Suostuisitko peittämään hiuksesi ja kasvosi jos miehesi pyytäisi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, kunhan mielenkiinnosta kysyn sillä aihe on osittain itselle ajankohtainen sillä siskon mies on tätä pyytänyt/vaatinut mutta sisko ei haluaisi.
En itsekään haluaisi/suostuisi. Toisaalta tiedän yhden kaverini joka peittää ihan vapaaehtoisesti hiuksensa miehen pyynnöstä, ei kuitenkaan kasvojaan.
Ap
No tosi hienoa että markkinoit tuota juttua täällä sellaisena asiana, jota kuka hyvänsä ilman muuta voi harkita. Kysymyksesi on niin typerä, että en viitsi siihen vastata. Naisten itsetunnossa on kyllä jotain todella pahasti pielessä, kun vaikka miten moni tähän vastailee. En osaa kuvitella yhdenkään miehen edes harkitsevan alistuvansa tuollaiseen, mutta täällä ei edes loukkaannuta kysymyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä teeskennellään hampaat irvessä, että kukaan muka ei ymmärrä mitä aloittaja tarkoittaa? Aletaan jauhaa kaiken maailman kampausongelmista.
Miksi yleensä vastaatte aloittajalle, ihan kuin teillä ei olisi mitään vaikeuksia kuvitella miehiänne täydellisiksi idiooteiksi joka noin vain ehdottelee tuollaista? Kunnioittakaa itseänne ja miehiänne vähän enemmän.
Avauksessa ei tullut esille vakaumus tms. Päähine on vain vaate mulle.
En. Minäkään en puutu miehen pukeutumiseen, miksi hän siis minun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, kunhan mielenkiinnosta kysyn sillä aihe on osittain itselle ajankohtainen sillä siskon mies on tätä pyytänyt/vaatinut mutta sisko ei haluaisi.
En itsekään haluaisi/suostuisi. Toisaalta tiedän yhden kaverini joka peittää ihan vapaaehtoisesti hiuksensa miehen pyynnöstä, ei kuitenkaan kasvojaan.
Ap
No tosi hienoa että markkinoit tuota juttua täällä sellaisena asiana, jota kuka hyvänsä ilman muuta voi harkita. Kysymyksesi on niin typerä, että en viitsi siihen vastata. Naisten itsetunnossa on kyllä jotain todella pahasti pielessä, kun vaikka miten moni tähän vastailee. En osaa kuvitella yhdenkään miehen edes harkitsevan alistuvansa tuollaiseen, mutta täällä ei edes loukkaannuta kysymyksestä.
Miksi ei voisi harkita?
En suostuisi. Ei mun mies sellaista kyllä koskaan ehdottaisikaan, hän ei millään lailla puutu fyysiseen olemukseeni eikä tekemisiini.
En suostuisi siksi, että se on toisen uskonnon joidenkin haarojen tunnusmerkki, enkä ole siinä uskossa tai noissa lahkoissa. En suostuisi myöskään siksi, että se on epäkäytännöllistä ja hankalaa ja vaikeuttaa kommunikaatiota siinä kulttuurissa, jossa elän. Joitain asioita voin tehdä ja teen ihan vain puolisoani ilahduttaakseni, mutta ne eivät ole asioita, jotka ovat itselleni merkityksellisiä.
En myöskän näe, että koskaan muuttaisin maahan, jossa tuo olisi välttämätöntä, koska nuo edellämainitut tekijät pätisivät edelleen.
Huivissa ei oo mitään pahaa. Mutta en suostuis tekemään ulkonäölleni mitään mitä en itse halua.
Musta olis kiva jos huivit ja hatut tulis takas. Kun olin lapsi, oli tosi yleistä että naisilla oli huivi. Mummoilla leuan alta kiinni, nuoremmilla naisilla niskassa. Pidän huivia vapaa-ajalla, varsinkin kesällä. Mulla on ihania erivärisiä huiveja ja minusta ne on kauniita. Luulen että mieheni ei hirveästi tykkää mun huiviharrastuksesta mutta mitäpä se hälle kuuluu.
En todellakaan!!!!! Koska en halua, en näe siihen mitään syytä, eikä siihen mieheni tai kenenkään muunkaan pyytelyt, anelut tai määräykset vaikuta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä teeskennellään hampaat irvessä, että kukaan muka ei ymmärrä mitä aloittaja tarkoittaa? Aletaan jauhaa kaiken maailman kampausongelmista.
Miksi yleensä vastaatte aloittajalle, ihan kuin teillä ei olisi mitään vaikeuksia kuvitella miehiänne täydellisiksi idiooteiksi joka noin vain ehdottelee tuollaista? Kunnioittakaa itseänne ja miehiänne vähän enemmän.
Niin, kuitenkin ihan hyvin tajusit sen, että jostakin vakaumuksesta on kyse. Silti vielä väität, että sinulle päähine on vain vaate. Mitä järkeä tuossa on?
No muutaman vuoden päästä naisilla on huivit ja kaavut päällä.
En. Siinä saisi Muhammad kimittää naama punaisena kunnollisen naisen kriteereistä. Minä en korvani lotkauttaisi.
En ikinä. Tunnen yhden ihan suomalaissyntyisen joka peittää hiuksensa huivilla, en kylläkään usko että mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sano siskollesi, että lemppaa sen muhamettilaisen mäkeen. Tämä on Suomi, eikä Arabia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ei voisi harkita?
Sinulla tuntuu nyt olevan jotain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Jos minä ehdotan että maalaat naamasi vihreäksi ja vaadin perusteluja miksi et niin tekisi, perustelemalla myöntäisit että ehdotuksessa kuitenkin oli jotakin järkeä. Sinulle varmaan tulee nyt tarve vastata jotakin nokkelaa vappukarnevaaleista hymiöllä varustettuna, joten anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuitenkin ihan hyvin tajusit sen, että jostakin vakaumuksesta on kyse. Silti vielä väität, että sinulle päähine on vain vaate. Mitä järkeä tuossa on?
Mulle vaate, sulle ongelma.
Aapeen aloituksessa ei suoraan mainita vakaumusta, mutta sellainen päähine, joka, kuten aapeen aloituksessa mainittiin, "peittää hiukset ja kasvot" on kyllä nimenomaan tiettyjen islamin lahkojen tunnusmerkki (ei kaikkien islamin muotojen). Se ei siis ole mikä tahansa huivi eikä hattu, eikä pelkkä päähine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ei voisi harkita?
Sinulla tuntuu nyt olevan jotain vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Jos minä ehdotan että maalaat naamasi vihreäksi ja vaadin perusteluja miksi et niin tekisi, perustelemalla myöntäisit että ehdotuksessa kuitenkin oli jotakin järkeä. Sinulle varmaan tulee nyt tarve vastata jotakin nokkelaa vappukarnevaaleista hymiöllä varustettuna, joten anna palaa.
PMS? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle vaate, sulle ongelma.
Sulle vaate, sulla typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
No muutaman vuoden päästä naisilla on huivit ja kaavut päällä.
Tämä on Suomi ja täällä ovat vallassa feministit. Jos joku siihen kaapuun puetaan, niin miehet.
Absurdi ajatus.. Pitäisin vitsinä. Toisaalta, jos tykkäis että on tosi hyvän näköinen niin miksei. Pidän korkkareitakin, kun mies tykkää katsella. Tosin tykkään kyllä niistä itsekin. Joskus pyydän häntä laittamaan jotkut tietyt vaatteet joissa näyttää tosi namulta. Uskonnollista tms syytä tuskin olis. Itse en ees kuulu kirkkoon eikä mieskään mikään uskovainen oo. Ja me uskotaan vapauteen ja itsenäisyyteen.