Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vammaisen ihmisen pitäisi ottaa vammainen puoliso?t.ammattivalittaja

Vierailija
25.04.2016 |

Eihän siinä ole mitään järkeä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menneitä pitää vatuloida? Etkö keksinyt mitään tuoreempaa tälle päivälle? Kaikesta päätellen sulla riittäisi vähän ajankohtaisempaakin murhetta jota miettiä. 

Tuli vain tuosta tindermies ketjusta mieleen.ap

Ja päätit sillä perusteella ottaa taas paskaa niskaasi! Siitä se viikko lähtee kivasti käyntiin.

Vierailija
42/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt, mutta logiikan puute ja heikkolahjaisuus taitaa sitten olla teidän koko perheessä ihan geeneissä.  :D

On mun siskoni ainakin molemmat vakituisen työn ja ammatin saaneet hommattua.ap

Ennemminkin koko jättipotti vähä-älyisyydessä on mennyt ap:lle.

Mitä sitten? joutuu se yhteiskunta meidät vähä-älyisetkin elättämään.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt, mutta logiikan puute ja heikkolahjaisuus taitaa sitten olla teidän koko perheessä ihan geeneissä.  :D

Elätetäänkö me sua nyt ap?

Vierailija
44/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menneitä pitää vatuloida? Etkö keksinyt mitään tuoreempaa tälle päivälle? Kaikesta päätellen sulla riittäisi vähän ajankohtaisempaakin murhetta jota miettiä. 

Ja päätit sillä perusteella ottaa taas paskaa niskaasi! Siitä se viikko lähtee kivasti käyntiin.

Ei vaan keskustella siitä miksi vammaisen pitäisi huolia puolisoksi vammainen.ap

Vierailija
45/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro.ap

Vierailija
46/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tänään on taas päivä, jolloin yhteiskunta elättää?

Ja huomenna et saa yhteiskunnalta penniäkään etkä ole koskaan saanutkaan?

Vierailija
47/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro.ap

Niin, eikö ole kurjaa kun tuuli huulia heiluttaa! Sun täytyy nyt pitää tarkkaa kirjaa valheistasi ettet taas kompastu omaan näppäryyteesi.

Kyllä se kuule nykyään elättää.Onnea sinäkin elätät minua.ap

Mistä mahdat tietää maksaa kyseinen vastaaja penniäkään veroja? Jospa elää miehensä rahoilla.

Taitaa suurin osa palstamammoista kuitenkin veroja maksaa joten silloin he elättävät myös minua.ap

Vierailija
48/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro.ap

Niin, eikö ole kurjaa kun tuuli huulia heiluttaa! Sun täytyy nyt pitää tarkkaa kirjaa valheistasi ettet taas kompastu omaan näppäryyteesi.

Mistä mahdat tietää maksaa kyseinen vastaaja penniäkään veroja? Jospa elää miehensä rahoilla.

Taitaa suurin osa palstamammoista kuitenkin veroja maksaa joten silloin he elättävät myös minua.ap

Koetko jotenkin, että yhteiskunnan elätti on jotenkin hienoa? Ja että se meille työtätekeville ihan oikein kustantaa sinunlaisesi ihmistunkion elättämisen?

Vierailija
49/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro.ap

Koetko jotenkin, että yhteiskunnan elätti on jotenkin hienoa? Ja että se meille työtätekeville ihan oikein kustantaa sinunlaisesi ihmistunkion elättämisen?

Tosin eipä vammaiselta voi muuta odottaakaan.

Vierailija
50/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro.ap

En koe mutta samanlaisia ihmistunkioita on suomi täynnä. On paljon työttömia muitakin.ap

Vierailija
51/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro.ap

Tosin eipä vammaiselta voi muuta odottaakaan.

Mua ei kyllä papereissa enää vammaisena pidetä, en saa esim vammaistukea tms.ap

Vierailija
52/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hauskaa, kuinka ap saa kädenkäänteessä järjestettyä itselleen "yhteiskunnan elatuksen" samaan aikaan, kun muut joutuvat jonottamaan tukimaksatusten käynnistymistä kuukausikaupalla. Mutta toisaalta ihan sormien napsautuksellahan se järjestyi Aruban-matkakin.  :)

Vierailija
53/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hauskaa, kuinka ap saa kädenkäänteessä järjestettyä itselleen "yhteiskunnan elatuksen" samaan aikaan, kun muut joutuvat jonottamaan tukimaksatusten käynnistymistä kuukausikaupalla. Mutta toisaalta ihan sormien napsautuksellahan se järjestyi Aruban-matkakin.  :)

Eihän tuollainen hetkessä käy, ethän sinä tiedä montako viikkoa olen odotellut.ap

Vierailija
54/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollainen hetkessä käy, ethän sinä tiedä montako viikkoa olen odotellut.ap

Taidanpa hyvinkin tietää.  :)

Vierailija
55/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa hyvinkin tietää.  :)

No et taida kelassa olla töissä.ap

Vierailija
56/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me tiedetään, miten tämän asian kanssa on. Ei tarvitse olla sitä varten Kelassa töissä, riittää että on muutaman vuoden lukenut sun juttujasi.

Vierailija
57/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan keskustella siitä miksi vammaisen pitäisi huolia puolisoksi vammainen.ap

Miten niin pitäisi? Vapaaehtoinen valintahan se on. Ei siinä ole mitään mitä "pitäisi".

Ja sitten voidaan tietysti myös kysyä, miksi terveen pitäisi huolia puolisoksi vammainen.

Vierailija
58/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisella on huonot mahdollisuudet saada terve puoliso. Riippuu toki vamman laadusta, mutta esim. pyörtuoli karsii valtaosan kandidaateista hyvin tehokkaasti. 

Eli ei tietenkään pidä "ottaa" vammaista, mutta kun muuhun ei ole mahdollisuuksia. 

Onhan niitä pyörätuolissa istuvia joilla on terve puoliso. Siinä vaan katkeroituu jos joutuu ottamaan vammaisen puolison kun ei muuta saa.ap

Miksi terveen sitten pitäisi ottaa vammainen puoliso? Tervekö ei katkeroidu, jos joutuu ottamaan vammaisen puolison?

Terveellä on vaihtoehto joko ottaa vammaton puoliso tai vammainen. Terve varmasti osaa miettiä suhteen hyvä ja huonot puolet. Vammaisen palstalaisten mukaan kuuluisi vaan saada vammainen puoliso ja se kyllä katkeroittaa jos terveeseen puolisoon ei anneta edes mahdollisuutta.ap

Miten sä voit väittää, että terve kelpaisi terveelle? Aivan hyvin voi olla terveitäkin, jotka kelpaavat vain vammaiselle. Niin miksi terve ei katkeroidu sellaisesta tilanteesta?

Vierailija
59/59 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisella on huonot mahdollisuudet saada terve puoliso. Riippuu toki vamman laadusta, mutta esim. pyörtuoli karsii valtaosan kandidaateista hyvin tehokkaasti. 

Eli ei tietenkään pidä "ottaa" vammaista, mutta kun muuhun ei ole mahdollisuuksia. 

Onhan niitä pyörätuolissa istuvia joilla on terve puoliso. Siinä vaan katkeroituu jos joutuu ottamaan vammaisen puolison kun ei muuta saa.ap

Miksi terveen sitten pitäisi ottaa vammainen puoliso? Tervekö ei katkeroidu, jos joutuu ottamaan vammaisen puolison?

Terveellä on vaihtoehto joko ottaa vammaton puoliso tai vammainen. Terve varmasti osaa miettiä suhteen hyvä ja huonot puolet. Vammaisen palstalaisten mukaan kuuluisi vaan saada vammainen puoliso ja se kyllä katkeroittaa jos terveeseen puolisoon ei anneta edes mahdollisuutta.ap

Luetko sä yhtään läpi näitä viestejäsi ennenkuin lähetät ne?

" ... jos terveeseen puolisoon ei anneta edes mahdollisuutta." Annetaan? Kuka antaa? 

Otetaan puoliso, annetaan mahdollisuus ... Mikä/ Kuka tuon passiivin takana on?

Kun terve rakastuu vammaiseen (tai jollakin muulla tavalla itsestään poikkeavaan ihmiseen), niin onhan siinä kaikenlaista pohdittavaa, opittavaa jne., tilanteita joita itsensä kaltaisiin rakastuvat eivät kohtaa. Mutta siinä vaiheessa kun päätetään ryhtyä puolisoiksi, aloittaa parisuhde, noista kynnyksistä on jo selvitty. Ainakin olisi pitänyt. 

11

Tottakai siinä on monelaisia pohdittavia asioita. Mä koen kuitenkin esim omassa elämässäni tyhmäksi sen että kun mulla on jalkavika,skolioosi ja oppimisvaikeudet mulle tyrkytettiin mun ekaa miestä puolisoksi koska hänkin oli vammainen. Hänhän oli kuitenkin paljon minua vanhempi ja vielä pyörätuolissa eli meidän vammat oli ihan eri tasoiset. Monesti sukulaiset/tuttavat eivät ota huomioon että vammainenkin haluaisi terveen puolison.ap

Sulle tyrkytettiin? Kuka tyrkytti? Itsehän sitä jokainen puolisonsa valitsee ja omasta päätöksestään solmii avioliiton. Eihän sukulaiset puolisoa päätä ja valitse, meidän kulttuurissamme ainakaan.

On kyllä vanhempia, varsinkin äitejä, jotka saattavat sanoa lapselleen, ettet sinä kenellekään kelpaa. Ja tyrkytetään vain jotain kamalaa esim. uppotylsää miestä, sanoen, ettet sä saa kuvitella että saat sen, josta haaveilet. Näin mua ainakin kasvatettiin.

Voin hyvin kuvitella, miten vammautuneille joita ei pidetä oikein minään puhutaan samalla tavalla.

Jos sieltä ei sitten ilmesty ketään mukavaakaan miestä tuota kumoamaan vaan olisikin oltava naisena itse aloitteellinen ja uskallettava hakeutua sen tyyppisten seuraan jotka kiinnostavat, niin millä itsetunnolla ja luottamuksella sen sitten teet?!

Silloin jos joku nyhverö sut huolii sä uskot, että en mä parempaakaan saa ja otat sen.

t. Kivikissaäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan