Miten perusnätti vakituisesta parisuhteesta haaveileva nainen voi jäädä sinkuksi?
Olen 24-vuotias ja juuri eronnut lähes kymmenen vuoden mittaisesta parisuhteesta. Oma kaveripiirini koostuu lähinnä jo ennen baari-ikää pariutuneista, ja sitten niistä, jotka ovat olleet koko elämänsä enemmän tai vähemmän sinkkuina (joitain lyhyempiä/pidempiä tapailuja ja yhden yön juttuja lukuunottamatta). Näistä sinkkukavereista useampi on ilmaissut toiveen löytää jonkun, jonka kanssa voisi rakentaa yhteisen kodin, mutta oikeaa ei vaan tunnu osuvan kohdalle.
Mikä siinä on että näin käy? Eikö enää pariuduta? Olen ihan ahdistunut ja pelkään, että nyt erottuani olen tässä jamassa vielä viiden tai kymmenenkin vuoden päästä ja perhehaaveet ja haaveet romanttisista mökkiretkistä saa haudata.:(
Kommentit (79)
Kertokaapa nyt ne takuuvarmat vinkit, että osaa jo ennakolta tietää ettei mies ole pelimies tai muu vedättäjä? Koska jos täällä ja muualla sanotaan, että on naisen vastuulla tietää, tulee miehestä jollain tavoin nähdä heti ensinäkemältä millainen mies on.
Eli selkeät tuntomerkit ettei naisena tuhlaisi aikaansa tapailemalla miestä 2-3 kk, vain todetakseen että mies ei ole parisuhdemateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Tiedän pienelläkin otannalla useamman naisen, joka ei ole löytänyt itselleen miestä.
Aiemmin tapailin miehiä ja halusin parisuhteen, mutta en ole sellainen haluttu, erittäin kaunis nainen, jonka miehet haluaisivat. Keskityn nykyisin sitten uraani ja muuhun elämääni.
Käytännössä jokainen löytää parisuhteen jos sitä oikeasti haluaa.
Jos on ollenkaan normaali.
Lähes kaikki niistä jotka ei saa ovat ihmisiä joille ei kelpaa ne jotka häntä haluaisi. Se taas on sitten omaa syytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Tiedän pienelläkin otannalla useamman naisen, joka ei ole löytänyt itselleen miestä.
Aiemmin tapailin miehiä ja halusin parisuhteen, mutta en ole sellainen haluttu, erittäin kaunis nainen, jonka miehet haluaisivat. Keskityn nykyisin sitten uraani ja muuhun elämääni.
Käytännössä jokainen löytää parisuhteen jos sitä oikeasti haluaa.
Jos on ollenkaan normaali.
Lähes kaikki niistä jotka ei saa ovat ihmisiä joille ei kelpaa ne jotka häntä haluaisi. Se taas on sitten omaa syytä
Käytännössä jos on niin sairaalloisen epätoivoinen, että kelpaa kuka tahansa mies niin toki voi saada helposti parisuhteen. Fiksua? Ei. Henkisesti tervettä? Ei missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille voi tulla aivan järkyttävänä shokkina että nainen voi jäädä sinkuksi vaikka hänellä olisi niin sanotusti paketti kasassa eli nätti ulkonäkö, mukava luonne, koulutus, työpaikka, hyvät sosiaaliset taidot etc. On ihmisiä joissa ei sinänsä ole yhtään mitään vialla mutta jotka eivät vain löydä ketään. Tällaisia on yllättävän paljon.
Niin juuri, näitä tapauksia osaan nimetä omastakin tuttavapiiristäni. Ei heissä minun silmiin nähden ainakaan ole mitään vikaa, eivätkä myöskään ole "huoranneet nuoruuttaan". Ovat nättejä ja kohteliaita. Voi miksi miksi niin oikein käy.
AP
Varmaan siksi että sellaiset "mukavat, kohteliaat perustyypit" eivät tosiaankaan kelpaa näille mukaville ja kivoille tytöille. Nainen kun pääsee tulisen alphan makuunn niin ei perustyypin tarjoama nakkikastike oikein tunnu enää miltään sen jälkeen. Ovat mielummin vaikka yksin kuin tyytyisivät perusjantteriin. Vaikka eivät itse ole sen kummempia.
Ei sitä voi päättää keneen ihastuu
Juuri senhän just itse päätääkin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa nyt ne takuuvarmat vinkit, että osaa jo ennakolta tietää ettei mies ole pelimies tai muu vedättäjä? Koska jos täällä ja muualla sanotaan, että on naisen vastuulla tietää, tulee miehestä jollain tavoin nähdä heti ensinäkemältä millainen mies on.
Eli selkeät tuntomerkit ettei naisena tuhlaisi aikaansa tapailemalla miestä 2-3 kk, vain todetakseen että mies ei ole parisuhdemateriaalia.
No?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No?
Ainakin jos on naisten keskuudessa kovasti vientiä ja ei ole seurustellut pidempiä aikoja vakavasti, niin tuskin tulee sitoutumaan sinunkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No?
Ainakin jos on naisten keskuudessa kovasti vientiä ja ei ole seurustellut pidempiä aikoja vakavasti, niin tuskin tulee sitoutumaan sinunkaan kanssa.
Huono.
Olin aikanaan töissä eräässä suomalaisessa yliopistossa ja tunsin siellä n. 40-50 naisopettajaa. Minun lisäkseni kaksi heistä eli tavallista ydinperhe-elämää. Kaikki muut olivat sinkkuja tai eronneita, sekä nuoremmat että keski-ikäiset ja sitä vanhemmat. Ihmettelin kovasti mielessäni, mistä se johtui, ja uskon asiaan vaikuttaneen, että heillä oli hyvin aikaavievä työ, plus monet olivat eläneet tyypillisen pariutumisvaiheen ennen nettideittailun aikaa.
Ehkä tärkein vaikuttava asia on oma tahto ja tietynlainen määrätietoisuus asiassa. Monen mielestä elämää pitää elää sillä lailla, että ei "epätoivoisesti" etsi puolisoa, jonka kanssa perustaisi perheen, vaan ihan vain katsoo mitä tapahtuu. Monelle ei sitten tapahdu mitään. Ap, sinä löydät kyllä puolison, jos voit alentua olemaan asiassa itsekin aktiivinen etkä ole mitenkään erityisen ongelmainen.
Minä en ole ikinä ymmärtänyt tuota, että epätoivoisuus on turn off. Miksi se on sitä?
Minun kohdalleni ei ole tainnut osua epätoivoista miestä, kun en osaa nähdä siinä sitä huonoa puolta. Mutta aikanaan minua kyllä syytettiin siitä, että en ole kiinnostava, koska vaikutan epätoivoiselta. Yritin sitten olla olematta epätoivoinen, vaikka en sitä omasta mielestäni ollut edes. No eihän se mitään auttanut, kun en tainnut oikein tietää mitä olisin itsessäni muuttanut.
Ja sitten ihan omana itsenäni löysin miehen, jonka kanssa perustettiin perhe. En nyt edelleenkään tiedä, että oltiinko me molemmat yhtä epätoivoisia vai mikä siinä osui kohdilleen. Enemmän se on kyllä minusta tuntunut siltä, että löysin miehen, joka oli valmis ja halukas sitoutumaan ja joka ihastui minuun.
Mä olen 28 ja tuntuu että saatan 'jäädä' sinkuksi.
olin ikävuosina 18-25 kahdessa pitkässä parisuhteessa ja vain muutaman kuukauden sinkkuna. Viimeisin suhde päättyi traumaattisesti kolme vuotta sitten. Hiljaittain on alkanut tuntumaan siltä että voisin alkaa suhteeseen, mutta eipä ketään löydy.
Olen kaunis, hauska, kiinnostavaa seuraa ja minulla on ura. Olen kuitenkin aika hankala ihminen välillä ja edellisen suhteen painolastia on mukana. Asun eurooppalaisessa suurkaupungissa ja kulttuurierotkin vaivaavat. Haluaisin suomalaisen poikaystävän.
Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että koska nykyyhteiskunnassa vakiintunut parisuhde ei ole enää hyvän elämän edellytys moni päätyy sinkkuilemaan pitkäänkin. Moni tuttu on selkeästi parisuhteessaan vain tottumuksesta ja pelosta jäädä yksin, ei siksi että suhteessa menisi hyvin. Itsekään en aio kompromisseihin tyytyä, koska elämä sujuu varsin hyvin myös sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ymmärtänyt tuota, että epätoivoisuus on turn off. Miksi se on sitä?
Minun kohdalleni ei ole tainnut osua epätoivoista miestä, kun en osaa nähdä siinä sitä huonoa puolta. Mutta aikanaan minua kyllä syytettiin siitä, että en ole kiinnostava, koska vaikutan epätoivoiselta. Yritin sitten olla olematta epätoivoinen, vaikka en sitä omasta mielestäni ollut edes. No eihän se mitään auttanut, kun en tainnut oikein tietää mitä olisin itsessäni muuttanut.
Ja sitten ihan omana itsenäni löysin miehen, jonka kanssa perustettiin perhe. En nyt edelleenkään tiedä, että oltiinko me molemmat yhtä epätoivoisia vai mikä siinä osui kohdilleen. Enemmän se on kyllä minusta tuntunut siltä, että löysin miehen, joka oli valmis ja halukas sitoutumaan ja joka ihastui minuun.
Koska epätoivoisesta tulee sellainen olo, että henkilölle kelpaa kuka tahansa halukas, että on oikeastaan aivan sama kenet saa kunhan saa jonkun. Ja toisaalta epätoivoisuus voi kertoa siitä, että on itse jollain tavalla huono, mistä syystä edes on epätoivoinen kun ei saa ketään.
Minä olen törmännyt epätoivoisiin miehiin ja minua se haittasi. Näkyi mm. haluna olla 247 yhteydessä, nähdä heti alusta lähtien koko ajan ja tuntui, että mies ei jaksanut oikeasti tutustua minuun naisena vaan olin vaan "joku".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No?
Huono.
Tietysti sinä olet saanut pelimiehen kesytettyä kuten muutkin palstan mammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No?
Huono.
Heti taas henkilökohtaisuuksiin argumentoinnissa vailla mitään perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No?
Huono.
Mikä todennäköisyys on, että naisia harrastuksenaan pyörittävä mies sitoutuu juuri sinuun? Kuinka moneen naiseen Axl sitoutui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No?
Huono.
Mikä todennäköisyys on, että naisia harrastuksenaan pyörittävä mies sitoutuu juuri sinuun? Kuinka moneen naiseen Axl sitoutui?
Et pysy yhtään perillä keskustelun kulusta.
Kommentoin tähän viestiin: "Ainakin jos on naisten keskuudessa kovasti vientiä ja ei ole seurustellut pidempiä aikoja vakavasti, niin tuskin tulee sitoutumaan sinunkaan kanssa" kommentilla "huono" koska valtaosalla pelimiehistä on pitkäaikaisiakin suhteita takana.
Katsokaas kun valehtelu tai vedättäminen ei katso parisuhdestatusta. Olette auttamattoman naiiveja jos luulette, että pahimmat naisten vedättäjät kertoisivat avoimesti historiastaan sinkkuna. Asiahan on täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Häh siiis erosit juuri noin pitkästä suhteesta ja haluat heti uudelleen suhteeseen? Herääs nyt.
Mä erosin 26-vuotiaana ja vietin siinä kaikessa rauhassa lähes pari vuotta stressitöntä sinkkuelämää ja nyt alkaa vasta tulee sellane fiilis, että vois vakiintua, mutta kun tässä iässä varsinkin kaikki hyvät on jo viety
Muuten olen täysin samaa mieltä, mutta tuo "parhaat on varattu" on pelkkä myytti, joka perustuu siihen psykologiseen ilmiöön, jossa ihmiset ovat taipuvaisia uskomaan että jos joku on toiselle ihmiselle kelvannut, on tämä henkilö ominaisuuksiltaan parempi, kuin sellainen joka ei ole varattu. Tämä on vain illuusio, ei seurustelevat ole objektiivisesti sen parempia kuin sinkut, vaan heistäkin löytyy kaikenlaista kulkijaa. Tähän ei päde mitkään yleistykset.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa ruman ja ujon nörttimiehen, jolla ei ole kauheasti sutinaa ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa ruman ja ujon nörttimiehen, jolla ei ole kauheasti sutinaa ollut
Kokeilin sellaista ja paljastui myöhemmin, että pyöritti useampaa eri naista samanaikaisesti.
Joo, en enää etsi miestä. Olen saanut komeita miehiä kaverisuhtisiin, ei siis seksiä. Miehet haluavat minusta kuuntelijan ja seuraa ulos. Kaikki miehet eivät todellakaan ole seksin perässä.
Kyllä ap:nkin ikäiset miehet ovat kypsiä sitoutumaan, kun jättää pahimmat pelimiehet välistä.