Synnyin v-76 ja JÄÄTÄVÄT kuopat yhä rokotuksista!
Onko muilla reisissä nuo kuopat yhä jäljellä? MIKSI ja MITEN ne rokotukset laitettiin, kun jäi tuollaiset arvet ja kuopat? Itseäni eivät ole häirinneet, nyt vasta olen alkanut ihmetellä...
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla reisissä nuo kuopat yhä jäljellä? MIKSI ja MITEN ne rokotukset laitettiin, kun jäi tuollaiset arvet ja kuopat? Itseäni eivät ole häirinneet, nyt vasta olen alkanut ihmetellä...
M syntynyt -75 ei arpia.
Vierailija kirjoitti:
se on se
nuoremmilla vasemmassa pakarassa
vanhemmalla väellä vasemman reiden puolivälissä
Totta on ,itsellä (syntynyt 59-) isot arvet reiden keskikohdassa.Tyttärellä (85-) ylhäällä pakarassa pieni kuoppa.
Vierailija kirjoitti:
Isorokkorokotus laitettiin joskus 60-70 -luvulla käsivarteen ja siitä jäi iso kraateri joillekin. Se oli ns. vapaaehtoinen rokotus eli ei kuulunut varsinaiseen rokotusohjelmaan.
Oli ilmeisesti eri käytäntö eri paikkakunnilla.Jossain oli pakollinen neuvolassa ja myöhemmin koulussa.Niistä muistona kaksi isorokkoarpea minullakin vasemmassa käsivarressa.
Luin jostain että lapsena Saatu calmette ei enää tehoa aikuisena..itse sain calmetten vuonna -88 ihan muutama päivä syntymän jälkeen neuvolakortin mukaan ja omistan vasemmassa reidessä olevan kuopan. Äidillä niitä on kaksi -54 vuosimallia.
Olikos se muuten niin että nyt ei enää tarvii käydä ottamassa kun jäykkäkouristus 10 vuoden välein ( ellei satu jotain)
Minäkin oon kolmekymppiä lähestyvä ja ikäni miettinyt sitä kuoppaa :D
Olikohan mahdollisesti niin,että rokotusaine -50 luvulla oli tehokkaampaa vai oliko annos suurempi?Ainakin meillä-50 lukulaisilla näyttää olevan erikoisen suuret"kraaterit" calmetesta reisissä.Omanikin on n3cm halkaisijaltaan ja niin syvä,että näkyy erittäin selvästi sukkahousun/sukan lävitse.
Mulla on kraateri oikean kainalon sivussa, selän puolella. Ei siis kainalokuopassa mutta melkein. On sen kokoinen, että etusormen pää mahtuu siihen koloon. Muistaakseni äitini joskus mainitsi sen olevan rokotusarpi, mutta mikä rokote tuikataan kainaloon?? Olen syntynyt -85.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kraateri oikean kainalon sivussa, selän puolella. Ei siis kainalokuopassa mutta melkein. On sen kokoinen, että etusormen pää mahtuu siihen koloon. Muistaakseni äitini joskus mainitsi sen olevan rokotusarpi, mutta mikä rokote tuikataan kainaloon?? Olen syntynyt -85.
Onko se annettu Ruotsissa?Jos on se on "ruotsalainen calmette".Siellä on rokotettu selkäänkin sekä calmettea,että isorokkoa.
mullon kankussa, olen syntynyt -90
Vasemmasta reidestä löytyy minultakin, vm. -94.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan mahdollisesti niin,että rokotusaine -50 luvulla oli tehokkaampaa vai oliko annos suurempi?Ainakin meillä-50 lukulaisilla näyttää olevan erikoisen suuret"kraaterit" calmetesta reisissä.Omanikin on n3cm halkaisijaltaan ja niin syvä,että näkyy erittäin selvästi sukkahousun/sukan lävitse.
Hyvin näkyy minullakin
terv vm-60
Vasemmassa reidessä rokotus ja tehostus vm-71
1979, ei kuoppia, kaikki rokotukset saatu.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi järkyttävän suurta monttua vas.reidessä rinnakkain (syntynyt-58)
Kaksi suurta arpea löytyy. Vuosimalli -58.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näkyy minullakin
terv vm-60
Tehokasta on ollut minullakin.Synnyin-56 ja kaksi tosi isoa monttua vasemman reiden sivulla.lisäksi käsivarressa isorokko rokotusarvet.
On mullakin. Johtuu siitä että se rokote tarvitsee pienen tulehduksen muodostumisen, jotta siitä saisi tarvittavan suojan. Kannattaa muistaa että nuo taudit joita vastaan rokotetaan on todella inhottavia, ja rokotettuna voi myös osaan niistä sairastua, mutta paljon laimeammalla reaktiolla.
Sormilla tuntee kevyesti pienet arvet reidessä. Mulla on hoikat jalat. Ehkä siksi arpia ei juuri näe.
Kaikilla on se. Paitsi rokottamattomilla, niiden äidit tosin voi haistaa paskan. Ei se siis kenenkään ulkonäköä voi pilata jos kaikilla on. Vähänku kaikilla on napa.
Vasemmassa pakarassa on sellainen monttu ja olen vm.91
Voi olla fibromyalgia.