Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO/PCOS kärsinyt, saitko lopulta lapsia vai jäitkö ilman?

Vierailija
27.04.2016 |

Ja jouduitko hoitoihin? Millaisiin ja minkä ikäisenä? Saitko lopulta lapsen/lapsia, vai jäitkö ilman?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pco, epäsäännöllinen kierto ollu aina. Ehkäisyä ei ole käytetty ekan yrityksen jälkeen.

Ennen ensimmäisen yrityksen alkamista hain n. puoli vuotta aikaisemmin gyneltä Terolutit kierto säännöllistämään

1. lapsi tärppäsi toisesta kierrosta, kun ehkäisy jätettiin

2. raskaus, kun eka lapsi reilun vuoden. Kohdunulkopuolinen

3. lapsi Ivf -> nega, pari alkiota pakkaseen. Pakastealkion siirtoa suunniteltiin ja olin jo aloittanut nenäsumutteet -> spontaani raskaus. Ikäeroa ekaan 3,5 vuotta

4. lapsi pakastealkion siirtoja ja pari ivg:ää -> negaa. Vikasta ivf:stä plussa. Ikäero keskimmäiseen 4 vuotta 

5. lapsi Spontaani raskaus 43-vuotiaana. Sinä ennen ilman ehkäisyä kuusi vuotta.

Nyt ikä 50v ja kierto säännöllinen (voi p...a)

Vierailija
22/34 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan vuosi sitten hakeuduimme hoitoihin, kun en yrityksistä huolimatta tullut raskaaksi ja ultrassa huomattiin pco ja ovuloimattomuus. Aloitimme heti fertinovassa ovulaation induktio hoidot ensin letrozolella joka ei toiminut, joten siirryimme piikitettävään menopuriin. Sillä ovulaatio saatiin aikaan ja joulukuussa tulin raskaaksi.

Nyt olen viikolla 22 ja syyskuussa saamme pienen ja kovasti potkivan tytön <3 :) Niin ja olen 21v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin neljännestä clomifen-avusteisesta kierrosta raskaaksi 24 -vuotiaana. Raskaus meni hyvin ja esikoinen on terve ja ihana. Toivon, että voisimme kolmenkympin kieppeillä saada vielä toisen lapsen. Yllätyin, miten helposti saimme tutkimukset ja hoitoa julkisesta terveydenhuollosta!

Vierailija
24/34 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aukiolotutkimuksen saada vaatimalla?

Vierailija
25/34 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä huolestuta, että siirrätte PCOS:n tyttärillenne? Parempi olisi odottaa luomuraskautta, koska silloin suurempi todennäköisyys, että hormonit ovat hetkellisesti oikein eikä sikiö saa niin suurta väärää altistusta kohdussa.

Vierailija
26/34 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden keltarauhashormonikuurin jälkeen yksien kuukausien jälkeen raskauduin luomusti. Sain terveen ja ihanan tyttölapsen, raskaus oli normaali paitsi minulle tuli raskausdiabetes ja perätilan vuoksi synnytys sektiolla. Olin tuolloin 37-vuotias.

Pcos todettu päälle 30-vuotiaana. Aina ollut pillerit käytössä, niin kuukautiset olleet säännölliset.

Vierailija
27/34 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä hormonaaliset hankalat sairaudet johtua synteettisten hormonien tullessa vaikuttamaan/ estämään luonnollista hormonikiertoa? Eihän näistä omituisista sairauksista ollut mitään tietoa 40 vuotta sitten? Gynekologisten sairauksien tautikirjo vain laajenee vuosi vuodelta!

Vierailija
28/34 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistuin joka päivä koko sikiöaikanani hormonihäiriköille, teollisuuden kemian tuotteille ja myrkyille. Aikuisena todettiin epävakaa persoonallisuus. Naisena ja ihmisenä elämä on ollut haastavaa. Lapsellani diagnosoitu Adhd. Hän ei halua lapsia, koska pelkää siirtävänsä mielialaongelmansa lapselleen.

Vaihdevuosien jälkeen minulle määrättiin hormonihoidot ja sairastuin heti. Emätin umpeutui (vulvodynia). Samalla menetin seksuaaliset halut. Aloin paisua valtaviin mittoihin, kunnes puhkesi monenkirjavat allergiset oireet ja kauheat Pmdd-oireet uudelleen alkaneiden ja säntillisesti ilmaantuvien kuukautisten aikana. Olen hengissä, mutta liikuntarajoitteinen. Nyt "sängynlaidalla istumisen" viides vuosi alkaa. Allergiaoireet jatkuvat. Jäikö kierukka kehooni?

Onko kellään tällaista kokemusta Mirenasta?

Kannattaa pysyä luomulinjalla ja käyttää kondomia. Kyllä ne kuukautiset voi sietää?.

Minulta nämä "tekokuukautiset" loppui. Kohdun limakalvo todettiin jähmettyneeksi. 

Vierailija
29/34 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin pcos ja yrittäessä lasta ei onnistunut yli vuoteen, mutta kun lopetettiin yrittäminen, tulin raskaaksi.

Vierailija
30/34 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisiosta tulee tänään TLC- kanavalta 11.50. Mikä ihmeen tauti- dokumentti. Siinä puhutaan PCOS- sairaudestakin.

Epäilen itsekin, että hormonitoimintaa korvailevat synteettiset hormonivalmisteet aiheuttavat nämä muut sairaudet. Tutkimus on lapsen kengissä.

Vierailija
31/34 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä Apua, mikä tauti.

Vierailija
32/34 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pco, ei ylipainoa. Kiertoa nuorena ei käytännössä ollut lainkaan, menkatkin käynnistettiin ekaa kertaa 17 vuotiaana. Nimeä ongelmalle tosin ei ollut, ennen kuin raskaus tuli ajankohtaiseksi. Tätä ennen oli e-pillereitä vedetty 10 vuotta.

Eka lapsi tuli parin vuoden yrittämisen ja muutaman ivf-kierroksen jälkeen, toinen ensimmäisestä pakastesiirrosta. Nyt nelikymppisenä kierto yllättäen aika jämpti, menkat tosin harmillisen runsaat aiempaan nähden. Jotain nuo raskaudet korjasivat kropassa ja hormonitoiminnassa.

Vierailija
33/34 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcos-tyyppiset itsellä.

1 raskaus toisesta kierrosta 34v

2 raskaus ekasta kierrosta 36v

Vierailija
34/34 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ja muuta ruokavaliota! Tehokkain ja usein ainoa PCOS-hoitokeino, mutta kun sipsien, pitsan, herkkuvoileipien ja suklaan mässyttäminen on ihmisoikeus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan