Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä veisin vappubrunssille?

Vierailija
25.04.2016 |

Meidät on kutsuttu mieheni työkaverin ja hänen vaimonsa järjestämälle vappubrunssille. Mieheni ei ole tavannut ennen työkaverin vaimoa, minä en edes työkaveria. Ovat kuitenkin mieheni kanssa paljon tekemisissä.

Brunssi järjestetään nyyttäriperiaatteella, osallistujina neljä pariskuntaa n. 30 v.

Nyt kaikki parhaat vinkit ja ehdotukset jakoon! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patonki + levitteitä, hedelmäsalaatti + kermavaahtoa, ruokaisa salaatti tai rieskarullia? Riippuu siitäkin, onko jokaisen tarkoitus tuoda esimerkiksi makeaa ja suolaista, paria sorttia suolaista tai vaikka kuohuvaa ja yhtä sorttia syötävää.

Vierailija
2/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustotarjotin. Ei x-traa eikä arkigoudaa.

Vierailija
4/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kauhuissani tuossa tilanteessa. Siinähän voi käydä niin, että kaikki tuovat A:ta, mutta kukaan ei tuo B:tä. Jos itse tuollaisen järjestäisin, jakaisin tulijat ryhmiin, joista  yksi saisi vastuulleen makeat, toinen suolaiset jne.

Vierailija
5/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa erikoisruokavalioista? Tai tarvitseeko siitä huolehtia?

Mä varmaan leipoisin rahkamunkkeja, jos edellisistä ei tarvitse huolehtia. :)

Muita ideoita:

- tuoreet hedelmät / marjat ja niistä tehty hedelmäsalaatti (ananas, omena, granaattiomena, viinirypäle, mansikat, mandariini, kiivi, hunajameloni). Näissäkin toki on niitä allergisoivia ja mansikat vain ulkomaisia, mutta niitä voi myös tarjoilla eri astioista tai käyttää jotain muita hedelmiä.

- Croissanteja, aprikoosimarmeladia ja valkohomejuustoa.

- parsapiirakka esimerkiksi valmispohjaan, jos ei ole mahdollisuutta / energiaa tehdä itse pohjaa. Muistaakseni joissain blogeissa tämä tehtiin voitaikinaan..?

- muu suolainen piirakka

- mutakakku ja vaniljavaahtoa, tämä toteutuu mainiosti myös gluteenittomana.

- pikkupizzoja mozzarellalla, tomaatilla, pestolla ja serranon kinkulla (kinkun voi jättää pois kasvisversioon, tämänkin voi tehdä gluteenittomana tarvittaessa)

- kreikkalainen salaatti, feta erillään, jos tarvetta maidottomuudelle

- nakkeja/ lihapullia, jotka keitetään / paistetaan / lämmitetään kevyesti brunssipaikalla

Vierailija
6/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kysyisin isäntäperheitä, mitä toivovat.

Eikö yleensä ole tapana hiukan sopia etukäteen tuomisia, ainakin se: makeaa vai suolaista. kannattaa varmistaa.

Vierailija
7/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttäreillä on kyllä hyvä sopia pääpiirteet, koska muuten käy niin, että on vain makeaa tai vain suolaista, tai pahimmillaan vain juomaa. Luultavasti isäntäperhe itsekin järjestää jotain, mutta kyllä minä toiveita kysyn. Kysypä mieheltä, onko toiveita esitetty. Mieheltä saattaa helposti tuollainen "pikkuasia" jäädä mainitsematta. 

Vierailija
8/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää sinne mäyräkoirallinen Viru Valgeeta, niin ilta menee rattoisasti.

Vierailija
9/9 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Lisää saa laittaa.

Minulla on vain yksi asia sanottavana brunssin järjestämisestä: miehet. Pyysin miestäni kysymään tänään töissä mitä voisimme tuoda. Vastaukseksi tuli "ihan mitä vain". Aaaargh! Minun täytyy ehkä pyytää miestä pyytämään minulle tuon vaimon puhelinnumero. :)