Käyttekö kaikki yksityisellä gynellä? Ihan sikakallista?
Maksoi 140 € kun otatin papan, uusitutin vuodeksi e-pillerit ja rintojen, kohdun ja munasarjojen tunnustelu, sisätutkimus. Onko teidänkin mielestä kallista? Mutta yksityinen gyne tuntuu olevan ainut vaihtoehto. Kunnan ehkäisyneuvola on vain nuorille ja eihän tk:n yleislääkärillä näissä asioissa voi käydä. Keskustelua aiheesta toivon, kiitos! :)
Kommentit (74)
Käyn yksityisellä. Onhan se kallista. Elämä on jne.
Mielelläni maksan tuon summan laadukkaasta hoidosta. Onhan se helpottavaa tietää että kaikki on kunnossa siellä munasarjoissa ja muualla, joten ei ole kallista.
Käyn työterveyslääkärillä joka tekee tuon kaiken ilmaiseksi (ts. työnantajan piikkiin).
Lisää tuohon vielä satanen päälle, kun tehdään ultraäänitutkimus.
Joo, ei ole halpaaa, mutta ei ole paljon vaihtoehtojakaan. Onneksi ei tarvitse käydä kuin joka toinen vuosi.
Tähän mennessä käynyt ehkäisyneuvolassa, mutta tästä lähin pitää johonkin muualle mennä kun täytän 25. Mutta e-neuvolassa sanottiin että ihan kunnan terveysasemaan kun ottaa tarpeeksi ajoissa yhteyttä niin hoituu, yksityinen kun tosiaan on kallista. Että kyllä minä ainakin aion ihan kunnallisella pysyä... Ainakin toistaiseksi
En oo vielä käyny gynellä mut oon kyllä miettinyt pitäiskö käydä. M31v
Vierailija kirjoitti:
Missä muut työttömät käy?
...ja vielä työttömiäkin köyhemmät eli opiskelijat. Vastaan omasta puolestani: yksityisellä :|....... Mies tosin saa maksaa puolet opiskeluajan.
Ei ole kallista kerran vuodessa. Laitetaan sitä rahaa turhempaankin. Olen 50+ ja käynyt aina pelkästään yksityisellä. Maksan ammattitaidosta.
Paljon kalliimmaksi tulee jättää ehkäisyasiat hoitamatta ja synnyttää vuosittain uusi vauva! ;) Että siihen verrattuna pieni hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja vielä työttömiäkin köyhemmät eli opiskelijat. Vastaan omasta puolestani: yksityisellä :|....... Mies tosin saa maksaa puolet opiskeluajan.
YTHS?
Moni laittaa miettimättä saman summan hiustenpidennyksiin tai enemmän. Itse olen maksanut yksityiselle lääkäriasemalle jo noin 25 vuoden ajan,mutta so what.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YTHS?
Saako lähihoitajaopiskelijatkin YTHS:ltä ilmaiset gynekäynnit??
Eipä noissa asioissa ole muuta mahdollisuutta kuin käydä yksityisellä. Jos epäilen sairautta, niin sitten voin käydä työterveyslääkärillä tai terveyskeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, varaa aika ja sano epäileväsi, että olet raskaana. Kai gynekin voi kirjoittaa M1 ?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa. Pyydät samalla munasarjojen ultrauksen ja jos gyne ukisee että sinulla ei ole munasarjoja niin sano että tottakai on olenkan minä mies jolla on munat ja kukahan se tämän lystin maksaa.
Perusjutut hoituu terveysasemalla. Papa, sisätutkimus, ehkäisy. Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos tarvitsee erikoissairaanhoitoa ja pantataan lähetettä naistentauteihin. Itselläni ei ole tätä ongelmaa, vaan terveyskeskuksesta laitetaan samantien lähete naistentautien puolelle, jossa hoituu kaikki. Sanoisin rohkaisuksi, että jos lähinnä raskaudenehkäisystä ja sukupuolitaudeista papa-näytteineen on kyse, niin miksi ihmeessä maksaa yksityisellä, jos on raha tiukalla?
Vierailija kirjoitti:
Perusjutut hoituu terveysasemalla. Papa, sisätutkimus, ehkäisy. Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos tarvitsee erikoissairaanhoitoa ja pantataan lähetettä naistentauteihin. Itselläni ei ole tätä ongelmaa, vaan terveyskeskuksesta laitetaan samantien lähete naistentautien puolelle, jossa hoituu kaikki. Sanoisin rohkaisuksi, että jos lähinnä raskaudenehkäisystä ja sukupuolitaudeista papa-näytteineen on kyse, niin miksi ihmeessä maksaa yksityisellä, jos on raha tiukalla?
Osa meistä asioi naistentautien- ja synnytysten erikoislääkärin kanssa, samoin osalle ei kelpaa tk-lääkäri. Tiedätkö eron yleislääkärin ja erikoislääkärin koulutuksessa. Kuka yleensä tyytyy tk-lääkärin arvioon. Yksityisellä pääsen suoraan erikoislääkärin luo, ILMAN LÄHETETTÄ, ILMAN PITKÄÄ JONOTUSTA poliklinikalle, jossa sielläkään en voi valita lääkäriä. Tyydy sinä siihen yleislääkäriin.
Minä ja kaupunkini afrikkalaiset naiset käyvät. Minä höylään kassalla korttia, he vilauttavat kela-lappua.
Käyn. Onhan se kallista, mutta toisaalta kerran vuodessahan tuo vaan on. Jos ottaa ultrauksen mennäänkin yli 200€.
Kelasta saa osan takaisin.
En todellakaan minnekkään tk-lääkärille mene.