Ajattelin nolata kerrostaloyhtiöni naiset jotka eivät ikinä tervehdi
Olen kolmikymppinen mies joka aiemmin jaksoi tervehtiä kaikkia naapureita tasavertaisesti sukupuolesta riippumatta, ja usein olin se joka tervehti ensimmäisenä, mutta ajan kanssa aloin kiinnittämään huomiota siihen että naisista käytännössä kukaan ei tervehtinyt minua ensin, vaan aina odottivat että minä tervehdin ensin heitä, ja jotkut eivät edes silloinkaan tervehtineet takaisin. Lopetinkin vuodenvaihteessa naisten oma-aloitteisen tervehtimisen ja aloin tehdä niin että katsoin vastaantulevaa naista silmiin noin sekunnin ajan ystävällinen ilme kasvoilla, mutta en sanonut mitään vaan testasin että moneltako naiselta tulee se tervehdys nyt kun en itse tervehdi ekana.....ja tähän mennessä tulos on ollut pyöreä nolla. Yksikään naisista ei ole oma-aloitteisesti tervehtinyt. Ja olen kuitenkin kohdannut varmasti ainakin parikymmentä eri naispuolista naapuria tämän vuoden puolella. Yksi taisi kiittää kun pidin ovea auki hänelle ja koiralleen, mutta ei sitä lasketa.
En käsitä miten asia voi olla niin vaikeata naisille. Olen kohta muuttamassa pois rakennuksesta (en toki tästä syystä) ja mieleen tuli, että voisin näpäyttää näitä naisia laittamalla muuttopäivänä sekä hissiin että ilmoitustaululle lapun jossa kerron että olen tässä x-kuukausimäärän ajan testannut että moniko naisista tervehtii miestä oma-aloitteisesti miestä ja tulos on nolla ja että itse muutan nyt pois mutta toivon silti että tulevaisuudessa tässä rakennuksessa kaikki voisivat tervehtiä toisiaan oma-aloitteisesti sukupuolesta riippumatta.
Veikkaan, että sen jälkeen saattaisi olla aika epämiellyttäviä hetkiä miesten ja naisten kesken rakennuksessamme. Naiset kenties kieltäytyisivät yhä tervehtimästä, mutta varmasti se olisi heille vaikeampi tilanne sen jälkeen.
On minullakin ongelmat jne. Tulipahan vaan mieleen tällainen. Ei se iso vaiva minulle ole yksi tai kaksi lappusta kirjoittaa.
Peukkua alas vaan tälle viestille, arvon naiset.
Ehkä joku teistä kuitenkin ymmärtää minua.
Kommentit (51)
Ei helvetti, että joku tekee ison numeron tervehtimättömyydestä :D Itse en koskaan tervehdi ketään taloyhtiössäni, en edes tiedä ketä muita siellä asuu (enkä halua tietää).
Sinun lappuseesi kirjoittaisin alle isolla "Haista sinä pitkä vittu".
Otatkohan tuon ehkä vähän turhan raskaasti?
Jos niitä ei kiinnosta tervehtiä sinua ensin tai ylipäätään, niin niitä tuskin kamalasti häiritsee mitkään näpäytykset lapun muodossa.
Laita vaan lappua : ) Itse olen joutunut toimistotalossani opettamaan ihmiset tervehtimään, kun kohdakkain satutaan käytävillä. Mitä todennäköisemmin vastaantulija on tuppisuuna, sitä kovemmalla äänellä minä sanon Terve!
Hanki hei elämä. Täsmälleen sama aloitus oli joitakin kuukausia sitten ja siinä sulle kerrottiin, että tapakulttuuri on Suomessa perinteisesti sellainen, että mies tervehtii ensin. Et sinä ketään nolaa, luultavasti kukaan ei edes huomaa koko projektiasi. Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen mies joka aiemmin jaksoi tervehtiä kaikkia naapureita tasavertaisesti sukupuolesta riippumatta, ja usein olin se joka tervehti ensimmäisenä, mutta ajan kanssa aloin kiinnittämään huomiota siihen että naisista käytännössä kukaan ei tervehtinyt minua ensin, vaan aina odottivat että minä tervehdin ensin heitä, ja jotkut eivät edes silloinkaan tervehtineet takaisin. Lopetinkin vuodenvaihteessa naisten oma-aloitteisen tervehtimisen ja aloin tehdä niin että katsoin vastaantulevaa naista silmiin noin sekunnin ajan ystävällinen ilme kasvoilla, mutta en sanonut mitään vaan testasin että moneltako naiselta tulee se tervehdys nyt kun en itse tervehdi ekana.....ja tähän mennessä tulos on ollut pyöreä nolla. Yksikään naisista ei ole oma-aloitteisesti tervehtinyt. Ja olen kuitenkin kohdannut varmasti ainakin parikymmentä eri naispuolista naapuria tämän vuoden puolella. Yksi taisi kiittää kun pidin ovea auki hänelle ja koiralleen, mutta ei sitä lasketa.
En käsitä miten asia voi olla niin vaikeata naisille. Olen kohta muuttamassa pois rakennuksesta (en toki tästä syystä) ja mieleen tuli, että voisin näpäyttää näitä naisia laittamalla muuttopäivänä sekä hissiin että ilmoitustaululle lapun jossa kerron että olen tässä x-kuukausimäärän ajan testannut että moniko naisista tervehtii miestä oma-aloitteisesti miestä ja tulos on nolla ja että itse muutan nyt pois mutta toivon silti että tulevaisuudessa tässä rakennuksessa kaikki voisivat tervehtiä toisiaan oma-aloitteisesti sukupuolesta riippumatta.
Veikkaan, että sen jälkeen saattaisi olla aika epämiellyttäviä hetkiä miesten ja naisten kesken rakennuksessamme. Naiset kenties kieltäytyisivät yhä tervehtimästä, mutta varmasti se olisi heille vaikeampi tilanne sen jälkeen.
On minullakin ongelmat jne. Tulipahan vaan mieleen tällainen. Ei se iso vaiva minulle ole yksi tai kaksi lappusta kirjoittaa.
Peukkua alas vaan tälle viestille, arvon naiset.
Ehkä joku teistä kuitenkin ymmärtää minua.
Et ole tosissasi? Ethän? Tiedätkö miten minä tuollaiseen lappuun reagoisin? Kertoisin miehelle, että "ei helvetti, mikä asperger meidän talossa on asunut!" Tervehtimisiini se ei vaikuttaisi karvankaan vertaa.
WOW. Naapurin kohtaamisia jopa keskimäärin alle kuuden päivän välein. Eihän ne tunne sua kun näyt noin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Itsesi nolaat kyllä aika tehokkaasti mokomilla lappusillasi... :D
Tuskinpa vaan. Jättäisin lapun silloin kun kukaan ei näe. En tietenkään laita siihen omaa nimeäni enkä kerro kauanko olen yhtiössä asunut, eli henkilöllisyyteni pysyy salassa. Ja minähän en siellä enää asu sen jälkeen joten en joudu näitä naisia kohtaamaankaan enää :)
-AP-
Mä tervehdin aina jos joku tervehtii itse ensin. Mulle tuo tervehtimisjuttu ei ole ollenkaan tärkeää. Tiedän että toisille on, joten siksi kyllä moikkaan takaisin jos joku haluaa mua moikkailla. Jos joku toinen ei, se on mulle ok. Sukupuolella ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Laita vaan lappua : ) Itse olen joutunut toimistotalossani opettamaan ihmiset tervehtimään, kun kohdakkain satutaan käytävillä. Mitä todennäköisemmin vastaantulija on tuppisuuna, sitä kovemmalla äänellä minä sanon Terve!
Hyi saatana näitä häiriköitä. Itse en periaatteessakaan näille pakkotervehtijöille vastaa, etteivät nyt vaan luule että heidän "opettamisensa" toimii. Eräälle tosin kerran kun se alkoi oikein valittaa tervehtimättömyydestä sanoin, että en tervehdi periaattesta, että tervehtiminen on minusta täysin turha sosiaalinen konventio johon en halua osallistua lainkaan. Avaan suuni sanoakseni jotain vain kun on oikeasti asiaa, jolla on järkevä informaatiosisältö.
jos alat tuijotella ihmisiä silmiin, niin ei kannata yllättyä että ihmiset alkavat kuiskimaan toisten kanssa että sinulla saattaa olla mielenterveysongelmia.
Etiketin mukaan mies tervehtii naista ja nuori iäkästä, joten...
Etiketin mukaan vanhempi ja arvokkaampi tervehtii ensin.
Kaikista eniten osoittaisit, että sulla on munaa, on sanoa se näille naisille päin naamaa. Sitä mukaa kun tulee se tilanne. Niin avaat suusi ja vuodatat tämän päin heidän naamaansa ja hiero siihen päälle vielä vähän.
taitaa olla niin että ne naiset jotka täällä eniten vetävät herneen nenään tuosta kirjoituksesta ovat juuri niitä jotka eivät moikkaa miesnaapureita.
t. mies
Minua taas eivät yhtä poikkeusta lukuunottamatta tervehdi naiset eivätkä miehet ennen kuin olen tervehtinyt ensin; taloyhtiössä on kymmenen asukasta. Yksi kolmikymppinen nainen ei tervehdi eikä reagoi millään tavalla edes metrin päästä ja samanikäinen mies reagoi tervehdykseen erittäin vaivautuneesti ja saattaa parhaimmillaan nykäistä päätään poispäin, katsekontaktia en ole koskaan saanut kumpaankaan.
Sinun tapauksessasi voisi hakea kaukaa sen, että naiset luulevat tervehtimistäsi jonkinlaiseksi lähestymisyritykseksi. Mutta luulisivatko nämä minun naapurini, että minä, viisikymppinen sinkkunainen, ryhtyisin vilkuttamaan silmää, jos joku erehtyisi tervehtimään minua? Tai sitten olemme kumpikin sattuneet asukkaiksi taloon, jossa nyt vain ei tervehditä, kun ei kerran ole pakko.
Voi nyyh. Ihanko pitää näpäyttää. Että noin hyljätyksi itsesi tunnet. Eikö äiti rakastanut sinua tarpeeksi? Teet itsestäsi tempullasi täyden ääliön, mutta ihan vapaasti vaan, olethan muuttamassa pois.
Vierailija kirjoitti:
Etiketin mukaan mies tervehtii naista ja nuori iäkästä, joten...
Ei vaan juuri päin vastoin. Nainen tervehtii mistä, vanhempi nuorempaa ja arvokkaampi alemmassa asemassa olevaa. Se on röyhkeää mennä morjestelemaan parempiaan, arvokkaampi henkilö on se joka päättää että tervehditäänkö vai ei.
"Nolaamisesi" jälkeen kerrostaloyhtiösi naiset ovat todennäköisesti helpottuneita, kun tuo kyttäävä friikki muutti vihdoinkin pois.
Ei kaikki vaan tykkää morjestella. Itse olen myös mies ja en ikinä tervehdi ketään naapureita.
Itsesi nolaat kyllä aika tehokkaasti mokomilla lappusillasi... :D