30 haalarimerkkiä ommeltavana, paljonko pyytää vaivanpalkkaa?
Käsin tulen ompelemaan nämä opiskelijahaalariin kiinni siis. Tovi tuohon varmaan vierähtää?
Kommentit (23)
Riippuu siitä, miten näppärä olet. 5-10 minuuttia/merkki + langat? Niitä merkkejä on melkoisen monenmoista, erikokoista ja -muotoista, että vaikea sanoa.
10min/merkki eli 6 merkkiä tunnissä eli 5h menee aikaa... Materiaalit (eli lanka). 1-2e/merkki eli 30-60e riippuen kuinka läheinen on ja miksi sinä homman teet.
Vierailija kirjoitti:
Kallista on näemmä lanka...
Tuon verran se kaupassa maksaa? Ja vielä kalliimpaa jos ostaa erikoislankaa.
huh mikä homma en taitas suostua mistään hinnasta XD omat liimasin kiinni mut ne kyl putoilee joskus
Ottaa riittävän järeää lankaa, niin ei tarvitse montaakaan tikkiä per merkki, niin pysyvät jo hyvin kiinni. En tiedä mistä tuo 10 minuuttia on oikein repäisty.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa riittävän järeää lankaa, niin ei tarvitse montaakaan tikkiä per merkki, niin pysyvät jo hyvin kiinni. En tiedä mistä tuo 10 minuuttia on oikein repäisty.
Mikä on sinun arviosi minuutteina per merkki? Ottaa huomioon, että neulan läpi saamiseksi voi tarvita pihtien käyttöä ja ommel tulee kaksinkertaisella langalla tiheänä pistona.
Laittaisin koneella ja kyllä siihen tunti menisi ainakin, mutta tokkopa ryhtyisin hommaan rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin koneella ja kyllä siihen tunti menisi ainakin, mutta tokkopa ryhtyisin hommaan rahasta.
Ei valitettavasti ole ompelukonetta niin käsin on ommeltava. Henkilö ei osaa ommella niitä itse ja tietää että olen rahaton, siksi näin. -ap
Tuollainen on tehtävä hyvää hyvyttään ja otettava vastaan palkkio mikä annetaan. Tuolle ei voi oikein laskea järkevää tekopalkkaa edes verottomasti.
t. ompelija
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on tehtävä hyvää hyvyttään ja otettava vastaan palkkio mikä annetaan. Tuolle ei voi oikein laskea järkevää tekopalkkaa edes verottomasti.
t. ompelija
Hän siis kysyi, mistä hinnasta tuon hänelle yhdessä illassa tekisin kun on jo lähes kiire. Eli tekisit itse kaverin kaverille homman ja olisit tyytyväinen kun hän toisi palkkioksi paketin kahvia? -ap
Oon kuullu et joku on pyörittänyt bisnestä 1-2e merkki. Eli oisko 30-40e tuosta määrästä? Ompelijana sanon että halvalla menee mutta ei tuosta oikeen kunnon korvausta tuu saamaan. Ite pistän koneella kiinni ja vaikka on helpompaa niin ei se kyllä nopeempaa oo. :D
Hohhoijaa, ihan turhaa tommonenkin merkkien ompelu.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, ihan turhaa tommonenkin merkkien ompelu.
* Ojentaa läjän muotoisen kakanruskean Elämäm koulu-merkin *
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noin halpaa lankaa löytyy? Ompelulanka on useamman euron rulla, tosin ei tulisi mieleenkään ostaa ainakaan omaan piikkiin joka merkille eri lankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noin halpaa lankaa löytyy? Ompelulanka on useamman euron rulla, tosin ei tulisi mieleenkään ostaa ainakaan omaan piikkiin joka merkille eri lankaa.
ANSWER IS EBAY
Jaa-a. Ite oon laiska ja laitoin tekstiiliimalla. :D