Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätävää kohtelua esimieheltä

Alainen
27.04.2016 |

Jouduin tilanteeseen, että minulle oli luvattu jatkoa muutama kuukausi nykyisellä työpaikalla ja lupauduin jäämään. Kuitenkin kahden viikon kuluttua tästä minulle tarjottiin pidempi työsuhde paremmilla eduilla ja korkeammalla palkalla toisesta yrityksestä. Ilmoitin asiallisesti esimiehelleni, mutta tämän jälkeen olen ollut nykyisellä työpaikallani ilmaa. Onko kyseessä esimiehen pikkumaisuus? Huono pettymyksensietokyky? Luottamuksen pettäminen vai mikä? Ajattelin, että tilanne on niin selvä, että ei olisi mitään syytä jäädä, vaikka työ olisikin muuten mukavaa. Esimiehen käytös vain vahvistaa tunnettani siitä, että tein oikean päätöksen. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Pahempi olisi jos olisit kiltti ja alistunut pomosi armoille niin saattaisit tuntea vitun kovaa mielipahaa siitä että joudut lähtemään ja ehkä oikein kilttinä lupautuisit työskentelemään viimeiset viikot ilmaiseksi korvaukseksi teostasi...

Monesti esimiehet kuvittelevat olevansa. Teit oikean päätöksen mutta loukkasit kyllä pomoasi. Tai entistä pomoasi.

Vierailija
2/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko esimiehesi olla narsisti. Jouduit narsistisen raivon kohteeksi, koska et pysynyt hänen piirissään.

"

Narsisti käyttää - tietoisesti tai tietämättään - muita ihmisiä vahvistaakseen minäkuvaansa ja omanarvontunnettaan. Niin kauan ja siinä määrin kuin he ovat hyödyllisiä näiden tavoitteiden saavuttamisessa - hän arvostaa heitä suuresti ja pitää heitä kunniassa. Hän näkee heidät vain tämän linssin läpi. Tämä on seurausta hänen kyvyttömyydestään rakastaa ihmisiä: hänellä ei ole myötätuntoa, hän ajattelee hyödyn kautta, ja hän supistaa muut pelkiksi välineiksi.

Jos he lakkaavat "toimimasta", jos - vaikka kuinka vähän - he saavat hänet epäilemään tuota illusorista, surkeaa itsetuntoa, he joutuvat terrorin kohteeksi. Narsisti alkaa loukata näitä "ei-alamaisia". Hän vähättelee ja nöyryyttää heitä. Hän osoittaa aggressiivisuutta ja väkivaltaa miljoonin eri tavoin. Hänen käyttäytymisensä muuttuu yhtäkkiä ennen niin hyödyllisen ihmisen yliarvostamisesta - saman ihmisen äärimmäiseen mitätöintiin. Narsisti kammoaa, lähes fyysisesti, ihmisiä, jotka hän on arvioinut "hyödyttömiksi"."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alainen kirjoitti:

Jouduin tilanteeseen, että minulle oli luvattu jatkoa muutama kuukausi nykyisellä työpaikalla ja lupauduin jäämään. Kuitenkin kahden viikon kuluttua tästä minulle tarjottiin pidempi työsuhde paremmilla eduilla ja korkeammalla palkalla toisesta yrityksestä. Ilmoitin asiallisesti esimiehelleni, mutta tämän jälkeen olen ollut nykyisellä työpaikallani ilmaa. Onko kyseessä esimiehen pikkumaisuus? Huono pettymyksensietokyky? Luottamuksen pettäminen vai mikä? Ajattelin, että tilanne on niin selvä, että ei olisi mitään syytä jäädä, vaikka työ olisikin muuten mukavaa. Esimiehen käytös vain vahvistaa tunnettani siitä, että tein oikean päätöksen. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Sinulla tässä olisi peiliin katsomisen paikka. Lupauduit jäämään mutta sitetn lähdetkin muualle. Ei noin epäluotettavaa yleensäkkään kaivata työpaikalla.

Kehtaat vielä syyttää esimiestäsi vaikka itse ole käyttäytynyt todella typerästi.

Vierailija
4/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Pahempi olisi jos olisit kiltti ja alistunut pomosi armoille niin saattaisit tuntea vitun kovaa mielipahaa siitä että joudut lähtemään ja ehkä oikein kilttinä lupautuisit työskentelemään viimeiset viikot ilmaiseksi korvaukseksi teostasi...

Monesti esimiehet kuvittelevat olevansa. Teit oikean päätöksen mutta loukkasit kyllä pomoasi. Tai entistä pomoasi.

Nyt liikutaan erittäin vaarallisilla vesillä. Työpanos ja sitoutuminen organisaatioon ei ole niin henkilökohtainen asia, että normaalia työpaikan vaihtamista etujen takia voi kutsua loukkaukseksi.

Vierailija
5/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mieltä edellisen kanssa. Esimiehen pitäisi mielestäni pystyä asettumaan asian yläpuolelle. Työelämä on sellaista, että työntekijä lähtee, jos parempi tarjous tulee. 

Vierailija
6/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jokainen normaalilla älyllä ja empatiakyvyllä varustettu esimies ymmärtää, että alaista kiinnostaa enemmän pidempi pätkä/vakituinen työ, kuin se itse tarjottu lyhyt pätkä. Ihan normaalia, usein esimies on ihan iloinenkin toisen puolesta. Että ei tuo sinun esimiehesi käytös ihan asiallista ole.

Vierailija
7/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, usein esimies on ihan iloinenkin toisen puolesta.

Taidat elää pumpulissa? Ei esimiestä kiinnosta sinun asiasi eikä hän ole iloinen siitä, että sait toisen työn vaan hän on vain ja ainoastaan kohtelias ja esittää iloista jotta prinsessa ei pahoittaisi mieltään (kuten tässä ap).

AP oli sopinut esimiehensä kanssa, että hän jatkaa ja näin esimies ei ollut etsinyt työlle jatkajaa vaan oletti AP:n jatkavan. Nyt AP ei sitten lupauksistaan huolimatta jatkanut vaan lähti muualle niin oletat esimiehen olevan vielä iloinen?

Vierailija
8/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alainen kirjoitti:

Sinulla tässä olisi peiliin katsomisen paikka. Lupauduit jäämään mutta sitetn lähdetkin muualle. Ei noin epäluotettavaa yleensäkkään kaivata työpaikalla.

Kehtaat vielä syyttää esimiestäsi vaikka itse ole käyttäytynyt todella typerästi.

Olisiko AP:n sitten pitänyt jäädä nykyiselle työpaikalleen tuoksi pariksi kuukaudeksi mitä tuo työ olisi vielä kestänyt ja sen jälkeen jäädä työttömänä miettimään, että olisipa kannattanut ottaa se vakityöpaikka mihin silloin oli se mahdollisuus? Olipa AP:n käytöksestä mitä mieltä hyvänsä niin ei se nyt ainakaan typerää ole, päin vastoin, liika kiltteys se naisen useinmiten työelämässä kampittaa.

Vierailija
9/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet siis ahneuksissasi muualle isomman rahan perässä, mikä vituttaa ahnetta esimiestä? Luulisi sun nimenomaan ymmärtävän toista ahnetta paskiaista.

Vierailija
10/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mies - ja tehnyt saman, niin todennäköisesti saisit ymmärrystä, mutta naisen ajatellaan olevan kiltti ja sitoutunut, joten käytöstäsi ihmetellään nykyisellä työpaikallasi. 

Vierailija
11/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit mies - ja tehnyt saman, niin todennäköisesti saisit ymmärrystä, mutta naisen ajatellaan olevan kiltti ja sitoutunut, joten käytöstäsi ihmetellään nykyisellä työpaikallasi. 

Olen samaa mieltä tästä. Miehelle on ilman muuta eduksi se, että hän osaa pitää omista eduistaan huolen eikä pistä itseään halvalla. Sellaista miestä kunnioitetaan. Naiselle ihanne on kuitenkin työelämässäkin enemmän sellainen lempeä mukautuja joka pistää muiden edun omansa edelle, eikä pidä meteliä omista eduistaan. Sellaista naista saatetaan kyllä kiitellä jälkeenpäin, mutta sellainen nainen olisi tässäkin tapauksessa kahden kuukauden päästä työtön. Ihan oikein teki AP, (olen kommentoija numero kahdeksan siis).

Vierailija
12/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tollo esimies. Pitäisi olla iloinen, että saat pidemmän pätkän muualta. Itsellä esimiehet ainakin ovat olleet iloisia jos olen saanut hyvän paikan muualta!

Mitä mieltä olette, paljon ennen määräaikaisen työsuhteen päättymistä olisi asiallista kertoa että onko töitä määräaikaisen päätyttyä? (Siis jos itse kysyy). Itse olen jo ollut vuoden määräaikaisella joka olisi loppumassa kahden kuukauden päästä. Pomo vaan lykkää asiaa vetoamalla tuleviin budjettikeskusteluihin tms.

Vierailija
13/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikein, pomo puukotti itseään jalkaan. Ei pätkätyöläisen tarvi olla yhtä sitoutunut kuin vakinaisen. Nythän pomo varmistit, ettei ko. paikka tule olemaan jatkossakaan ykkösenä listallasi.

Vierailija
14/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette, paljon ennen määräaikaisen työsuhteen päättymistä olisi asiallista kertoa että onko töitä määräaikaisen päätyttyä? (Siis jos itse kysyy). Itse olen jo ollut vuoden määräaikaisella joka olisi loppumassa kahden kuukauden päästä. Pomo vaan lykkää asiaa vetoamalla tuleviin budjettikeskusteluihin tms.

Ajattelisin että 1kk aikaisemmin viimeistään. Sama mikä olisi työnantajan irtisanomisaika.

Vierailija
15/16 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa jos olit edes suullisesti luvannut vielä 1 kk olla töissä, niin työnantaja voisi vaatia korvauksia sopimusrikkomuksesta. Ole tyytyväinen mökötykseen.

Vierailija
16/16 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä jäädä vaikka sairaslomalle, jos kohtelu on epäasiallista!