Introvertin ja ekstrovertin parisuhde
Meillä on niin, että minä olen ekstrovertti ja mieheni introvertti.
Yleensä tämä ei häiritse, suhteemme on hyvä. Molemmilla on aikaa ja vapautta tehdä omia asioitaan.
Sitten taas minua harmittaa kun mieheni ei oikein jaksa lähteä "ihmisten ilmoille". Ulkona käymme yhdessä ehkä kerran 3-4kk:ssa. Viikonloput mies haluaa rentoutua kotona. Minä taas haluan nähdä ihmisiä, tehdä kaikkea ja pitää hauskaa.
Yökylään ei yleensä kutsuta ketään (kaukaisempia vieraita), koska mies ei ole asiasta innostunut. Paras ystäväni asuu parin sadan kilsan päässä, eikä tuollaista matkaa lähdetä ajamaan kahvittelun takia. Hänellä on vielä lapsiakin, ja mies ei halua lapsia meille (=tietää melua eikä omaa rauhaa saa).
En oikein tiedä, mitä tällä aloituksella hain. Ehkä halusin vain avautua. En pyri miestäni muuttamaan, enkä pakota häntä sosiaalisiin kanssakäymisiin koska tiedän niiden vievän häneltä valtavasti energiaa.
Harmittaa vaan kun olisi kiva tavata vaikka ystäväpariskuntia jne.
Mielipiteitä, ajatuksia?
Kommentit (6)
Kyllä miehen pitäisi mielestäni antaa vähän siimaa. Olen itsekin introvertti enkä nauti ihmisten tapaamisesta useinkaan, mutta lähden kyllä tarvittaessa ylläpitämään heikkoja kommunikointitaitojani kahvikupin ääreen. Sen jälkeen tuntuu aina erityisen hyvältä palata kotiin. :D
Kyllä meillä käy minun kavereitani silloin tällöin, mutta mies istuu lähinnä tietsikalla omissa oloissaan, mikä voi tietysti vaikuttaa kavereideni silmissä tylyltä. Tervehtii kuitenkin, joskus vaihtaa pari sanaa vieraiden kanssa, mutta vetäytyy sitten.
Ennen kuin aloimme seurustella, mies oli hyvinkin sosiaalinen, kävi illanistujaisissa yms. Tunsimme siis yhteisten kavereiden kautta. Nykyään hänellä ei kuulemma ole tarvetta lähteä minnekään sosialisoitumaan. Välillä tulee sellainen olo, että miehen kaverit pitävät minua jonakin pirttihirmuna, joka ei päästä miestä mihinkään. Ja asia on ihan toisin päin, pikemmin patistan miestä menemään saunomaan kavereidensa kanssa yms.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä käy minun kavereitani silloin tällöin, mutta mies istuu lähinnä tietsikalla omissa oloissaan, mikä voi tietysti vaikuttaa kavereideni silmissä tylyltä. Tervehtii kuitenkin, joskus vaihtaa pari sanaa vieraiden kanssa, mutta vetäytyy sitten.
Ennen kuin aloimme seurustella, mies oli hyvinkin sosiaalinen, kävi illanistujaisissa yms. Tunsimme siis yhteisten kavereiden kautta. Nykyään hänellä ei kuulemma ole tarvetta lähteä minnekään sosialisoitumaan. Välillä tulee sellainen olo, että miehen kaverit pitävät minua jonakin pirttihirmuna, joka ei päästä miestä mihinkään. Ja asia on ihan toisin päin, pikemmin patistan miestä menemään saunomaan kavereidensa kanssa yms.-Ap
Luulen, että miehellä tulee sosiaalisten kontaktien "kiintiö" täyteen kun hän viettää aikaa sinun kanssasi. Introverttinä ymmärrän tämän vallan hyvin.
Meillä sama juttu mutta toistepäin. Mies on vasta viimeisen vuoden aikana alkanut kitisemään asiasta. Sillon nuorempana tuli käytyä enemmän baareissa, mutta nyt vanhemmiten ei enää jaksa humpata. Sillä baarissa roikkumisella ehkä peitin sitä introverttiyttä joten mies kokee olonsa huijatuksi. Oon myös työssä, jossa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa joten sen vastapainoksi tarvitsen rauhaa.
Oon pohtinut että ehkä meidän ois parempi erota, koska mielenkiinnonkohteet on aivan erilaisia. Onhan tää tuskastuttavaa molemmille. Helpointa olis olla toisen kotihiiren kanssa. 🐀
Mieheni on ekstrovertti ja unelma-ammatissaan ihmisten parissa. Minä olen puolestani introvertti. Uskomatonta kyllä, että mieheni haluaa huilata työstään kotioloissa ja meillä ei ole kumpikaan osapuoli joutunut kärsimään mitenkään.
Näemme vapaa-aikana muita ihmisiä maltillisesti ja sukulaisvierailuilla majoitumme hotelliin. Siten minullakin on mahdollisuus ladata akkuja kaikessa rauhassa.
Että introvertti pakottaa omaan elämäntyyliinsä? Miksi ei voi olla kultaista keskitietä? Mä en pidä siitä että ekstrovertti pakotetaan introvertin elämäntapaan. Kyllä sen introvertin tarttis muutama vieras kestää jos haluu olla suhteessa ekstrovertti kanssa.