Aikuinen käy potalla, onko outoa?
Siis ensimmäistä kertaa elämässäni törmäsin tällaiseen. Mies, jonka mukaan lähdin käyttää pottaa eikä näe siinä mitään ihmeellistä? Kysyin todellakin asiasta. Sanoi kylpyhuonerempan aikana ottaneensa käyttöön koko tavan.
Kommentit (26)
Kyllä siellä oli kylppäri ihan käytössä jo, itsekin testasin sattuneesta syystä... ap
Minunkin pitäisi rempata kylppäriä. Olisikohan fiksumpaa ostaa vain potta?
-mies
Vierailija kirjoitti:
On on todellakin outoa!!!
Kiitos! Sitä minäkin. Helpottaa, kun voi puhua asiasta. Tiedän nyt ainakin, etten mene toista kertaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Pitempään pottia on käytetty kuin vesivessoja.
Vai tarkoititkohan sittenkin ulkohuussia? Käyttääkö joku (toinen) aikuinen pottaa? Tsemppiä ap, me kaikki teemme joskus virheitä, niistä opitaan ja elämä jatkuu.
Siis... Onko kyseessä sellainen pieni, lapsille tarkoitettu muovinen potta? Miten ihmeessä kukaan aikuinen pystyisi sellaista käyttämään? Onko tarkoitus olla kyykyssä potan yläpuolella vai miten? Eihän siihen mahdu istumaan ja vaikka mahtuisi niin eikö se menisi rikki? Nyt on kyllä vähän vaikea kuvitella tilannetta...
Vierailija kirjoitti:
Siis... Onko kyseessä sellainen pieni, lapsille tarkoitettu muovinen potta? Miten ihmeessä kukaan aikuinen pystyisi sellaista käyttämään? Onko tarkoitus olla kyykyssä potan yläpuolella vai miten? Eihän siihen mahdu istumaan ja vaikka mahtuisi niin eikö se menisi rikki? Nyt on kyllä vähän vaikea kuvitella tilannetta...
Onhan niitä erikokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai tarkoititkohan sittenkin ulkohuussia?
Enhän sittenkään tarkoittanut.
Taidan ottaa lastenlasten volkkaripotan käyttöön. Siinä kyykkiessä vois mummon nivelet notkistua:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko aikuiset käyttäneet pottaa? Tuskin nykyisin ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut sellaista sanaa kuin yöastia?
Vierailija kirjoitti:
Taidan ottaa lastenlasten volkkaripotan käyttöön. Siinä kyykkiessä vois mummon nivelet notkistua:)
Tai jäisit jumiin siihen. Tulis nivel- tai lihasjumi :x Olispa sukulaisilla / pelastushenkilökunnalla ihmettelemistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut sellaista sanaa kuin yöastia?
En itse asiassa ole.
Entisaikaan kaikki käyttivät pottaa, koska eivät yösydännä viitsineet sängystä rampata pihan perille tarpeilleen.
Mä haaveilen kuivakäymälästä, joka on vähän niinkuin helv... iso potta mun mielestä. :)
Sukulaisten vedettömällä mökillä oli yötarpeita varten sellainen iso emaliastia, joka oli pottamainen. Päivät käytiin huussissa / pusikossa.
Tiedän aikuisen joka mökkeillessään käy joskus öisin potalla ja kastelee siitä sitten kukat aamulla, en ole koskaan pitänyt tätä erityisen outona. Tosin meilläkin oli sukumökillä välitilassa semmonen kannellinen "potta" niin sai ovet pidettyy lukossa eikä tarvinnu perheen pienimpien eikä vanhusten mennä yöllä ulos pissalle..
Olen joskus valitettavasti nähnyt aikuisen ihmisen luona pulloja täynnä kusta jossain olohuoneessa ihan vaan kun matka kylppäriin ois ollu liian pitkä ja mitä viel "en mä jaksanu", hyhhyh.
Et rajansa kaikella, ite oot varmaan paras arvioimaan onko taustalla pelkkä laiskuus ja yleinen saamattomuus, miksi tehdä näin.. Jos aikuinen terve ihminen ja mahdollisuus sisä vessaan niin mä kyllä juoksisin karkuun, jos satunnaisesti jossaa mökillä tms nii ei haittaisi, ajattelisin mukavuudenhaluna ehkä vaan..
Oliko sillä se remontti vieläkin kesken? Silloin voisin ymmärtää. Jos ei niin hyvä ap, katso ensi kerralla vähän tarkemmin ennen kuin lähdet mihinkään.