Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulette, paljonko saatte eläkettä ja elääkö sillä?

Vierailija
26.04.2016 |

Varsinkin kotiäidit?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että saan senttiäkään. Siksi kartutan omaisuutta jo nyt. N31, kotiäiti

Vierailija
2/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1000€/kk -verot saan 1.5 vuoden kuluttua, en ole kotiäiti vaan koko elämäni yrittäjänä toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 27e kuukaudessa.

t. kotiäiti :`(

en ole laiska mutta kukaan ei halua palkata neljän lapsen äitiä

Vierailija
4/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin muuta kuin kansaneläkkeen ja muuraman euron päälle. Olen ollut noin 20 vuotta työelämässä ja nyt työttömänä pari vuotta.

Vierailija
5/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut töissä koko aikuisikäni, pitsi yhden vuoden lapseni omaishoitajana ja kaksi vuotta apurahalla. Olen suhteellisen kovapalkkainen ihminen. Mun laskennallinen odotettavissaoleva eläkekertymä näyttäisi olevan siinä tuhannen euron paikkeilla kuukaudessa. En ymmärrä, miten niin mpnilla on muka jyvät eläkkeet tulossa.

Tosin en usko oikeasti olevani saamasssa tuotakaan. Olen nyt 42 ja siihen mennessä kun olisin eläkeiässä, on eläkeikää taatusti nostettu 75 vuoteen ja kaikki eläkkeet tasattu 750€/kk takuueläkkeisiin. Suuret ikäluokat kun eivät silloin enää ole eläkeläisten eduista huolehtimassa. Maksaa saan kyllä.

Onneksi olen pystynyt keräämään jonkun verran omaisuutta, jonka tuotoilla voin ehkä elää.

Vierailija
6/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan jatkaa nykyhommissa vielä 15 vuotta, eläke tulee olemaan n. 2200 euroa kuussa. Tulee toimeen.

Vierailija
7/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden päästä saan jonkun takuueläkkeen, jolla just just tulee toimeen.

Samaa eläkkeitä ei tulevaisuudessa ole -paskaa on jauhettu nyt vuosikausia. Ettekö idioottijauhajat vähitellen kyllästy tähän?

Vierailija
8/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa eläkkeitä ei tulevaisuudessa ole -paskaa on jauhettu nyt vuosikausia. Ettekö idioottijauhajat vähitellen kyllästy tähän?

Sehän näyttää koko ajan vain todennäköisemmältä ja todennäköisemmältä. Kyllä kaikki tiedivät jo silloin 20-v sitten, ettei eläkeikää nosteta ennen kuin suuret ikäluokat on eläkkeellä eikä eläkkeitä lopeteta ennen suurten ikäluokkien kuolemaa - mutta koko ajan on selvempi ja selvempi, että kun me saamme nämä nykyisten eläkeläisten kulut maksettua, meidän eläkkeille ei löydy maksajaa. Solidaarisuus ja heikommista huolehtiminen ei ole nykynuorison arvoja.

Vierailija
9/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 35 vuotta töitä, palkka keskimääräinen suomalainen palkka ja eläkettä tulossa bruttona noin 1100 e/kk. Mutta näin vain siinä tapauksessa, että saan olla töissä vielä 8 vuotta. Jos irtisanotaan, eläke jää alle tonnin.

Käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä, käykö töissä vai ei, takuueläkettä isompia summia ei monet enää saa.

Vierailija
10/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 v ja juuri tilasin eläkevakuutusyhtiöstä laskelman, saisin 1650 eur kk. Sillä ei yksin elä, mutta mies on töissä edelleen, jos joudun työkyvyttömyyseläkkeelle reuman takia.

Vierailija
11/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että vuoden 1980 jälkeen syntyneet ei kerkeä edes päästä eläkkeelle koska eläkeikää nostetaan jatkuvasti.. Toki toivon että ihmisille riittää sit töitä ja terveydenhuolto on kehittynyt sellaseks ettei vanhuuden vaivoja enää tunneta.

Vierailija
12/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1200 €/kk saa kun jään työkyvyttömyyseläkkeelle.

Pudotus on kova sillä palkkani on nyt n. 2700 €/kk. Jostakin syystä olin kuvitellut että eläke olisi puolet palkasta, mitta ei näköjään olekaan.

Aika syvältä.

Vierailija
13/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1100€- verot, jos 67-vuotiaaksi työskentelen. Nyt olen nelikymppinen. Työelämässä 13-vuotiaasta alkaen, eläke alkoi karttua 23-vuotiaasta. En yhtään pahastuisi potkuista, saman summan tulen saamaan kuitenkin takuueläkkeenä ja asumistukena käteen.

Vierailija
14/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen saamaan n 1800€ netto, mies 2200€ netto. Kyllä tuolla pärjää kun on velaton. Tällähetkellä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan 1400€ netto mutta mies on töissä vielä.

Vierailija
15/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään hajua. Olen vasta 23, joten ei tarvitse murehtia. Valmistun kohta, töitä olen tehnyt vuodesta 2011 asti, tietty suurin osa opintojen takia osa-aikaista. Valmistuttuani ja hieman kokemusta saatuani tulen tienaamaan varmaan 3000 e tällä koulutuksella, en tiiä mitä käteen jää.

Vierailija
16/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäjaksoista työuraa takana 43-vuotta ja viimeiset 15-vuotta palkka 3800-4300€/kk ja sitä ennen palkka n.13.000mk/kk, joka alentaa tuntuvasti, sillä palkat olivat 90-luvulle saakka maltilliset ja vasta 2000-luvulla palkkataso on noussut huimasti.

Eläkkeeni tulee olemaan n.1790€/kk miinus verot eli käteen jää noin 1200-1300€/kk

Vierailija
17/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäjaksoista työuraa takana 43-vuotta ja viimeiset 15-vuotta palkka 3800-4300€/kk ja sitä ennen palkka n.13.000mk/kk, joka alentaa tuntuvasti, sillä palkat olivat 90-luvulle saakka maltilliset ja vasta 2000-luvulla palkkataso on noussut huimasti.

Eläkkeeni tulee olemaan n.1790€/kk miinus verot eli käteen jää noin 1200-1300€/kk

Ensimmäisessä työpaikassa ennen yrittäjäksi ryhtymistä 70-luvulla palkkani oli 4.50mk/h, armeijan kävin välillä jonka jälkeen palkka olikin jo 9.50mk/h.

Olisi vaan pitänyt pysyä konepajalla työntekijänä eläke olisi tänään paljon parempi nyt, yrittäjänä maksoin eläkemaksua niin paljon kuin vaan laki salli, silti eläketaso jää alle tonniin/kk.

Vierailija
19/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän näyttää koko ajan vain todennäköisemmältä ja todennäköisemmältä. Kyllä kaikki tiedivät jo silloin 20-v sitten, ettei eläkeikää nosteta ennen kuin suuret ikäluokat on eläkkeellä eikä eläkkeitä lopeteta ennen suurten ikäluokkien kuolemaa - mutta koko ajan on selvempi ja selvempi, että kun me saamme nämä nykyisten eläkeläisten kulut maksettua, meidän eläkkeille ei löydy maksajaa. Solidaarisuus ja heikommista huolehtiminen ei ole nykynuorison arvoja.

Mitä tarkoitat? Kai tiedät, että eläkkeet maksetaan työeläkerahastoista, joissa on nyt 180 miljardia? Ja potti kasvaa vuosi vuodelta. Eläkkeet eivät siis kuulu valtion budjettiin.

Vierailija
20/20 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen varmaan. Jos edes elän sinne asti.

Mutta jännä on, että koko ajan töissä ollut mieheni ei hänkään mitään isoa eläkettä ole saamassa vaikka palkka on kuitenkin ollut ihan kohtalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi