Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään odotitte lihavuusleikkaukseen pääsyä?

Vierailija
28.04.2016 |

Olisiko täällä leikattuja linjoilla? Minulla alkaa olla kärsivällisyys koetteilla kun ennusteeksi kerrottiin vuosi alkaen ensimmäisestä lääkärilläkäynnistä päättyen leikkaukseen. Olen nyt siis prosessin kuudennessa kuukaudessa ja laihtumiseni on miltein pysähtynyt. Laihdun nyt noin 700 grammaa kuukaudessa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa kuukaudessa pääsin.

Vierailija
2/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotin ensimmäistä sairaalakäyntiä kaksi vuotta. Sitten tehtiin tutkimukset noin kuukauden sisällä. Joulukuussa oli tutkimukset tehty ja leikkaus oli seuraavan vuoden helmikuun lopulla. 

Aika pitkä prosessi, mutta olipahan aikaa miettiä ratkaisua rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa kuukaudessa pääsin.

Missä päin Suomea on noin vikkelää toimintaa?

Leikkausta ehdotettiin jo kolme vuotta sitten mutta uskaltauduin prosessiin viime vuoden elokuussa.

Vierailija
4/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotin ensimmäistä sairaalakäyntiä kaksi vuotta. Sitten tehtiin tutkimukset noin kuukauden sisällä. Joulukuussa oli tutkimukset tehty ja leikkaus oli seuraavan vuoden helmikuun lopulla. 

Kuinka paljon laihduit sen alun 7% painonpudotusvaatimuksen jälkeen kun odotit leikkaukseen pääsyä?

Vierailija
5/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmani on se, etten laihdu yhtään enempää vaikka noudatan samaa dieettiä kuin alussa.

Katsoin YouTubesta videoa jossa leikkaukseen valmistuva joi joitain post-op juomia. Makuina olivat mm suklaa ja joitain patukoitakin hänellä oli kymmenen päivän listalla. Mitä nuo ovat?

Vierailija
6/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmani on se, etten laihdu yhtään enempää vaikka noudatan samaa dieettiä kuin alussa.

Katsoin YouTubesta videoa jossa leikkaukseen valmistuva joi joitain post-op juomia. Makuina olivat mm suklaa ja joitain patukoitakin hänellä oli kymmenen päivän listalla. Mitä nuo ovat?

Voisit tehdä muutoksia diettiisi, jos paino ei putoa.

Vierailija
7/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vieläkin sillä samalla 800 kalorin dieetillä millä olin alussa. Mistä siitä voisi nipistää?

Vierailija
8/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ajat menevät sairaanhoitopiireittäin. Täällä etelässä hus vaatii 10 viikon sairaaladietin ohjauksessa. Jos siinä onnistuu, pääsee leikkaukseen n 2kk sisään. Kokonaisuudessaan aikaa menee helposti vuosia.

Suosittelen et otat kavennuksen. Ohitus on siitä perseestä, et joutuu syömään kourallisen vitamiineja joka päivä loppuelämän ja esim rautaa lisäksi, jos runsaat menkat tms. Ja jos unohdat ottaa vitamiinit, alkaa muisti pätkiä sekä joka paikka kipeytyy. Ja ikää mulla 38v.

Leikkaus on ollut mulle pelastus. 70kg lähti. Mut rankkaa on ollut. Nyt normielämää 5v leikkauksesta.

Vierailija
9/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vieläkin sillä samalla 800 kalorin dieetillä millä olin alussa. Mistä siitä voisi nipistää?

En tarkoittanut vähentämistä. Ei kyllä ihmekään, ettet laihdu noin vähillä kaloreilla. Laihtumiseen vaikuttaa myös se, mitä syö, ei pelkästään määrä.

Vierailija
10/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihavuusleikkaushan" on mahalaukun pienennysleikkaus. Sen tarkoitus on estää syömästä liikaa. Muulla tavallahan se ei laihduta.

Vaihtoehtona voisi olla suun sulkemisleikkaus. Pantaisi vaikka joku ketju ylä- ja alahampaiden väliin, niin että ei mahdu kuin pieniä lusikallisia sisälle. Olisi helpompi ja halvempi ja pienemmät riskit.

Mutta siis lihavuusleikkaus toimii siksi, että leikkauksen jälkeen ei voi syödä paljoa kerralla. Vastaavanlaisen elämänmuutoksen voi tehdä ilman leikkaustakin. Ei maksa mitään, eikä sisällä terveysriskejä.

Vierailija
11/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap nyt kuuluisalla säästöliekillä? Lisää ravintoa.

Vierailija
12/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sun prosessi on alkanut elokuussa, niin leikkaus saattaa toteutua syksyllä.

Itse puhuin lääkärille halusta leikkaukseen 2/2015, kävin yliopistollisessa sairaalassa ensikäynnillä 4/2015 ja leikkausaika tuli 10/2015. Leikkaus tehtiin joulukuussa.

Ennen leikkausta laihduin 20kg (huhti-marraskuu).

Vierailija
13/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas ap, noilla kalorimäärillä kehosi kuluttaa vain luita ja lihaksia. Vain läskit jäävät jäljelle.

Nosta kalorimäärää 1200kcal, niin ei tule puutostiloja. Huolehdi että juot VETTÄ vähintään 2 litraa päivässä. Syö myös vitamiinilisää.

Onko tuo dieetti sinun itsesi räätäkälöimä? Oletko tavannut ravitsemusterapeuttia?

Vierailija
14/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas ap, noilla kalorimäärillä kehosi kuluttaa vain luita ja lihaksia. Vain läskit jäävät jäljelle.

Nosta kalorimäärää 1200kcal, niin ei tule puutostiloja. Huolehdi että juot VETTÄ vähintään 2 litraa päivässä. Syö myös vitamiinilisää.

Onko tuo dieetti sinun itsesi räätäkälöimä? Oletko tavannut ravitsemusterapeuttia?

Olen tavannut ravitsemusterapeutin. Ihan lääkärin ja ravitsemusterapeutin kanssa yhteisymmärryksessä aloitin nutrauksen ja olen jatkanut sitä sinnikkäästi. VLCD-tuotteet ovat vitaminoituja jne eli minulla ei ole puutostiloja verikokeiden mukaan.

Olen juonut aina paljon vettä koska hikoilen helposti ja ehkäpä se tekee janoiseksi. Mitään vitamiinilisää en ala syömään vitaminoitujen pussien ja kasvisten lisäksi koska ylivitaminointi ei ole terveellistä.

Vierailija
15/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sun prosessi on alkanut elokuussa, niin leikkaus saattaa toteutua syksyllä.

Itse puhuin lääkärille halusta leikkaukseen 2/2015, kävin yliopistollisessa sairaalassa ensikäynnillä 4/2015 ja leikkausaika tuli 10/2015. Leikkaus tehtiin joulukuussa.

Eli laihduit 2,5 kiloa kuukaudessa plus se vaadittu seitsemän prosenttia aloituspainosta?

Minulla ainoastaan tulokset ovat jääneet laihoiksi. Laihtuisinpa minäkin yhtä paljon kuin sinä.

Vierailija
16/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli laihduit 2,5 kiloa kuukaudessa plus se vaadittu seitsemän prosenttia aloituspainosta?

Minulla ainoastaan tulokset ovat jääneet laihoiksi. Laihtuisinpa minäkin yhtä paljon kuin sinä.

Tuossa on mukana se 7%..

Leikkauksen jälkeen olen laihtunut 20kg. Eli joulu-huhtikuu.

Kannattaa olla yhteydessä siihen ravintoterapeuttiin. Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa? ENE-diettiä ei ainakaan mulle suositeltu pidettäväksi kuin 4 viikkoa ennen leikkausta. Eli kevensin ruokailua ennen kuin aloitin ENE-dietin (ne nutriletit yms).

Vierailija
17/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon laihduit sen alun 7% painonpudotusvaatimuksen jälkeen kun odotit leikkaukseen pääsyä?

Nyt on pakko tunnustaa, minulta ei vaadittu tuota, koska menin jalkaa pitkin leikkaukseen. Elikkäs ortopedi toivoi leikkausta mahdollisimman pian, joten pudotin painoa alkuperäisestä kymmenen kiloa kahden viikon ene-kuurilla.  Minulla oli tarkoitus vaihtaa keinonivel mahdollisimman pian tuon lihavuusleikkauksen jälkeen, mutta siihen meni kyllä viisi vuotta. Minulla on lapsuuden vian takia lonkka epämuodostunut, joten liikkuminen hankalaa ja sitten vielä tuo nivel meni kokonaan. 

Pikaisella laskulla pudotin painoa 6,5% eli melkein tuon. Leikkauksen jälkeen laihduin 45kiloa. 

Vierailija
18/25 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on mukana se 7%..

Leikkauksen jälkeen olen laihtunut 20kg. Eli joulu-huhtikuu.

Kannattaa olla yhteydessä siihen ravintoterapeuttiin. Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa? ENE-diettiä ei ainakaan mulle suositeltu pidettäväksi kuin 4 viikkoa ennen leikkausta. Eli kevensin ruokailua ennen kuin aloitin ENE-dietin (ne nutriletit yms).

En laihdu tavallisella 1500 tai 1200 kilokalorin dieetillä. Sen vuoksi VLCD- kuuri. Minulla on myös jalkaongelmia, joille tietenkin toivotaan helpotusta laihtumisesta. Vein jo ensimmäisellä tapaamiskerralla ravitsemusterapeutille puolen vuoden ruokapäiväkirjan. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa jo useamman vuoden ajan.

Vierailija
19/25 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/25 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up