Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien reagointi laihoihin naisiin..

Vierailija
27.04.2016 |

Tuli mieleen ketjusta "lihava nainen & laiha mies", että miten ihmiset reagoi tähän.

Huomasin, kuinka ylipainoiset ihmiset kommentoivat laihoista seuraavasti:
-pakkelinaama
-vittupäät
-laihat eivät ole älykkäitä eikä heillä ole luonnetta

Ja sitten ylipainoiset korostovat,kuinka heillä on hurmaava luonne ja kuinka älykkäitä he ovat.

KYSYMYS: Lisääkö läski älyä päähän?? Oon sitä mieltä, että jos ihminen on oikeasti älykäs, hän osaisi huolehtia sen verran omasta terveydestä..
Kyllä, yllätyt varmasti: myös laihat voivat olla viisaita, upeita persoonia ja luonnollisia!
Oon sitä mieltä, että lihavat sekä laihat voivat olla hurmaavia, rumia/kauniita, pakkelinaamoja/luonnollisia, mutta se ei meinaa sitä, että vain laihat ovat vittupäitä.
Eivätkä kaikki laihat ihmiset laske kalorien määrää. Kyllä voi syödä säännöllisesti ilman että laskee kaloreita. Itse en laske ikinä.

tässä esimerkit:
"Mielummi läski ku vittupää."
"Ei kaikki halua kaltaistasi pakkelinaamaa.
-IISAK SONNI"
" Laihoista haaveilevat vain sellaiset miehet, joilta puuttuu uskallus seurata luontaisia mieltymyksiään ja sen vuoksi aivopesevät itsensä ihannoimaan median markkinoimia ruikkunaisia."
"Meistä ei kummallekaan ole ulkonäkö ollenkaan merkittävää, olemme ihastuneet toistemme luonteeseen ja älyyn."
"Me emme kumpikaan arvosta pitkää elämää. Mieluummin elämme nauttien ruoasta ja juomasta vaikka vain 50-vuotiaiksi kuin kaloreita vahtien ja kiloja strssaten 80-vuotiaiksi."

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoiset kehuvat itseään muodokkaiksi ja hoikkia kukkakepeiksi. En yleensä kommentoi siihen mitään, mutta oikeasti ajattelen, että tuo puhe johtuu kateudesta.

On kai se ympyräkin muoto, jos se ylipainoisia lohduttaa :D

Vierailija
22/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuo muodokas-juttu on typerä. Normaalipainoinenkin voi olla rintava/persevä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat, olkaa  lihavia kaikessa rauhassa, mutta älkää bussissa  tunge itseänne penkille, johon ette mahdu!

Mitä jos köyhä hankkisit auton? Niillä lihavilla on ihan yhtäläinen oikeus kulkea sillä bussilla, et ole yhtään parempi ihminen kuin kukaan muukaan.

Vierailija
24/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat, olkaa  lihavia kaikessa rauhassa, mutta älkää bussissa  tunge itseänne penkille, johon ette mahdu!

Mitä jos köyhä hankkisit auton? Niillä lihavilla on ihan yhtäläinen oikeus kulkea sillä bussilla, et ole yhtään parempi ihminen kuin kukaan muukaan.

Eihän tässä kukaan itseään paremmaksi kehunut.

Vierailija
25/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanotaan aina näin jos joku laiha on kuollut: Eihän se ollut edes lihava, miten noin vain kuoli ja nauretaan aivan sairaasti päälle. Olemme kaikki 100 kiloisia.

Vierailija
26/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat täällä viisastelevat ;D

Lihavuus on terveysriski!   

Vierailija
27/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa olen muuten täysin samaa mieltä mutta lihavuus ei ole aina valinta, itse lihoin psyykelääkkeiden takia ainakin 40 kiloa, eli huonoista valinnoista ei tämä ylipainoni johdu, olen kyllin älykäs ymmärtämään sen tosiasian, kuinka vaarallista ja rumaa lihavuus on, joten en koskaan söisi itseäni norsun kokoiseksi tahallani. Hulluja on ne, joilla on mahdollisuus valita, mutta silti päättävät tuhota itsensä. Antaa alapeukkujen sadella, ihan sama.

Vierailija
28/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänpä yksi asia selväksi: me luomme itse tätä negatiivista ilmapiiriä, jossa nainen ei ole hyvä minkään painoisena. Eivät laihat todellakaan ole ainoita, jotka saavat kuunnella solvauksia: yhtä lailla näillä palstoilla ja muuallakin mielletään nainen joko anorektisen laihaksi pulkannaruksi, laihaläskiksi, tai ihan vain läskiksi, jos hän sattuu olemaan keskiarvoisesta normaalipainosta pikkuisen painavampi. Me ihan itse osallistumme siihen, että arvomme lepää painossamme, lihasten kiinteydessä ja siinä, kuinka haluttavaksi joku meidät kokee. Me annamme sille luvan, että meitä saa loukata sekä sanallisesti että fyysisesti. Me annamme luvan sille, että saamme itse toimia samoin.

Olen ihminen, jolla on ylipainoa, mutta en ole se stereotyyppinen "läski", jonka ainoa urheilu tapahtuu jääkaapin ja sohvan välillä, joka elää pelkillä eineksillä ja joka haisee pahalta. En myöskään ole se ylipainoinen, joka kateuksissaan pilkkaa muita. Miksen? Koska minä olen väsynyt siihen, että ventovieraat ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida painoani, udella ruokailutottumuksiani, pilkata minua ja kajota minuun jopa fyysisesti painoni perusteella. Ainoa, millä voin torjua tällaista käytöstä, on kunnioittaa sekä itseäni että muita sen verran, etten anna muiden, enkä kohtele muita kuvatulla tavalla. 

Vierailija
29/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten painon kommentointi henk. koht. on AINA moukkamaista ja epäkohteliasta, oli tilanne mikä tahansa. Myös omien traumojen kostaminen muille on aivan yhtä typerää. Sen sijaan on tärkeää, että lihavuudesta voidaan puhua yleisellä tasolla, koska se on suuri kansanterveydellinen ongelma, jolla on kauaskantoisia vaikutuksia. Lihavuus pitäisi saada kitkettyä pois kuten tupakointi ja alkoholismikin. Nämä kaikki ovat elämänhallinta-/riippuvuusongelmia, joita voi hoitaa. Laihuus taas ei ole syömishäiriöitä lukuun ottamatta vaarallista tai yhteiskunnalle kallista, toisin kuin lihavuus.

Minusta on hyvä puhua lihavuudesta yleisellä tasolla ja löytää yhteiskunnallisia ja entistä tehokkaampia keinoja vaikuttaa ylipainoon. Silti väitän, että tästä "kansanterveydellisestä huolesta" on tullut vain keppihevonen, jolla oikeutetaan ilkeät sanat ja tunkeudutaan toisten elämän intiimeille alueille. On täysin eri asia keskustella ylipainosta lääkärin kanssa, kuin huoahtaa "huolestuneena" jonkun ventovieraan ihmisen nilkoista ja verisuonista, tai murehtia, kuinka jonkun puolitutun sisäelimet varmaan paukkuvat, kun ei ole tarpeeksi kiinteät lihakset. 

Vierailija
30/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin tuo muodokas-juttu on typerä. Normaalipainoinenkin voi olla rintava/persevä!

Geenilottoahan se vaan on mihin alueelle rasva kertyy. Itselleni kertyy perseeseen, joten olen vissiin sitten aika ihanne tässä belfiemanian aikana..

Olen nähnyt myös monia pienirintaisia ylipainoisia.

Vierailija
31/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä lihavia, että laihoja ystäviä ja en ole kyllä tuollaista haukkumista huomannut. Itse keikun alipainon ja normaalipainon rajamailla ja joskus läheisin lihavahko ystäväni saattaa tokaista että voi kun voisi näyttää samalta, niin heitän kyllä läppänä takaisin että ai oikeasti haluat olla yhtä muodokas kun 10v poika, älä viitsi!

Ei sitä ikinä ole itseensä tyytyväinen, jos on laiha, niin sitten on liian pienet tissit tai pylly, tai vääränväriset hiukset ja vinot hampaat tms. Kyllä minä kadehdin ystäväni e-kuppeja ja mahtavaa hymyä ja ruskeita silmiä.

Vierailija
32/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vetäkö hernettä nenään mut mulla on semmonen käsitys että ylipaino aiheuttaa kaikenmaailman hormoni ym hilavitkutin häiriöitä, josta johtuen moni ylipainoinen on(vastoin sitä leppoisa läski-mielikuvaa) kiukkuinen, ilkeä ja jopa helposti itkeskelevä.  Ei tietenkään kaikki, joten nyt ei yhdenkään pullukan tarvi tulla sanomaan että "en minä ainakaan!!!11". Oon nähnyt tämmösiä tapauksia monen monta, lapsista vanhohin mummoihin. 

Tietysti ylipaino saattaa korreloida masennuksen kanssa (kumpi on syy ja kumpi seuraus, molemminpäin on mahdollista) ja se tekee sen, että on pakko mollata jotakuta. Yleensä semmosia, joita kohtaan tuntee jonkinsortin kateutta tai katkeruutta (hoikat ja nätit).

Vierailija
33/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkelia on naamassa, niin miten se liittyy siiehe, että oletko läski vai laiha? Pakkelinaamat on kyllä kuvottavia.

Laihat vähemmän älykkäitä? Ei vittu mitä paskaa.... laihat osaa pitää itsenssä kurissa, ettei muuttuisi sotanorsuksi.

Vierailija
34/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N123 kirjoitti:

Se on muuten hassua, että ylipainoiset tuntuvat aina vetoavan siihen, että heillä on sentään tissit(/muotoja) ja arvostelevan pienempirintaisia. Kai se on ainoa kohta, johon ovat itsessään tyytyväisiä ja toki saavat siitä iloita, mutta on harmillista, että se täytyy tehdä "toisten kustannuksella".

Itse olen hoikka, suht pienirintainen nainen ja en vaihtaisi kyllä mitään itsessäni, viihdyn kropassani oikein hyvin. Eikä ole tarvetta samalla lailla vertailla, että minussa on sentään miehille jotain, mitä muilla ei ole. Eiköhän jokaiselle vartalotyypille löydy ihailijansa ja ottajansa.

Näinpä! Ja onhan keskikokoisilla ja hoikillakin rinnat, mutta saattavat olla pienemmässä koossa kuin lihavalla. Ja siitähän vasta arvostelua tulisi, jos muuten hoikalla ihmisellä peppu ja rinnat olisivat samaa kokoluokkaa kuin lihavalla naisella kanssa 😁 Muutenkin tuo, että ne parhaimmat puolet itsestään pitää miettiä siltä kannalta mikä eniten miellyttää miehiä kuulostaa aika surulliselta.

Vierailija
35/35 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25N kirjoitti:

Älkää nyt vetäkö hernettä nenään mut mulla on semmonen käsitys että ylipaino aiheuttaa kaikenmaailman hormoni ym hilavitkutin häiriöitä, josta johtuen moni ylipainoinen on(vastoin sitä leppoisa läski-mielikuvaa) kiukkuinen, ilkeä ja jopa helposti itkeskelevä.  Ei tietenkään kaikki, joten nyt ei yhdenkään pullukan tarvi tulla sanomaan että "en minä ainakaan!!!11". Oon nähnyt tämmösiä tapauksia monen monta, lapsista vanhohin mummoihin. 

Tietysti ylipaino saattaa korreloida masennuksen kanssa (kumpi on syy ja kumpi seuraus, molemminpäin on mahdollista) ja se tekee sen, että on pakko mollata jotakuta. Yleensä semmosia, joita kohtaan tuntee jonkinsortin kateutta tai katkeruutta (hoikat ja nätit).

Minulla on tähän vähän tavallista tylsempi selitys: kenellekään tuskin tulee yllätyksenä, että ylipaino on yksi epätoivotuimmista piirteistä, ja jota vastaan hyökätään sekä ilmiönä että yksilöä vastaan. Yhteisö vaatii laihuutta - ja yhteisöön kuulumattomuus aiheuttaa pahaa oloa. Yhden ylipainoisen ihmisen kokemus saattaa vallan hyvin olla, että häntä on painonsa vuoksi sekä kiusattu koulussa, kommentoitu ja pilkattu aina aikuisikään saakka, ja hän on voinut tulla torjutuksi tämän tästä juuri ylipainonsa vuoksi. Myös media rummuttaa aktiivisesti treenatun, laihan ja kaiken kaikkiaan virheettömän vartalon ihannetta, ja syyllistää tästä ihanteesta poikkeavia (olipa sitten ylipainoinen, treenaamaton laiha, tai ihan tavallisen normaalipainoinen ihminen).

Aivan varmasti vaikea ylipaino aiheuttaa ennen pitkää pahaa oloa myös terveydellisesti, mutta väitän, että syy ylipainoisuuden tuomaan pahaan oloon löytyy ennen kaikkea yhteisön paineista. Väitän myös, että syy hoikkien pilkkaamiseen löytyy ennemminkin katkeruudesta yhteisöön kuulumattomuutta kohtaan, kuin varsinaisesta "kateudesta" jotakuta hoikkaa kohtaan. "Koirat tykkäävät luista!" on ilman muuta moukkamainen kommentti, mutta kateuden sijasta pikemminkin keino kuulua edes jollakin tavalla hyväksyttävänä yhteisöön, jossa arvoa annetaan lähinnä laihoille ja kauniille... ja voipi olla myös piikkipuolustusta, koska - toisin kuin av:lla yleisesti ottaen väitetään näissä keskusteluissa - ylipainoiset saavat huomattavasti kuraa niskaansa vähän joka taholta painostaan johtuen. Eivät he ole mikään erityissuojelua nauttiva ryhmä, jota rientävät yhteiskunnan sankarit suojelemaan sanalliselta väkivallalta. Pikemminkin päinvastoin: huolipuheen varjolla on ihan ok kommentoida ylipainoisuutta vaikka kuinka törkeästi.

HUOM! Tämä ei tarkoita sitä, että minusta olisi hyväksyttävää loukata yhtään ketään. Sepä siinä onkin: mitä enemmän me viljelemme tällaista hyväksymätöntä ilmapiiriä toisiamme kohtaan, sen enemmän me vain ruokimme tätä ilmapiiriä, jossa on ihan oikein haukkua odottavat äidit muodottomiksi läskeiksi ja laihat pulkannaruiksi, jotka eivät kiihota ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme