Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnyin v-76 ja JÄÄTÄVÄT kuopat yhä rokotuksista!

Vierailija
21.06.2013 |

Onko muilla reisissä nuo kuopat yhä jäljellä? MIKSI ja MITEN ne rokotukset laitettiin, kun jäi tuollaiset arvet ja kuopat? Itseäni eivät ole häirinneet, nyt vasta olen alkanut ihmetellä...

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on mennyt pahasti vikaan rokotuksissasi. Kyllähän ne jäljet tyypillisesti ihan näkyviä on, mutta ei niiden pitäisi tuon ajan jälkeen mitään jäätäviä olla. Tunnetko vastaavaa jäätämistä muualla kehossasi?

Voi olla fibromyalgia.

Vierailija
122/203 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla reisissä nuo kuopat yhä jäljellä? MIKSI ja MITEN ne rokotukset laitettiin, kun jäi tuollaiset arvet ja kuopat? Itseäni eivät ole häirinneet, nyt vasta olen alkanut ihmetellä...

M syntynyt -75 ei arpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on se

nuoremmilla vasemmassa pakarassa

vanhemmalla väellä vasemman reiden puolivälissä

Totta on ,itsellä (syntynyt 59-) isot arvet reiden keskikohdassa.Tyttärellä (85-) ylhäällä pakarassa pieni kuoppa.

Vierailija
124/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isorokkorokotus laitettiin joskus 60-70 -luvulla käsivarteen ja siitä jäi iso kraateri joillekin. Se oli ns. vapaaehtoinen rokotus eli ei kuulunut varsinaiseen rokotusohjelmaan.

Oli ilmeisesti eri käytäntö eri paikkakunnilla.Jossain oli pakollinen neuvolassa ja myöhemmin koulussa.Niistä muistona kaksi isorokkoarpea minullakin vasemmassa käsivarressa.

Vierailija
125/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että lapsena Saatu calmette ei enää tehoa aikuisena..itse sain calmetten vuonna -88 ihan muutama päivä syntymän jälkeen neuvolakortin mukaan ja omistan vasemmassa reidessä olevan kuopan. Äidillä niitä on kaksi -54 vuosimallia.

Olikos se muuten niin että nyt ei enää tarvii käydä ottamassa kun jäykkäkouristus 10 vuoden välein ( ellei satu jotain)

Minäkin oon kolmekymppiä lähestyvä ja ikäni miettinyt sitä kuoppaa :D

Vierailija
126/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan mahdollisesti niin,että rokotusaine -50 luvulla oli tehokkaampaa vai oliko annos suurempi?Ainakin meillä-50 lukulaisilla näyttää olevan erikoisen suuret"kraaterit" calmetesta reisissä.Omanikin on n3cm halkaisijaltaan ja niin syvä,että näkyy erittäin selvästi sukkahousun/sukan lävitse.

Vierailija
127/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kraateri oikean kainalon sivussa, selän puolella. Ei siis kainalokuopassa mutta melkein. On sen kokoinen, että etusormen pää mahtuu siihen koloon. Muistaakseni äitini joskus mainitsi sen olevan rokotusarpi, mutta mikä rokote tuikataan kainaloon?? Olen syntynyt -85.

Vierailija
128/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kraateri oikean kainalon sivussa, selän puolella. Ei siis kainalokuopassa mutta melkein. On sen kokoinen, että etusormen pää mahtuu siihen koloon. Muistaakseni äitini joskus mainitsi sen olevan rokotusarpi, mutta mikä rokote tuikataan kainaloon?? Olen syntynyt -85.

Onko se annettu Ruotsissa?Jos on se on "ruotsalainen calmette".Siellä on rokotettu selkäänkin sekä calmettea,että isorokkoa.

Vierailija
129/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullon kankussa, olen syntynyt -90

Vierailija
130/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmasta reidestä löytyy minultakin, vm. -94.

Vierailija
131/203 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan mahdollisesti niin,että rokotusaine -50 luvulla oli tehokkaampaa vai oliko annos suurempi?Ainakin meillä-50 lukulaisilla näyttää olevan erikoisen suuret"kraaterit" calmetesta reisissä.Omanikin on n3cm halkaisijaltaan ja niin syvä,että näkyy erittäin selvästi sukkahousun/sukan lävitse.

Hyvin näkyy minullakin

terv vm-60

Vierailija
132/203 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmassa reidessä rokotus ja tehostus vm-71

Vierailija
133/203 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1979, ei kuoppia, kaikki rokotukset saatu.

Vierailija
134/203 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi järkyttävän suurta monttua vas.reidessä rinnakkain (syntynyt-58)

Vierailija
135/203 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suurta arpea löytyy. Vuosimalli -58.

Vierailija
136/203 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näkyy minullakin

terv vm-60

Tehokasta on ollut minullakin.Synnyin-56 ja kaksi tosi isoa monttua vasemman reiden sivulla.lisäksi käsivarressa isorokko rokotusarvet.

Vierailija
137/203 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin. Johtuu siitä että se rokote tarvitsee pienen tulehduksen muodostumisen, jotta siitä saisi tarvittavan suojan. Kannattaa muistaa että nuo taudit joita vastaan rokotetaan on todella inhottavia, ja rokotettuna voi myös osaan niistä sairastua, mutta paljon laimeammalla reaktiolla.

Vierailija
138/203 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormilla tuntee kevyesti pienet arvet reidessä. Mulla on hoikat jalat. Ehkä siksi arpia ei juuri näe.

Vierailija
139/203 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on se. Paitsi rokottamattomilla, niiden äidit tosin voi haistaa paskan. Ei se siis kenenkään ulkonäköä voi pilata jos kaikilla on.  Vähänku kaikilla on napa. 

Vierailija
140/203 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmassa pakarassa on sellainen monttu ja olen vm.91