Peruskoulun jälkeen
Moi!
Oon 8 luokalla oleva tyttö. Asun pk-seudulla. Vaikka minulla onkin vielä vähän aikaa miettiä että minne menen niin stressaan jo ihan kauheasti. Eli siis minne menisin peruskoulun jälkeen.
Lukioon en mene, koska tiedän olwvani kyvytön siihen. Tiedän sen olevan stressaavaa.
Olen kiinnostunut ihmisten kanssa työskentelystä. Ehdottakaa mihin ammattiin voisin opiskella peruskoulun jälkeen. Ja en ole kiinnostunut tietokoneista, laitteista yms.
Kommentit (22)
Keskustelun aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä keskiarvo?
Keskiarvoni on noin 8.0 luokkaa. Mutta olen parantanut arvosanojani nytten, joten uskon tulevan jonkun 8,8. En tiedä sitten mikö on päättötodistuksessa
Siinä tapauksessa turpa rullalle ja lukioon. Mitään muuta ei kannata edes ajatella.
Miksi mennä jos lukio ei kiinnosta?
Olisikohan joku hoitoalan koulutus sinulle hyvä?
Siksi että nykyinen peruskoulun jälkeinen ammattikoulu soveltuu ainoastaan oppimisvaikeustapauksille tai muuten vajakeille.
Niin kuinka vanha olitkaan? Kuinka paljon pitää takoa ihmisille että se ei riipu ihmisen älykkyydestä että meneekö lukioon vai amikseen. Minusta se riippuu ihan kuule siitä mihin alaan haluaa. Jos haluu alaan johon ei tarvitse lukiopohjaan nii miksi käydä lukio? Ja jaksamisesta. Itselläni on se että on liikaa stressiä jo yläaste. En haluu uuvuttaa itseäni loppuun lukiossa.
Olen 26-vuotias ja ehkä reilun vuoden opintoja vajaa maisteri.
Selviät kyllä lukiosta, mutta sinun pitää opetella priorisoimaan asioita ja suhtautumaan tiettyihin asioihin löysemmin. Lukiossa sinulla sujuu varmasti hyvin, kun kehittelet itsellesi tietynlaisen rutiinin (esim. miten ja milloin teet läksyt, kokeisiin lukeminen, mihin aineeseen haluat panostaa). Lukiossa saat myös paljon tukea ja apua, jotta löydät sinulle parhaan ja mahdollisimman stressittömän tavan opiskella. Yläkoulujen opojen pelottelu lukion rankkuudesta on reilusti liioiteltua; jos tekee läksyt hyvin ja oppii itselleen sopivia opiskelutapoja sekä prioirisoi aineita pärjää vallan mainiosti. Ja opiskelu kehittyy ajan myötä, siksi ensimmäisen jakson jälkeen ei kannata lopettaa. :)