Hirveä työpäivä ("työkaverit") ja peiton alla
Ja syön valion sulateviipaleita, koska ei ole nälkä enkä jaksa muuta. Itkin töiden jälkeen 1,5 h autossa, kunnes näytin hirviöltä ja ajoin kotiin. Peiton alla jo kello iltapäivä neljästä.. Työkaverit haluavat selvästi päästä minusta eroon. Arvostelua ja piikkiä tulee. Olen yksin ja yksinäinen. Selvä saalis susille.. Mitä tekisit?
Kommentit (25)
Mulla oli eilen vähän sama tilanne kuin ap:lla. En tajua, miksi ihmiset on työpaikalla ILKEITÄ. Ilkeys monesti kertoo henkilön omista ongelmista,mutta ne ei oikeuta ketään ilkeilemään tai kiusaamaan muita. Ne voisi mennä hoidattamaan psykiatrille, työpaikka ei ole oikea paikka siihen.
minua kiinnostaisi tietää millaisia nämä ilkeydet on? Olen jo 50v ja aika monessa työpaikassa tähän mennessä ollut, enkä ikinä tuollaisessa jossa toisia kiusataan, kerran olin työpaikassa, jossa kaksi naista tappeli, mutta ihan tasapäisesti tai paremminkin olivat hiljaa tasapäisesti toistensa läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
minua kiinnostaisi tietää millaisia nämä ilkeydet on? Olen jo 50v ja aika monessa työpaikassa tähän mennessä ollut, enkä ikinä tuollaisessa jossa toisia kiusataan, kerran olin työpaikassa, jossa kaksi naista tappeli, mutta ihan tasapäisesti tai paremminkin olivat hiljaa tasapäisesti toistensa läsnäollessa.
Minuakin kiinnostaisi. Omassa entisessä työpaikassa eräs johtotason työntekijä näki mörköjä ja pilkkaa kaikkialla. Jos kahvihuoneessa naurettiin ryntäsi tämä sisään tiukkaamaan kenelle nauretaan, nauratteko hänelle. Kerran piirsimme kuvan kahvihuoneen liititaululle porukalla. Eli yksi kävi joutessaan piirtämässä möllösilmät, seuraava sisääntulija korvat, tunnin päästä joku muokjssi kuvasta apinan ja iltapäiväkahville iltavuoroon tullut henkilö kävi naureskelemassa otusta ja piirsi tälle kouraan banaanin. Päästiin puhutteluun koko työyhteisö kun ollaan piirretty työkaverista pilkkakuva. Ei auttanut vaikka kuinka selitettiin kuvan synty ja ettei kuvalla ollut mitään tekemistä yhdenkään ihmisen kanssa. Moinen ei kuulunut työpaikkaamne. No iloisesta yhteisestä vitsistä meni maku ja vainoharhainen jatkoi valitustasn kun hänen kanssaan ei ole kivaa...niih...työpaikkakiusaamiben on ehdottoman väärin, mutta niin pitäisi olla myös työkavereiden ahdistelu omissa harhoissaan.
Niin ja en tietenkään syytä ap:tä tai ketään muutakaan harhoista! Yksi näkemys ja oma kokemus vaan keskusteluun.
No noita riittää. Itse oon jo niin tottunut, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aikoinaan satutti, mutta nyt nostan tilin ja se siitä. Mitä väliä työ"kavereilla"?
Mulla on työssä muita hyviä puolia, kuten joitakin ihania asiakkaita. Pää pystyyn ja älä välitä.