Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö kaikki yksityisellä gynellä? Ihan sikakallista?

Vierailija
25.04.2016 |

Maksoi 140 € kun otatin papan, uusitutin vuodeksi e-pillerit ja rintojen, kohdun ja munasarjojen tunnustelu, sisätutkimus. Onko teidänkin mielestä kallista? Mutta yksityinen gyne tuntuu olevan ainut vaihtoehto. Kunnan ehkäisyneuvola on vain nuorille ja eihän tk:n yleislääkärillä näissä asioissa voi käydä. Keskustelua aiheesta toivon, kiitos! :)

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Onhan se kallista, mutta toisaalta kerran vuodessahan tuo vaan on. Jos ottaa ultrauksen mennäänkin yli 200€.

Kelasta saa osan takaisin.

En todellakaan minnekkään tk-lääkärille mene.

Vierailija
2/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä. Onhan se kallista. Elämä on jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni maksan tuon summan laadukkaasta hoidosta. Onhan se helpottavaa tietää että kaikki on kunnossa siellä munasarjoissa ja muualla, joten ei ole kallista.

Vierailija
4/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muut työttömät käy?

Vierailija
5/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn työterveyslääkärillä joka tekee tuon kaiken ilmaiseksi (ts. työnantajan piikkiin).

Vierailija
6/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tuohon vielä satanen päälle, kun tehdään ultraäänitutkimus.

Joo, ei ole halpaaa, mutta ei ole paljon vaihtoehtojakaan. Onneksi ei tarvitse käydä kuin joka toinen vuosi.

Vierailija
7/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä käynyt ehkäisyneuvolassa, mutta tästä lähin pitää johonkin muualle mennä kun täytän 25. Mutta e-neuvolassa sanottiin että ihan kunnan terveysasemaan kun ottaa tarpeeksi ajoissa yhteyttä niin hoituu, yksityinen kun tosiaan on kallista. Että kyllä minä ainakin aion ihan kunnallisella pysyä... Ainakin toistaiseksi

Vierailija
8/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä käyny gynellä mut oon kyllä miettinyt pitäiskö käydä. M31v

Vierailija
9/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja vielä työttömiäkin köyhemmät eli opiskelijat. Vastaan omasta puolestani: yksityisellä :|....... Mies tosin saa maksaa puolet opiskeluajan.

Vierailija
10/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallista kerran vuodessa. Laitetaan sitä rahaa turhempaankin. Olen 50+ ja käynyt aina pelkästään yksityisellä. Maksan ammattitaidosta. 

Vierailija
11/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kalliimmaksi tulee jättää ehkäisyasiat hoitamatta ja synnyttää vuosittain uusi vauva! ;) Että siihen verrattuna pieni hinta.

Vierailija
12/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja vielä työttömiäkin köyhemmät eli opiskelijat. Vastaan omasta puolestani: yksityisellä :|....... Mies tosin saa maksaa puolet opiskeluajan.

YTHS?

Vierailija
13/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni laittaa miettimättä saman summan hiustenpidennyksiin tai enemmän. Itse olen maksanut yksityiselle lääkäriasemalle jo noin 25 vuoden ajan,mutta so what. 

Vierailija
14/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YTHS?

Saako lähihoitajaopiskelijatkin YTHS:ltä ilmaiset gynekäynnit??

Vierailija
15/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa asioissa ole muuta mahdollisuutta kuin käydä yksityisellä. Jos epäilen sairautta, niin sitten voin käydä työterveyslääkärillä tai terveyskeskuksessa.

Vierailija
16/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, varaa aika ja sano epäileväsi, että olet raskaana. Kai gynekin voi kirjoittaa M1 ?

Vierailija
17/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa. Pyydät samalla munasarjojen ultrauksen ja jos gyne ukisee että sinulla ei ole munasarjoja niin sano että tottakai on olenkan minä mies jolla on munat ja kukahan se tämän lystin maksaa.

Vierailija
18/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjutut hoituu terveysasemalla. Papa, sisätutkimus, ehkäisy. Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos tarvitsee erikoissairaanhoitoa ja pantataan lähetettä naistentauteihin. Itselläni ei ole tätä ongelmaa, vaan terveyskeskuksesta laitetaan samantien lähete naistentautien puolelle, jossa hoituu kaikki. Sanoisin rohkaisuksi, että jos lähinnä raskaudenehkäisystä ja sukupuolitaudeista papa-näytteineen on kyse, niin miksi ihmeessä maksaa yksityisellä, jos on raha tiukalla?

Vierailija
19/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusjutut hoituu terveysasemalla. Papa, sisätutkimus, ehkäisy. Ongelma tulee siinä vaiheessa, jos tarvitsee erikoissairaanhoitoa ja pantataan lähetettä naistentauteihin. Itselläni ei ole tätä ongelmaa, vaan terveyskeskuksesta laitetaan samantien lähete naistentautien puolelle, jossa hoituu kaikki. Sanoisin rohkaisuksi, että jos lähinnä raskaudenehkäisystä ja sukupuolitaudeista papa-näytteineen on kyse, niin miksi ihmeessä maksaa yksityisellä, jos on raha tiukalla?

Osa meistä asioi naistentautien- ja synnytysten erikoislääkärin kanssa, samoin osalle ei kelpaa tk-lääkäri. Tiedätkö eron yleislääkärin ja erikoislääkärin koulutuksessa. Kuka yleensä tyytyy tk-lääkärin arvioon. Yksityisellä pääsen suoraan erikoislääkärin luo, ILMAN LÄHETETTÄ, ILMAN PITKÄÄ JONOTUSTA poliklinikalle, jossa sielläkään en voi valita lääkäriä. Tyydy sinä siihen yleislääkäriin.

Vierailija
20/74 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaupunkini afrikkalaiset naiset käyvät. Minä höylään kassalla korttia, he vilauttavat kela-lappua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme