Ajattelin nolata kerrostaloyhtiöni naiset jotka eivät ikinä tervehdi
Olen kolmikymppinen mies joka aiemmin jaksoi tervehtiä kaikkia naapureita tasavertaisesti sukupuolesta riippumatta, ja usein olin se joka tervehti ensimmäisenä, mutta ajan kanssa aloin kiinnittämään huomiota siihen että naisista käytännössä kukaan ei tervehtinyt minua ensin, vaan aina odottivat että minä tervehdin ensin heitä, ja jotkut eivät edes silloinkaan tervehtineet takaisin. Lopetinkin vuodenvaihteessa naisten oma-aloitteisen tervehtimisen ja aloin tehdä niin että katsoin vastaantulevaa naista silmiin noin sekunnin ajan ystävällinen ilme kasvoilla, mutta en sanonut mitään vaan testasin että moneltako naiselta tulee se tervehdys nyt kun en itse tervehdi ekana.....ja tähän mennessä tulos on ollut pyöreä nolla. Yksikään naisista ei ole oma-aloitteisesti tervehtinyt. Ja olen kuitenkin kohdannut varmasti ainakin parikymmentä eri naispuolista naapuria tämän vuoden puolella. Yksi taisi kiittää kun pidin ovea auki hänelle ja koiralleen, mutta ei sitä lasketa.
En käsitä miten asia voi olla niin vaikeata naisille. Olen kohta muuttamassa pois rakennuksesta (en toki tästä syystä) ja mieleen tuli, että voisin näpäyttää näitä naisia laittamalla muuttopäivänä sekä hissiin että ilmoitustaululle lapun jossa kerron että olen tässä x-kuukausimäärän ajan testannut että moniko naisista tervehtii miestä oma-aloitteisesti miestä ja tulos on nolla ja että itse muutan nyt pois mutta toivon silti että tulevaisuudessa tässä rakennuksessa kaikki voisivat tervehtiä toisiaan oma-aloitteisesti sukupuolesta riippumatta.
Veikkaan, että sen jälkeen saattaisi olla aika epämiellyttäviä hetkiä miesten ja naisten kesken rakennuksessamme. Naiset kenties kieltäytyisivät yhä tervehtimästä, mutta varmasti se olisi heille vaikeampi tilanne sen jälkeen.
On minullakin ongelmat jne. Tulipahan vaan mieleen tällainen. Ei se iso vaiva minulle ole yksi tai kaksi lappusta kirjoittaa.
Peukkua alas vaan tälle viestille, arvon naiset.
Ehkä joku teistä kuitenkin ymmärtää minua.
Kommentit (51)
Voisitko hyvä ihminen mennä vähän itseesi ja ajatella että on eritapaisia asukkaita.. hyviin käytöstapoihin tietysti kuuluu tervehtiä mutta jos on esim.ujo niin ei sitä pakosti uskalla ensin moikata..
Ja etiketti vissiin sanoo että miehet tervehtii naista ensin..??
Todella tökeröä laittaa jotain lappusia..
Öh, meinaatko oikeasti että joku tuollainen heippalappu aiheuttaisi talossa yhtään mitään reaktioita. Tai että sitä edes kukaan lukisi? Jos lukisi, niin luultavasti ajattelee että siellä on läksiäisbileet olleet käynnissä ja kännissä käyty rustaamassa moikat vanhoille naapureille.
Naisena tervehdin sekä naisia että miehiä, jotka satun näkemään ensimmäisenä.
Parasta juttuseuraa ovat taloyhtiön miehet. Heillä on yleensä jotain ajankohtaista jutunaihetta, josta minullakin on jotain sanottavaa. Tekniikkaa, maailman menoa, luonto, sää, yms.
Naisten kanssa en oikein osaa keskustella. Heti kun vastaan tulee oikein tällätty nainen, niin ajattelen, että hänellä menee niin paljon aikaa ihan oman ulkonäkönsä hoitoon, että ei taida jäädä aikaa muille ajatuksille, ainakaan kovin paljon ja ikävä kyllä näin. Paitsi taloyhtiön talkoissa, jotteivät pidä ylpeänä ja miestennielijänä, niin toki juttelen esim juuri vaatelöydöistä tms.
Miehet avaavat usein minulle ovenkin ja huomaan välillä oikein kun ajoittavat niin, että nainen ensin ovesta. Tätä mietin ja jos miehellä on kantamuksia, niin kyllä minä yritän avata hänelle oven. Tottakai hymyilen, mutta en ole flirttaillut tai aianakan yrittänyt iskeä naapuria. Niin siis minähän iskisin jos tahtoisin, enkä jäisi odottamaan, että mies ehtisi ensin, mutta kun olen varattu.
Kerron naisillekin rivien välistä olevani varattu, jotta eivät ihmettele, kun juttelen niin usein heidän miestensä kanssa. Yksi naapuri on kyllä seksikän poikamies. Harmi ettei hänelle ole löytynyt ottajaa...
Oletpas moukka, kun et tiedä etikettisäännöistä mitään! Lainaa vaikka kultaisen käytöksen kirjaa ja katso sieltä. On vanha jäänne jostain historiasta MUTTA MIES TERVEHTII AINA ENSIN!!!!! Herrasmies nostaa hattuaan, katsoo naista silmiin ja nyökkää tervehdykseksi. Hän voi myös lausua "Hyvää huomenta, -päivää tai -iltaa." Nainen vastaa tervehdykseen pään nyökkäyksellä. Hän vastaa sanallisesti tervehdykseen VAIN, jos mies on niin ensin tehnyt. Nainen vastaa mielellään vain tervehdyksen loppuosalla tähän tapaan: Mies: Nyökkää ja sanoo "Hyvää Iltaa" ja nainen nyökkää ja sanoo "Iltaa".
Tämä menee taas tähän samaan osastoon, kuin kerran ollessamme ystävättäreni kanssa tanssipaikalla erään artistin keikkaa ennen. Siinä roudarit hääräsi ja minä kun sanoin ystävättärelleni, että jää sinä tähän vahtaamaan nimmaria mun pitää mennä kun vaivaa tuo inkontinenssi. Näsäviisas roudari kääntyi johdot kädessään ja sanoi: Se on impotenssi eikä voi vaivata naisia!
Mitäpäs siihen lisäämään.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etiketin mukaan mies tervehtii naista ja nuori iäkästä, joten...
Ei vaan juuri päin vastoin. Nainen tervehtii mistä, vanhempi nuorempaa ja arvokkaampi alemmassa asemassa olevaa. Se on röyhkeää mennä morjestelemaan parempiaan, arvokkaampi henkilö on se joka päättää että tervehditäänkö vai ei.
Kultaisessa käytöksen kirjassa mainitaan kylläkin nimenomaan, että mies tervehtii naista ja nuori iäkästä.
Mun taloyhtiössä lähes kaikki tervehtii toisiaan, joidenkin kanssa jään jopa juttemaan joskus hetkeksi. Yksi keski-ikäinen mies ei tervehdi vaan painelee ohi katse maassa ja yksi wt-perhe vaan tuijottaa, mutta ei se kyllä mitenkään mua haittaa.
Ihan kohteliasta on toki tervehtiä, mutta ei kannata loukkaantua jos joku ei niin tee. Joku "näpäytys" nyt varsinkin on aika ylimitoitettua eikä varmasti vaikuta asiaan mitenkään.
Ikävä todeta, mutta naisena tervehdin joitakin miehiä, joitakin en. Nykyisessä taloyhtiössä kaikki tervehtivät, mutta kun asuin kerrostalossa jätin tervehtimättä ne miehet, jotka ymmärtävät tervehdyksen väärin.
Miehillä on rempseämmät sosiaaliset normit kuin naisilla. Esimerkiksi tuntemattomille jutellaan mutkattomammin.
Joitakin naisia voi ujostuttaa moikata sinulle ensin.
Miten tästä tehdään joku sukupuolikysymys? Itse tervehdin kaikkia naapureita enkä mitenkään erikseen rekisteröi, onk tervehdittävä mies vai nainen. Osa vastaa, osa ei.
t. Nainen kerrostalossa
Mä en moikkaa ketään. Ei kiinnosta naapurit, en tiedä heistä kuin enintään sukunimen, emme juttele, en kerro heille elämästäni. Miksi pitäisi tervehtiä ihmisiä, joita en tunne? Moikkailen tuttujani, jos heihin törmään. Vituttaa tuollainen jenkkihapatus, menee päivä ihan pilalle tuollaisesta että pitää alkaa teeskennellä kiinnostunutta, seuraavaksi varmaan jotain small talkia säästä, anna mun kaikki kestää, koko ajatus ahdistaa. Me asumme Suomessa ja täällä ei kuulu moikkailla iloisesti ihmisiä. Ennen vanhaan sinut olisi viety valkotakkisten setien toimesta muiden hölmöjen luo, senkin tyhjännauraja.
Mä en tervehdi tuntemattomia naapureitani, mutta vastaan kyllä tervehdykseen jos naapuri tervehtii ensin. Olisiko tästä siis kyse? :D Nolaat itsesi kyllä lappusellasi, ei ketään kiinnosta.
Tervehdin ja tykkään kun tervehditään, kumminkin se on vapaaehtoista. Ehdotan että lakkaat jos ei vastata. Jokaisella oikeus olla kuin haluaa.
Tervehdin aina porraskäytävässä liikkuvia ihmisiä. Olivatpa he naapureita, heidän vieraitaan, postinkantajia, siivoojia tai mainostenjakajia. Joidenkin kanssa juttelen hetken. Mielestäni tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin.
Mielestäni sinulla on epäkohteliaita naapureita.
N
Vierailija kirjoitti:
Mä en moikkaa ketään. Ei kiinnosta naapurit, en tiedä heistä kuin enintään sukunimen, emme juttele, en kerro heille elämästäni. Miksi pitäisi tervehtiä ihmisiä, joita en tunne? Moikkailen tuttujani, jos heihin törmään. Vituttaa tuollainen jenkkihapatus, menee päivä ihan pilalle tuollaisesta että pitää alkaa teeskennellä kiinnostunutta, seuraavaksi varmaan jotain small talkia säästä, anna mun kaikki kestää, koko ajatus ahdistaa. Me asumme Suomessa ja täällä ei kuulu moikkailla iloisesti ihmisiä. Ennen vanhaan sinut olisi viety valkotakkisten setien toimesta muiden hölmöjen luo, senkin tyhjännauraja.
Kaikkia ei kasvateta kohteliaiksi. Pahoitteluni sinulle.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsesi nolaat kyllä aika tehokkaasti mokomilla lappusillasi... :D
Tuskinpa vaan. Jättäisin lapun silloin kun kukaan ei näe. En tietenkään laita siihen omaa nimeäni enkä kerro kauanko olen yhtiössä asunut, eli henkilöllisyyteni pysyy salassa. Ja minähän en siellä enää asu sen jälkeen joten en joudu näitä naisia kohtaamaankaan enää :)
-AP-
Ja luulet ihan tosissasi, että niitä naisia kiinnostaa pätkän vertaa sinun mielesipahoittamiset siitä, etteivät ole jotain tuntematonta randomtyyppiä tervehtineet? Saattavat korkeintaan nauraa hiljaa mielessään lappusellesi.
moikkaan rapussa kaikille ja kaikki yhtä vanhaa miestä lukuunottamatta moikkaa takaisin. en osaa kuvitella tilannetta että pienessä rapussa ohitan jonkun niinkuin ilmaa. tulisi epämukava olo
"Vetivät herneen nenään"? Hei oikeasti, ajatteletko että jollain keskustelupalstakommentilla olisi tuollainen voima? Että oikein meni tunteeseen, kun joku asperger uhkasi laittaa anonyymin lapun taloyhtiön ilmoitustaululle?
Itse tervehdin kaikkia niitä taloyhtiön asukkaita, jotka tervehtivät takaisin tai ottavat ainakin katsekontaktin. Sen jälkeen kun olen kertaalleen jotain ihmistä yrittänyt tervehtiä ja olen huomannut, ettei hän tervehdi takaisin eikä edes katso päin, niin en yritä. Asun melko pienessä taloyhtiössä, jossa vaihtuvuus ei ole kovin suurta. Jos olisi iso talo ja/tai iso vaihtuvuus niin en välttämättä tervehtisi.