Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hämmästynyt siitä, miten harva osaa laittaa ruokaa

Vierailija
30.06.2008 |

Tuntuu että taannun mitä vanhemmaksi tuun, mielikuvitus ei laukkaa.

Viime viikolla syötiin sitä itse tehtyä papusoppaa kaksi päivää, tänään ja huomenna kauhotaan makaronilaatikkoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kesälomalla ja kuunnellut äitien keskusteluja leikkipuistossa. Olen hämmästynyt siitä, että joillekin ihan oikea ruoanlaitto on sitä, että lämmitetään kalapuikkoja tai tehdään pussimuusia. Tai että ei ole koskaan kuullutkaan, että hernekeittoakin voi tehdä ihan itse. En yhtään väheksy eineksiä tai valmista ruokaa, käytän niitä itsekin aina välillä, mutta onko ruoanlaittotaito jotenkin katoava kansanperinne nykyisin?

Vierailija
2/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa valmista ruokaa. Ehkä sadan vuoden päästä ihmetellään miksi kukaan vaivautuisi sitä itse tekemään. Ei siitä varmaan ole edes sataa vuotta kun vanhempi väki istuskeli päivittelemässä että kuvittele, nykyäajan nuoret ei enää osaa paistaa lehmän utaretta hiukopalaksi. Puhumattakaan siitä että osaisivat teurastaa sen lehmän. Niin se kehitys kehittyy.

Toisaalta mielestäni on myös olemassa gourmet-trendi. Eli enemmän mietitään ruokaa kuin koskaan ennen. Kaupoista saa ilmaisen keittokirjan joka viikko. Telkku on pullollaan ruoanlaitto-ohjelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samat ihmiset saattavat kyllä arki-iltana paistaa kalapuikkoja, vaikka sitten viikonloppuna käyttävätkin tuntikausia ruokahifistelyyn.

Vierailija
4/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lukutaitoa... :)

Vierailija
5/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole kertaakaan tarjonnut lapsilleni valmisruokaa kahteen kuukauteen. (Päätin silloin ihan tietoisesti, että en osta eineksiä) Teen ihan yksinkertaisia perusruokia; keittoja, puuroja, laatikkoja, kastikkeita, pitsaa, pastaa ym. Samanlaisia ruokia tekevät ystäväni ja työkaverinikin. Viikonloppuisin paistetaan pihvejä ja leivotaan kakkuja. Rahaa säästyy, eikä tule syötyä turhia lisäaineita. Mieheni ja minä olemme laihtuneet useita kiloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi