Rokote vai mikä ja kuoppa reidessä (-88)
Olenkohan saanut jonkun rokotteen pienenä reiteen, siinä on sellainen kuoppa yhdessä kohtaa. Oon lukenu että mua vanhemmilla on tätä samanlaista "vaivaa" mutta Ollaankohan me 88 luvulla ja jälkeen syntyneet saatu kans joku tuommoinen jäljen jättävä rokote joskus?
Kommentit (26)
Mun 88 syntyneellä siskolla on myös, mulla ei ja olen 81.
Kyseessä on hyvin todennäköisesti tuberkuloosirokotteen (calmette) jälki.
Mulla on kans ja muutamilla kavereilla. Olemme samaa ikäluokkaa kanssasi. Äidillänikin on jälki reidessä. Taitaa olla tosiaan rokotteesta.
Mullakin on, ja miehelläni. Ollaan -95 ja -94.
Mulla on myös vasemman reiden sivussa sellainen n. 1cm halkaisijaltaan oleva matala kuoppa. Muistelen sen olevan joku rokotteen tuotos, mutta en muista minkä. Syntynyt -88
Tuberkuloosirokotteesta jää jälki. Toisille jää aika isokin jälki. Mulla se on käsivarressa ja aika pieni vaalea lälki mutta olen nähnyt isojakin arpia / kuoppia muutamilla ystävillä.
Se reiden jälki on poliorokotteesta.
Mullakin on ja kysyin äidiltäni, sanoi että calmette-rokotuksesta. Olen syntynyt 1987.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös vasemman reiden sivussa sellainen n. 1cm halkaisijaltaan oleva matala kuoppa. Muistelen sen olevan joku rokotteen tuotos, mutta en muista minkä. Syntynyt -88
Joo just tollanen se on ja vasemmassa jalassa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Se reiden jälki on poliorokotteesta.
Muistelisin että se pistettiin kankkuun tai jopa käteen mulle kun huusin kun kuoleman edellä piikki pelon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo just tollanen se on ja vasemmassa jalassa.
-ap
Mulla sama, aika ylhäällä.
-85
Mä olen -95 ja mullakin kuoppa ylhäällä vasemmassa reidessä. Rokotuksesta tullut.
Katsoin omasta neuvola vihkosta rokote tiedot oli taka sivulla, olin saanu calmette rokotteen muutama päivä syntymän jälkeen eli ilmeisesti tuo. Mitä vastaan toi rokote on?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin omasta neuvola vihkosta rokote tiedot oli taka sivulla, olin saanu calmette rokotteen muutama päivä syntymän jälkeen eli ilmeisesti tuo. Mitä vastaan toi rokote on?
Tämä siis ap
Mä sain sen olkavarteen 70-luvun alussa (ei Suomessa).
2000-luvun alussa syntynyt lapsi sai sen vielä reiteen.
2000-luvun lopussa syntynyt ei saanut sitä enää ollenkaan. Vituttaa. Rajan takana on kuitenkin tubia. Ja voihan sen saada matkoilla tai maahanmuuttajilta.
Saatan otattaa rokotteen jälkikäteen juniorille.
Mulla on persposkessa iso kuoppa, kuulemma jostakin rokotteesta.
Ampumahaava.