Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvotus

Vierailija
28.04.2016 |

Mikä on kun vatsa turpoaa silloin tällöin ihan järkyttävän suureksi. En ole allerginen millekään ja en syö melkein ollenkaan viljoja tai sokeria. Tätä on tapahtunut satunnaisesti aina teinistä saakka, ja kyseessä ei ole mikään pikkuturvotus vaan sellainen kunnon raskausmahan näköinen pallo.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä?

Vierailija
2/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä?

Haloo, ap sanoi 'teinista saakka'.

Ap, oletko varma ettei sinulla ole IBS:ää tai keliakiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt suoli eli IBS. Turpoaa gluteenillisten viljojen, laktoosin (ja sokerin) lisäksi monesta muustakin syötävästä/juotavasta, sekä stressistä. Itselläni myös jos olen nukkunut huonosti. 

IBS:ää hoidetaan Fodmap-ruokavaliolla joka auttaa jo ihan parin päivän sisään aloituksesta.

Vierailija
4/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärtynyt suoli eli IBS. Turpoaa gluteenillisten viljojen, laktoosin (ja sokerin) lisäksi monesta muustakin syötävästä/juotavasta, sekä stressistä. Itselläni myös jos olen nukkunut huonosti. 

IBS:ää hoidetaan Fodmap-ruokavaliolla joka auttaa jo ihan parin päivän sisään aloituksesta.

Eikö IBS:ään kuulu yleensä myös kipua ja vatsan sekaisin menemistä?

-ap

Vierailija
5/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari hyvää turvotuskikkaa.

Vierailija
6/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän pari hyvää turvotuskikkaa.

Sato paskoi essoi, siitähän flippaa.

Vierailija
7/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus ei siis varmasti ole yhteydessä kuukautiskiertoon? Joillain naisilla vatsa turpoaa PMSn aikaan eli n. viikkoa ennen kuukautisvuodon alkamista, mutta tasaantuu siitä ennen kuukautisia. Joillain naisilla turvottaa koko edeltävän viikon. 

Turvotukseen parhaimpia vinkkejä ovat ylivoimaisesti liikunta. Kunnon hölkkälenkki tai voimaharjoittelua, kävely on vähän turhan kevyttä. Lähtee nesteet kiertämään kunnolla kun lihakset tekevät työtä ja stimuloivat laskimoita! 

Liikunnan lisäksi ospii nauttia magnesiumia, vihreää teetä, ananasta ja vihreäteetabletteja (Leader, saa marketeistakin). Suolan välttäminen ja riittävä vedenjuonti on helposti turpoavilla myös kaiken a ja o. 

Vierailija
8/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Riippuu ihan ihmisestä, että mitkä oireet on. Minulle IBS ei ole aiheuttanut vatsan sekaisin menemistä tai kipua. Vain hillitöntä turvotusta, ilmavaivoja ja välillä ummetusta. Joillekin IBS aiheuttaa ripulointia.

Vierailija
9/9 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Riippuu ihan ihmisestä, että mitkä oireet on. Minulle IBS ei ole aiheuttanut vatsan sekaisin menemistä tai kipua. Vain hillitöntä turvotusta, ilmavaivoja ja välillä ummetusta. Joillekin IBS aiheuttaa ripulointia.

Lisään: minulla tuo turvotus oli pahimmillaan todella järkyttävää, maha oli kuin viimeisillään raskaana ja mitkään housut ei mahtuneet päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän