Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kaikki rekisterit maksuhäiriömerkinnöistä ole julkisia?

Vierailija
28.04.2016 |

Innostaisi ihmisiä velanmaksuun ja himmentäisi turhien pikavippien ottoa?!
Musta ihan loistava idea.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua kiinnostaa?

Vierailija
2/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että noiden rekisterien ylläpito on Asiakastieto-nimisen firman bisnestä. Asiakastieto pitää näitä rekistereitä, joista voi maksua vastaan tiedustella noita luottohäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani ihmisten velkaantumisesta. 

Sekä osamaksuista ja kaikenmaailman klarnalaskuista. 

-ap

Vierailija
4/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Pikemminkin pitäisi ottaa nuo rekisterit valtion haltuun ja määrätä että niitä saa käyttää vain niissä paikoissa joissa tuota tietoa tarvitaan eikä huvikseen tai treffikumppanin kyyläämistä tai naapureiden stalkkaamista.

Eihän rikosrekisteriäkään saa juuri mitenkään tietoon vaikka kovin moni asuisi mielellään muualla kuin murhaajan naapurina.

Vierailija
5/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta pointti olikin juuri se, että yhteiskuntaa palvelisi paljon paremmin, jos se olisi julkista ja tällä olisi velkaantumista ja rikoksia (!) ennalta ehkäisevä vaikutus!

Sitä paitsi ei asiakastiedoista saa mitään tilata ilman syytä!

-ap

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Pikemminkin pitäisi ottaa nuo rekisterit valtion haltuun ja määrätä että niitä saa käyttää vain niissä paikoissa joissa tuota tietoa tarvitaan eikä huvikseen tai treffikumppanin kyyläämistä tai naapureiden stalkkaamista.

Eihän rikosrekisteriäkään saa juuri mitenkään tietoon vaikka kovin moni asuisi mielellään muualla kuin murhaajan naapurina.

Vierailija
6/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sieltä mitään kyttäystietoja saa, jos ei niitä merkintöjä ole.

-ap

7/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen, että tuollaiset rekisterit olisivat ihan yksi hailee niille, joilla on noita rahankäytön ongelmia. Jos nyt luottotietojen menetys aiheuttaa ihan mittavat ongelmat arkielämässä. Ei saa puhelinliittymää, ei saa vakuutuksia, ei saa vuokra-asuntoa, ei saa ostettua osamaksulla mitään, ei saa pankista lainaa jne.

Kaikki tietävät nämä asiat, mutta silti se ei estä ihmisiä menettämästä luottotietojaan.

Johtopäätös: on ihmisiä, jotka eivät osaa ennakoida valintojensa seurauksia, tai eivät vaan välitä niistä, tai eivät ole sellaisessa kunnossa että edes hahmottaisivat koko asiaa. 

Tuo julkisuuden pelotevaikutus olisi todennäköisesti aivan minimaalinen.  

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen polisointivimma sulla on?

Ihmislaji, jota mä en kestä yhtään, on "poliisit", ts. sellaiset tyypit jotka katsoo oikeudekseen jollakin tavoin valvoa ja kytätä muka yleisen edun nimissä.

Vierailija
9/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit olis rekisterit niistä ketkä käyvät kyttäämässä omia tietoja niin voisi vaikka puhkoa niiden autonrenkaat.

Vierailija
10/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla mua ärsyttää ihmiset, jotka koko ajan aiheuttavat yhteiskunnalle tarpeettomia kuluja, jotka lankeavat muiden maksettavaksi. Tällainen ihminen muun muassa maksaa lainojen koroissa /tuotteiden hinnoissa pankkien ja yrittäjien tappiot ja riskit.

Onko asioita pakko saada heti klarna-laskulla? Tai vappuskumppaa pikavipillä? Ainoa ketä hyötyy on perintäbisnes.

-ap

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen polisointivimma sulla on?

Ihmislaji, jota mä en kestä yhtään, on "poliisit", ts. sellaiset tyypit jotka katsoo oikeudekseen jollakin tavoin valvoa ja kytätä muka yleisen edun nimissä.

Vierailija
11/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, tuota, mitenkä olisi yksityisyyden suojan rikkominen tällaisessa rekisterissä. Minä kuulun niihin, jotka ovat kieltäneet jopa Kanta-rekisterin tietojen luovutuksen, siis terveystietojen. Jos saisin tietää, että tietojani on vuotanut jonnekin, tekisin heti rikosilmoituksen.

Vierailija
12/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsos, kun sitä suojaa rajoitettaisiin yleisen edun nimissä.

Mitäs salailtavaa tuossa on? En edelleenkään tajua. Jos sulla on merkintä, on hyvä, että se on julkisesti tiedossta.

-ap

Vierailija kirjoitti:

Tuota, tuota, mitenkä olisi yksityisyyden suojan rikkominen tällaisessa rekisterissä. Minä kuulun niihin, jotka ovat kieltäneet jopa Kanta-rekisterin tietojen luovutuksen, siis terveystietojen. Jos saisin tietää, että tietojani on vuotanut jonnekin, tekisin heti rikosilmoituksen.

Vierailija
13/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen rekisteri olisi edes olemassa jos joku ei voisi tehdä sillä bisnestä? Ei ole yhteiskunnan tehtävä arvioida velanantajan puolesta velallisen maksukykyä.

Vierailija
14/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mä vähän luulen, että tuollaiset rekisterit olisivat ihan yksi hailee niille, joilla on noita rahankäytön ongelmia. Jos nyt luottotietojen menetys aiheuttaa ihan mittavat ongelmat arkielämässä. Ei saa puhelinliittymää, ei saa vakuutuksia, ei saa vuokra-asuntoa, ei saa ostettua osamaksulla mitään, ei saa pankista lainaa jne.

Kaikki tietävät nämä asiat, mutta silti se ei estä ihmisiä menettämästä luottotietojaan.

Johtopäätös: on ihmisiä, jotka eivät osaa ennakoida valintojensa seurauksia, tai eivät vaan välitä niistä, tai eivät ole sellaisessa kunnossa että edes hahmottaisivat koko asiaa. 

Tuo julkisuuden pelotevaikutus olisi todennäköisesti aivan minimaalinen.  

Heh, luottotiedoton saa puhelinliittymän, vakuutuksen, vuokra-asunnon, saa ostettua osamaksulla, lainaa ei ehkä saa, saa sähkösopimuksen, jne., joten paskaa kirjoitat.

T. Kokemusta on tarpeeksi

Vierailija
15/15 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäpä vain, ei paljoa kiinnosta. Täytyyhän naapurin Tertun uteliaisuus tyydyttää, pääsee kyttämään muiden tietoja.

terveisin yksi luottotiedoton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi