Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netflix: Rectify / Onko kukaan katsonut?

Vierailija
28.04.2016 |

Mikä helmi. Yllätyin kun joku tässä äsken keskustelunaloituksessa kysyi Neflixistä suosituksia, niin kukaan ei maininnut tätä. Ihan loistavat näyttelijät, käsikirjoitus jne. Katsoin kerran parin Rectifyn näyttelijän haastattelun, jossa hekin sanoivat, että harvoin saa näin hyvää tekstiä näyteltäväkseen.

On palkittu Sundancen festivaaleilla ja kriitikot ovat olleet innoissaan, mutta missä katsojat?

Netflixissä on kaksi kautta, tulee pitkällä viiveellä sinne. Odotan kieli pitkällä kolmatta kautta. Kaudet 1-2 olen katsonut kahteen kertaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu on. Erittäin hyvin kirjoitettu sarja. Valitettavasti "älykkäät" sarjat eivät vain menesty jenkeissä. Pitää olla vakiofraasit mille nauraa. Ajatuksia herättävät, paikoin kutkuttavan hitaat ja pitkät kohtaukset ovat liian monelle "liikaa".

Kolmas kausi on valitettavasti vain kuuden jakson pituinen mutta laatu pysyy samana. Onneksi uusittu myös neljännelle kaudelle.

Vierailija
2/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se toinen kausi yhtä hyvä kuin ensimmäinen? Yritin aloittaa toista kautta, mutta vaikutti tylsältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 2. kausi oli jopa parempi.

Vierailija
4/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras sarja vuosikymmeniin, ehkä kaikkien aikojen paras.

Sarja on tylsä, jos elämä on mielestäsi tylsä.

Vierailija
5/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tylsällä toisen kauden ensimmäistä jaksoa, joka ei jotenkin jaksanut ottaa imuunsa. Hyvä jos loppukausi on laadukas. Voisin ehkä katsoa.

Vierailija
6/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras sarja vuosikymmeniin, ehkä kaikkien aikojen paras.

Sarja on tylsä, jos elämä on mielestäsi tylsä.

Kiva kuulla, että on muitakin. Ihmetyttää vaan, kun minun tuttavapiirissäni kukaan ei ole kuullutkaan koko sarjasta. Terv. AP

Vierailija
7/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä katsoa, jos itsekin tykkäisin. Nyt olisi aikaakin sairauslomalla. Kiitos vinkistä ap. :)

Vierailija
8/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut kaikki kaudet, jotka siitä on tehty. Eli kolme muistaakseni. Löysin sarjan toissa kesänä. Onhan tämä erilaista draamaa USA:sta kuin yleensä on totuttu näkemään. Hidassoutuinen toki, mutta se on ihan paikallaan tässä. Etelään sijoittuminen tuo oman tunnelmansa. Jotenkin mua ärsyttää se Danielin puhetapa, ja onhan siinä ärsyttäviä hahmojakin, mutta niin on monessa muussakin hyvässä sarjassa. Se on ihan inhimillistä. Pian taas jatkuu uudet jaksot.

Vierailija
9/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ja pidin. Tunnelma on omalaatuinen ja aihe raskas. Silti sarjassa on tietynlaista keveyttä ja elämän sattumuksellisuutta.

Vierailija
10/23 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä katsoa, jos itsekin tykkäisin. Nyt olisi aikaakin sairauslomalla. Kiitos vinkistä ap. :)

Toivottavasti tykkäät etkä pety :) Minä en odottanut sarjalta mitään, joten ennakko-odotuksia ei ollut. Ihastuin. Olen muuten aika nirso ja jätän helposti kesken, jos ei miellytä. Terv. AP

Vierailija
11/23 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
12/23 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kertoo?

Vierailija
13/23 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vähän, mistä kertoo?!

Itse taas en voisi enempää hehkuttaa Netflixin Sense8 - sarjaa <3

Vierailija
14/23 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olen ainoa! Tykkään ihan hirveästi <3

Vierailija
15/23 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rectify seuraa Daniel Holdenin elämää joka on teininä tuomittu tyttöystävänsä raiskauksesta ja murhasta kuolemaan. Hän vietti 19  vuotta vankilassa odottaen tuomion täytäntöönpanoa kunnes uuden dna-todisteen takia hänen tuomionsa raukeaa. Sarja seuraa Danielin vaikeuksia palata siviilielämään ja jännäelementtinä alkaa itse rikoksesta hiljaa paljastua kaikenlaista että ehkei Daniel olekaan syyllinen ja jos ei ole niin kuka on.

Vierailija
16/23 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

Vierailija
17/23 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo Daniel Holdenista, joka vapautuu kuolemansellistä DNA-testin ansiosta. Hän on vähän asperger-tyyppinen ja todella kiehtova henkilö. Tapahtumapaikkana on pienehkö kaupunki(?), jossa Daniel perheineen yrittää selviytyä traagisesta ja arvoituksellisesta tapahtumasta (nuoren tytön murha, josta Danielia syytettiin). Dialogi on älykästä siinä mielessä että katsojalle ei väännetä asioita rautalangasta.

Tässä sarjassa ei ole tärkeintä ehkä kuitenkaan juoni vaan kerronta, tunnelma ja hyvä dialogi.

Rakastan sarjassa erityisesti virittynyttä tunnelmaa, Danielia (Aden Young) ja hänen hykerryttävää kemiaansa velipuolen vaimoa (Adelaide Clemens) kohtaan ja tietysti tätä velipuolta, tragikoomista autokaupan myyjää (Clayne Crawford). Loistavia näyttelijöitä.

Vierailija
18/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sarja on upea! upea! Yksi parhaista.

Teemana ihmisluonteen psykologian kuvaus. Kukaan ei ole pelkästään paha.

Olen todella nirso katsoja, vaadin laatua. Tämä on sitä kauttaaltaan, jos muutaman suomineidolle turhan "amerikkalaisen sentimentaalisen" kohdan sivuuttaa.

Danielin esittäjä on kertakaikkisen karismaattinen persoona.

Upea musiikki ja kiinnittäkääpä huomiota etenkin kauden kaksi jakson kolme viimeisten loppuminuuttien sanoihin - Miten upeaa tekstiä!

Vierailija
19/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuuko siihen tosielämän tapahtumaan, josta siitäkin on Netflixissä dokkari How to make a murderer?

Vierailija
20/23 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko siihen tosielämän tapahtumaan, josta siitäkin on Netflixissä dokkari How to make a murderer?

Eikun Making a murderer. Meni kaksi sarjan nimeä sekaisin.