Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oisko ihan tyhmä äitienpäivälahja perhepäivähoidossa tällainen?

Vierailija
27.04.2016 |

Suunniteltaisiin yhdessä lasten kanssa pihapiirissä olevaan lähimetsään pieni pallogrilli makkaranpaistoa varten ja valokuvausmahdollisuus minun kameralla.
Lasten isät hommattaisiin mukaan juoneen, että äidit hakevat lapsensa hoidosta kunnon kengillä (ei korkkareilla) ja lapset "yllättäisivät" äidit jonkun puun takaa. Syötäisiin makkarat, otetaan kuvat ja sitten kotiin.
Toki äidit tietäisivät jujun, mutta tarkoitus olisi, että lapsi saisi itse yllättää ja paistaa äidille sen makkaran.

Olen niin kyllästynyt niihin kädenjälkitauluihin ja rannerenkaisiin ja niin on nuo pikkuisetkin.
t. pph

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset jutut on lapselle elämyksiä, jotka muistavat isonakin: kuten myös aikuisille.

Kiva idea.

Vierailija
2/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaaminen on ihana ajatus, makkara ei kovin äidillinen. Miten olisi kahvihetki vaikka grillauksen sijaan. Jos vaikka leipoisitte yhdessä jotain äideille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaaminen on justiinsa hyvä. Ja uskon ap.n tuntevan lasten äidit niin, että tietää uppoaako makkara.

Vierailija
4/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten toi liittyy äitienpäivään. Muuten kyllä ihana juttu :)

Onhan sitä maailma täynnä ideoita mitä lasten kanssa voi askarrella. Ihan järkeviäkin juttuja. Itse oon saanut lasten ompeleman pölyjenpyyhkimishansikkaan, kynätelineen, runon lapussa, jota lapset oli harjoitellut, runon tahtiin lapsi teki selkähieronnan. Ym. Yhtään käsitaulua en ole saanut. Netistä voit etsiä vinkkejä jos itse et keksi. Tai kysy täältä vinkkejä.

Vierailija
5/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tiedät mahdolliset erikoisruokavaliot - itse en esimerkiksi syö punaista lihaa (enkä tee siitä numeroa eli ei ole ns. yleistä tietoa ja lapsi on kyllä sekasyöjä ja allergiaton) joten makkara olisi kohdallani huono idea - muuten kuulostaa kivalta! Enkä tarkoita nipottaa, sanoin vain oman näkemykseni :)

Ainakin oma lapseni nauttii suunnattomasti nimenomaan yhteisistä jutuista perheen kanssa, yhteisestä ja "spessusta" tekemisestä, hän varmasti tykkäisi tuollaisesta.

Vierailija
6/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaminen on ihana ajatus, makkara ei kovin äidillinen. Miten olisi kahvihetki vaikka grillauksen sijaan. Jos vaikka leipoisitte yhdessä jotain äideille?

Joo ei..=)

ap

Vierailija
7/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten toi liittyy äitienpäivään. Muuten kyllä ihana juttu :)

Onhan sitä maailma täynnä ideoita mitä lasten kanssa voi askarrella. Ihan järkeviäkin juttuja. Itse oon saanut lasten ompeleman pölyjenpyyhkimishansikkaan, kynätelineen, runon lapussa, jota lapset oli harjoitellut, runon tahtiin lapsi teki selkähieronnan. Ym. Yhtään käsitaulua en ole saanut. Netistä voit etsiä vinkkejä jos itse et keksi. Tai kysy täältä vinkkejä.

Olen itse neljän lapsen äiti ja minulla on ollut kymmeniä hoitolapsia. Olen tehnyt nuo jo niin moneen kertaan. Samat askartelut olen saanut omiltani kerhoista/kouluista kuin omat hoitolapseni laittanut tekemään.

Ei ne hoitolapset ole aina edes tienneet mitä tekevät ja siksi haluaisin antaa lapsilta ihan "oikean sydämen lahjan"; pikkuhetki metsässä hoidon ja kodin välissä..=)

ap

Vierailija
8/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi kivalta idealta! Parempi tuo kun ne iänikuiset askarrellut krääsät. Tosin se kannattaa varmistaa, että jos joukossa on kasvissyöjä-äitejä, on heillekin jotain tarjottavaa mitä lapset voi grillata. (Itse olen kasvissyöjä ja voisin syödä ihan vaan soijanakin/makkaran tai vaikka kasvisvartaan).

Vierailija
9/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan tiedät mahdolliset erikoisruokavaliot - itse en esimerkiksi syö punaista lihaa (enkä tee siitä numeroa eli ei ole ns. yleistä tietoa ja lapsi on kyllä sekasyöjä ja allergiaton) joten makkara olisi kohdallani huono idea - muuten kuulostaa kivalta! Enkä tarkoita nipottaa, sanoin vain oman näkemykseni :)

Ainakin oma lapseni nauttii suunnattomasti nimenomaan yhteisistä jutuista perheen kanssa, yhteisestä ja "spessusta" tekemisestä, hän varmasti tykkäisi tuollaisesta.

Tässä tapauksessahan lasten isät tietäisivät etukäteen ja voisivat informoida hoitajaa äitien erityisruokavaliosta.

Vierailija
10/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä päätin, että tuo lasten järjestämä metsämakkara äideille tulee..=))

Ja nyt aletaan keräilemään kiviä seuraavaa isänpäivää varten; Lapset saavat nimetä jokusen kiven, ja viedään isät isänpäivänä heittelemään niitä kiviä järveen yhdessä lasten kanssa..=)

ap =)

Vierailija
11/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä päätin, että tuo lasten järjestämä metsämakkara äideille tulee..=))

Ja nyt aletaan keräilemään kiviä seuraavaa isänpäivää varten; Lapset saavat nimetä jokusen kiven, ja viedään isät isänpäivänä heittelemään niitä kiviä järveen yhdessä lasten kanssa..=)

ap =)

Mikset paistaisi myös iseille makkaraa ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi