Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka perusteellisesti luet pääsykokeisiin tai tentteihin?

Vierailija
27.04.2016 |

Kahlaatko kirjat perusteellisesti läpi sivu sivulta vai poimitko tietyt aiheet kirjoista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon hakiessani luin melko paljon mielestäni - ensiksi luin kirjan, ja tämän  jälkeen luin kirjan uudestaan samalla tehden muistiinpanoja.

Nykyään tentteihin lukiessa luen vähän miten sattuu. Jos aihe on tuttu ja kirja suomeksi, luen kirjan läpi vähän niin ja näin. Jos aihe on vieraampi tai kirja englanniksi, teen muistiinpanoja lukemisen ohessa.

Vierailija
2/6 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä opiskelin, luin huolella. Luin sivu sivulta yhden kerran ajatuksella ja sitten toisen kerran luin merkitsemäni kohdat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeisiin kirjat neljästi läpi, muistiinpanoja tein toisella kerralla, kolmannella kerralla aloin tehdä muistisääntöjä.

Tentteihin pläräilen koealueen läpi, joskus luen kerran. Pitäisi lukea paremmin, mutta kun vähemmälläkin pärjää, niin ei ole samalla tavalla motivaatiota.

Opiskelen yliopistossa.

Vierailija
4/6 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohta kolmisen kuukautta lukenut 8h päivässä 5-7 päivää viikosta pääsykokeisiin. Eli "lueskelusta" ei voi puhua ja aika paljon tulee luettua myös alueen ulkopuolelta syventävää tietoa, että saisi paremmin yhdisteltyä eri osa-alueita kokonaisuuksiksi. Pelkkiin tentteihin lukiessa olen tentistä riippuen lukenut eri tyyleillä. Jos alue on lukuaikaan nähden suuri, ei kaikkia yksityiskohtia välttämättä ehdi omaksua eikä aluetta ehdi käymään läpi kuin kerran. Avainsanoja on hyvä laittaa ylös ja yrittää selittää isoja kokonaisuuksia läpi itselleen, että varmistaa ymmärtäneensä.

Vierailija
5/6 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeisiin luin todella huolellisesti, aamusta iltaan monta kuukautta keväällä. Ja sitä ennenkin olin lukenut alueen kertaalleen läpi. Mutta sisäänpäsyprosentti oli pieni ja siksi piti tehdä parhaansa.

Yliopistossa tentteihin olen lukenut sen verran kuin olen pystynyt. Eihän niihin voi lukea samalla tyylillä kuin pääsykokeeseen, eikä yleensä koko aluetta sanasta sanaan läpi. Ei vaan ole aikaa. Tentteihin luen pääasiassa luentomuistiinpanoja ja niiden pohjalta joitakin kohtia tenttikirjoista syvemmin.

Vierailija
6/6 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeisiin luin erittäin huolella, sillä asenteella että ekalla yrittämällä yliopistoon sisälle. Tentteihin luku riippuu tentistä, jos hyvät pohjatiedot jo asiaan poimin kirjoista ne aiheet jotka tärkeitä ja joita pitää harjoitella lisää, joihinkin luen koko kirjan läpi kerran ja toisen kerran uudestaan samalla muistiinpanoja tehden ja lopuksi kertaan niitä muistiinpanoja vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan