Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kova turvotus jaloissa jo rv 26, muita?

22.02.2006 |

Jalat ovat melkoisen turvoksissa, sääret ja nilkat selvästi. Paheneekohan tämä tästä vai tätä samaa aina synnytykseen asti? Ennen ei ole tällälailla turvottanut, verenpaine on ok eikä valkuaista ole ilmaantunut virtsaan.

Miten tämä jo näin aikaisin tuli, onkohan tästä mitään haittaa jos muita hälyttäviä oireita ei ilmene?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on menossa 27. rv ja jalat ovat pökkelöturvoksissa, aina ilta kohti tilanne pahenee. Ei ole mitään myrkytykseen viittaavaa, käytän päivällä tukisukkahousuja ja yöllä nukun jalat hiukan koholla (petauspatjan alle jalkopäähän olen jemmanut litteän tyynyn).

Aamulla tilanne on vielä ihan ok, mutta iltaa kohti pahenee.

Aiemminkin olen ollut painoa keräävää ja turpoavaa sorttia, joten ei tämä uutta ole, mutta kauhistuttaa nuo tulevat kolme kuukautta. Jos keksit jonkun hyvän keinon, vinkkaa minullekin :)

Kevis 26+1

Vierailija
2/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina vaan jatkuu. En ole koskaan ennen kärsinyt kyseisestä vaivasta, mutta nyt sitten senkin edestä. Päivisin en pärjää enää ilman tukisukkia ja silti jalkoja turvottaa. Ja turvotus on ainoastaan jaloissa, ei muualla. Osaltani minulla varmaan aiheuttaa seisomatyö ( n. 3x 10 istumataukoa) ja työpäivät saattavat helposti venähtää 12 tuntisiksi. Lisäksi kun olen keittiössä niin kuumuus antaa myöskin osansa. Mitään muita " vaivoja" ei ole joten sairaslomalle en tämän vuoksi halua jäädä, eikä kyllä ole tarvettakaan.

Dolosa ja sintti 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotuksen ehkäisyyn / lieventämiseen ovat seuraavat konstit hyviä:

- runsas veden juonti (ei vichyvettä hiilihapon vuoksi!)

- suolaisen ja rasvaisen ravinnon välttäminen (huom! monissa ruoka-aineissa on yllättävän paljon suolaa)

-ananaksen ja puolukoiden syönti vähentää turvotusta

-päivittäinen liikunta, esim. ulkoilu (minimi 30 min)

-kiristämättömät sukat

-odottajan tukisukkahousut päivittäiseen käyttöön (ehkäisee myös suonikohjuja. esim. Instrun tai Amarin)

-jalkojen nostaminen ylös aina kun mahdollista

-riittävä lepo

-jalkojen hieronta (jos tuntuu hyvältä)

Onko muilla lisää niksejä?

-Niittyheinä

Vierailija
4/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oikein kun juo että neste " kerääntyy" kropassa ja vessaankaan ei tarvii juosta niin usein kuin ennen. ja iltaisin ovat jalat kuumat ja kihelmöi. ananasta olen kokeillu ja ei oo pahemmin auttanu joten seuraavaks ajattelin kokeilla persiljaa..

sormissa ei vielä pahhemin oo turvotusta mut muuten kyllä ihan joka puolel. vettä, vettä, ja lisää vettä niin kai se siitä. =)

my_selene ja neitinen rv 26+2