****Helmet keskiviikkoa!!!!****
Huomenta kakille!!!!
Luulen että mulle tulee tänään lähtö synnärille.Taisi olla eilisestä " ronkkimisesta" apua, niin kuin lääkäri epäilikin.
Puolenyön aikaan irtosi limatulppa ja alkoi tulla veristälimaa,jota tulee edelleen kun käy pissalla. 3aikaan alkoi supistukset, joita tuli 6 asti n.10min välein. Nyt vähän harvemmin, ehdin jo soittaa synnärille että koska sinne pitäisi lähteä.
Nyt tässä odottelen että alkaako jotain todella tapahtua. Supparit ovat todella kivuliaita, mutta vielä aion olla kotona...Ainakin jonkin aikaa...
mimmu1983 RV40+6
Kommentit (26)
Kuulostaa lupaavalta! Oletkin varmaan jo lähtöpuuhissa siellä!?
Omaan napaan ei uutta. Eilen illalla supisteli jonkun verran ja yritin saada niitä napakammiksi, mutta ei. Mä synnytän siis, silloin 7.3. jos ei vedet mene ja käynnistetä aiemmin. Oon meinaa nyt ihan varma, että mun omilla supistuksilla ei tulla ikinä synnyttämän...:(
Mitäs sitä alkaisi keksiä tekemistä, että aika kuluisi?? Esikoisellakin on huomenna 2-v. synttärit, ja kun mä olin kuvitellut, että silloin oltaisiin jo vauvan kanssa kotona:)
Onnea taas uusista vauvoista!
Tuu-Tikki82 rv 40+1
Kyllähän se limatulppa ja tuo vuoto on ihan selkeitä merkkejä, plus tietty kipeät supparit! Pitelen sulle peukkuja että tänään pääset jo tositoimiin!
Larppa ja TuuTikki: toivotaan, että teidänkin pikkuiset pian jo pyrkisivät maailmaan!
Omassa navassa seesteistä.. Parina iltana oli taas säännöllisiä suppareita pari tuntia, mutta hiipuivat yöllä aina pois. Pah! No mutta, ei auta kun odotella. Ja käydä kävelyllä, se tekee mulle aina supistuksia illalle kun päivällä käy kävelyllä. Hyvä syy käydä myös shoppailemassa :)
Jaksamisia masujen kanssa ja pikaisia synnytyksiä itse kullekin!
M rv 39+2
Mulla la 27.2., eli olen varmaan vielä täällä maaliskuun puolessa välissäkin :(
Tähän asti mennyt kaikki hyvin.. Kärsinyt supisteluista sekä todella kovista liitoskivuista koko raskauden ajan. Ja kivut häpyluulla vain pahenevat päivä päivältä :(
Lääkärit povaavat isoa vauvaa, yli 4kg. Kaksi viikkoa sitten painoarvioksi sain 3,6kg.. Saa nähdä pitävätkö arviot paikkansa. Pitäisi mahtua syntymään alateitse, vaikka pieni ihminen olenkin..
Meillä muutto edessä nyt perjantaina, joten toivon että vauva ei ihan vielä pulpahtaisi maailmaan. Mutta lauantaina lupaan tehdä kaikkeni, että tämä piina loppuisi :D
Toivon vain , että kerkeän laittamaan kaiken tulokkaalle valmiiksi..
Tänään aamulla oli suppareiden jälkeen ihmeellinen suolen tyhjentyminen :) Olen kärsinyt ummetuksesta ja nyt ilman apuja kaikki tuli ulos (mielenkiintoista).. Enteileeköhän se jotain.. :D
Mutta nyt taidan sujahtaa TAAS neuvolaan, kuulemaan että kaikki on ennallaan.. Ärsyttävää ravaamista..
-Tomaatti Rv39+2-
Moi,
larppa sai houkuteltua pinoon! Alkuraskaudesta olin vähän ahkerampi helmi, mutta töissä meni aika niin nopsaan, että keskityin enemmän lukemaan helmien kuulumisia =) Nyt oon tosin ollut kotona jo muutaman viikon esikoisen kanssa ja odottanut vauvaa syntyväksi.
LA on huomenna ja pirun hyvin on mennyt raskaus tähän asti - ei mitään suurempia vaivoja oo ollut. Henkinen kantti alkaa nyt olla koetuksella kun tietää että eräpäivä lähestyy, ja varsinkaan kun mitään synnytystä ennakoivia merkkejä ei oo ilmassa. Esikoinen syntyi LA:n aikoihin, ja samaa totisesti toivon nytkin!
Samat fiilikset kuin tomaatilla, neuvolaan pitäis taas mennä kuulemaan samat litaniat. Mä jo viime viikolla sanoin että tänään vielä tuun, mutta en enää tän jälkeen =) Pitäis kai yrittää nauttia näistä viimeisistä rauhallisista hetkistä (esikko oli niin vaativa aluksi, että siinä oli kaikki rauhallisuus tiessään pariksi kuukaudeksi), mutta minkäs teet, kun olo on niin kärsimätön.
Henrina rv 39+6
Ei oo supistuksia näkyny täällä muutamaan päivään. Ainoastaan joitain mahan kovettumisia, joihin ei pahemmin liity kipua. Reilu viikko sit tuli pieni pala limatulppaa ja tänään tuli sit isompikin lima. Tuskinpa kuitenkaan ennustaa mitään..
Yöt menee kovin huonosti, varsinki nyt ku oon kehitelly jotain ihottumaa mahaan. Kutiaa ihan älyttömästi ja tietty sitä sit raapii unissaan. Onneks veriarvot oli ihan ok.
Tekemistä kyllä riittäis ku vaan ois mielenkiintoo tekemiseen. Kouluhommia meinaan... Ei vaan jaksais kiinnostaa... Sitä odottaa vaan jo niin innolla sitä pikkusta... =) Niin ku me kaikki...
Mut ei muuta ku jaksamisia!
Jansku & Möhkis 39+2
Jonkin verran olen pinoja lukenut ja paljon tukea saanut samanlaisista tuntemuksista oireilevilta, omani ovat samansuuntaisesti tässä odotuksen aikana kulkeneet. Nyt voisin kuitenkin korteni kantaa harvenevaan kekoon.
Eli yli meni niinkuin kuvittelinkin, esikoinen käynnistettiin kalvojen puhkaisulla viikolla 40+4 ja homma vauhditettiin oksitosiinilla alhaisten trombosyyttien vuoksi. Nyt mennään viikoilla 40+6 ja mielelläni odottelen niin kauan että tilanne voisi kypsyä itsestään ja supistukset olla luonnollisemmat, koska esimerkiksi epiduraali ei ollut viime synnytyksessä mahdollinen. Samanlaiseen vauhditettuun tilanteeseen en halua joutua.
Kivuttomia supistuksia tulee koko ajan mutta niistä ei varmasti kovin paljon hyötyä ole. Nukutuksi saan hyvin, kuorsauksestani johtuen mies ei niinkään hyvin. Oikeastaan mikään muu ei ahdistaisi kuin yli 4 kuukautta jatkunut närästys.
Joten onnea kaikille vauvansa hakeneille, pidetään me pitkähermoiset pino vielä maaliskuulle!
Adler rv 40+6
Oliko se Mimmu joka oli jo tositoimissa? Toivottavasti hommat etenevät tänään!!
JANSKU sullakin limatulppaa siis irronnut? Mä vähän täällä tulin paniikkiin kun vessassa kävin ja ekaa kertaa oli housuissa oudon väristä limaa... Sellaista ruskeahkoa vähän. Laitoin siteen ja seurailen nyt tilannetta. Pikkasen on menkkamaista kipuiluakin, jonka toivon yltyvän suppareiksi!! Mutta kai tässä voi vielä mennä pitkäkin aika ennen kuin pääsee tosi toimiin.
Ois kyllä ajallisesti tosi hyvä jos vauva päättäisi syntyä tässä ennen viikonloppua... Kun on lapsilla ja miehelläkin ens viikolla hiihtoloma!
Uskaltanen vielä lähteä parturiin tänään...
t. Alanna 39+4
niin, taustalla olen lueskellut helmien kuulumisia. nyt näyttää pino kaventuvan, ihanaa synnyttäneille. kyllä täälläkin odotellaan KOVASTI toisen vauvan syntymää (esikoinen on siis 2 v). odottavan aika on todella kärsimätön. olen tässä ihmetellytkin kuinka raskaudet vaan on erilaisia. esikoista odotellessa oli ihanaa olla kotona ennen vauvan syntymää, ei liitoskipuja, ei kivuliata harjoittelusuppareita, ei turvotusta ja olin miehellekin ihan mukava. nyt on kyllä kaikki toisin: aivan totaalinen pinnan kiristys, kauhea turvotus ja tuntuu, että aikaa ei saa kulumaan millään eikä mikään tunnu kiinnostavan!
kävin äsken juuri neuvolassa kuulemassa ne samat asiat, ei mitään uutta taivaan alla. vauveli ei ole kuulemma täysin kiinnittynyt joten jos vedet menee niin makuullaan sairaalaan. onko muille annettu tällaisia ohjeita?
kiva, että täällä on kuitenkin vielä muutama helmi!
mimmixx (39+2) ja ultran mukaan (39 +4) + poika 2 v
Tää pikkunen on kuulemma kiinnittyny jo muutamia viikkoja sitten. Neuvolan tädin mukaan kuulemma normaalia ensisynnyttäjälle... Ja mahaki on jo todella paljon laskeutunu.. Ei vaan mitään tapahdu.
Alanna: Mulla se limatulppa oli lähinnä sellasta kellertävän vihertävää. Mut tosi limamaista. (näitä hienoja kuvauksia...) Näköjään mulla tulee tiputtaen, eikä kerralla.
Tässähän sitä sit odotellaan..
Täällä yksi taustailija päätti kirjotella kuulumisia. Onhan meitä vielä, jotka ei ole saanut omaa kääröään kainaloon. ; ) Koko raskausaika on mennyt yhdessä hujauksessa ja tässä sitä ollaan tasan rv 40. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole ollut, vauva on laskeutunut tuloasemiinsa neuvolantädin mukaan ja nyt sitten vaan odotellaan. Vauveli potkii ahkerasti ja välillä ihan voimalla. Harjoitussupistuksia on ollut jo rv:lta n. 25 ja muutama kivuliaampi tossa yhtenä yönä, mutta siinäpä ne. Nukuttua olen saanut onneksi tosi hyvin ja olo on ihan hyvä, joten katotaan joudutaanko odotteleen maaliskuun puolelle, toivottavasti ei. On sellanen hassu olo, ettei muka mihinkään voisi lähteä näin lähellä h-hetkeä, mutta kaippa tässä täytyy jatkaa normaalieloa ettei tule ihan mökkihöperöksi. ; ) Ensimmäinen tuloillaan ja kaikki on niin jännää.
Hyviä vointeja kaikille!
Nasu-äiti rv 40 tasan
ja olen hengessä mukana jotka vielä odottavat omaansa.
muuten tosta limatulpasta;en halua masentaa ketään...mutta mulla meni 2 vrk synnytykseen sen irtoamisesta ja supparit oli kipeitä koko ajan. mutta kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee,sitten tuleekin murehtiminen maidon tuotannosta, mulla ei vieläkään tuu kunnolla maitoa, joten tuttelit on kuvioissa mukana...pitänee laittaa kaalinlehdet liivien sisään..juon jotain ällö teetäkin että tuotanto kunnolla käynnistyisi.
mutta on pakko elvistellä hiukan..maha on lähes normaaliksi palautunut ja paino eikun putoaa ½-2 kg päivävauhtia!!!
ja vuotokin on jo minimilukemissa.ihanaa.
mutta olen hengessä mukana kärvistelijöiden kanssa, koska oma vit*** on mielessä vielä ihan tuoreena;))))
kuumetta ja tyttö 12 vrk
taidan olla liian innoissani tuosta neuvola käynnistä vaikkakin samat asiat siellä kävin kuulemassa,mutta...sattui niin ihana terkkari joka ollut kätilönäkin vuosia niin pyysin katsomaan (ja oikein kunnolla ronkkimaan) tuota kohdunsuuta ja tilanne siellä 4-5!!!!cm AUKI ja muutenkin pehmeä ja aivan valmis synnytykseen...ihmetteli vaan kovasti ettei synnytys ole käynnistynyt. Nyt jos tuo ronkkiminen auttaisi asiaa ja kohta pääsisi lähtemään joka tapahtuukin sitten vauhdilla. Veikkasi alle kahden tunnin synnytystä. Arvatkaa kellä iski paniikki!!!
Kiva kun on paljon uusia helmiä tullut mukaan saadaan pidettyä pino pystyssä...arvasinhan mä että meitä on :)
Larppa joka jää nyt odottelemaan josko tänään pääsisi lähtemään...
mikä yllätys!!! No nyt voi jo kyllä uskoa, että sulla kohta tulee lähtö!!! Eihän se tarvii kun sen alkusysäyksen, johon luulis ton neuvolan kätilön ronkkimisen riittävän!!!!!
Täällä asiat täysin samalla tolalla, mulla myös yöt menee heräämättä ja päiväunet nukun makeasti - ei haittaa supparit, ei. Mimmixx, kun mainitsit tuosta kiinnittymisestä, niin täällä Itävallassa ne sanoo kaikki, että jos vedet menee, niin ambulanssi pitää soittaa. Omalta lääkäriltä sitten sitä kysyin, että tuokohan ambulanssi sitten mua kauempana olevaan pienempään sairaalaan, vai viekö suoraan lähimpään. Lääkäri näytti sitten ultralla, että näin alhaalla ja kiinni se pää on, että jos vedet menee, ei voi mitään käydä. Että jos vauva on kovin ylhäällä (esim. ennen vk 38) tai perätilassa, niin on hyvä olla makuulla, ettei napanuora pääse luiskahtamaan ulos ja siitä taas aiheudu ongelmia. Tosin, en sitten tiedä, kuinka nopeasti kaikki voi käydä, jos esim. kulkeutuu omaan autoon enemmän lepoasentoon...
Niin ja eilenhän meiän vauvan piti mun " suunnitelmien" mukaan syntyä, mutta ehkä se oli jo ihan odotettavaa. Nyt on viikonlopuksi kaikkea ohjelmaa, että seuraavaksi voisin odottaa sunnuntaille tai maanantaille jotain tapahtuvaksi... Tänään esikoinen isovanhempien luona, ja minä lähössä ulos lounaalle!
uikas 39+3
On se hyvä, että taustaltakin uskaltaudutaan tänne joukkoon tummaan... Eipä tässä pahemmin uutta, mutta larppa, sulla taitaa olla lähtö sit aika lähellä. Oikeestaan nyt vähä toivoisin, että huomenna kun meen polikontrolliin, olis itellä sama tilanne. Sit vois jo melkein pyytää kalvojen puhkasuu. Mä en siis haluais edelleenkään käynnistystä sanan varsinaisessa merkityksessä, mut jos oisin auki 5cm, niin kalvot sais puhkasta. Jottei käy niin, että kun ne lekurit kuitenkin ronkkii ja sit kun ehtii kotiin (noin 50km/ 35min), niin kohta lähetään takasin. Se vasta kypsyttäis henkisesti... Ja esikon synnytys oli se kolmen tunnin käynnistetty touhu (rv 41+1), ja kalvojen puhkasun jälkeen ei ite asiassa menny tuntiikaan kun jo ponnistettiin, jottapa mä toivon, että jos tää kotona alkaa, alkais sitte suppareilla eikä veden menolla, koska sit on KIIRE!
Mut siis edelleen, ei mitään oireita siitä, että tää haluis tulla pois. Aika rauhallinen on ollu tän päivän sekä viime yön, mut ei meillä " tyyntä myrskyn eellä" jaksa ees odottaa. Tää hautuu takuulla maaliskuulle tällä menolla. Viime yönä ei lonkkia taas paljoo pakotellu, mut joku luureuna oli tuolla alhaalla niin kipee, että ihan ku olis ollu tulessa. Samoin mahaa kirveli sisäisesti ihan tosissaan hetken, mut ei se tuntunu supparilta kuten tavallisesti. Tiedä häntä, mitä tää kaikki on...
Jään tänne edelleen kirjottelee noita " opiskelu" juttuja (työyhteisöturvallisuushan välitehtävänä on niin mediaseksikäs aihe.... ;) haha.
Ja huomenna ehkä jotain järkevämpää kerrottavaa, tuskin tästä synnyttämään kuitenkaan pääsee, plaah.
Dentaurus 39+6
ei ole nyt lisää tuota limaa tullut, eiköhän tässä vielä aikaa mene! Mäkin olen käsittänyt että limatulpan menosta (mulla ei ole kyllä kuin osittain mennyt koska limaa oli vain vähän) voi mennä vielä viikkokin ennen kuin synnytys alkaa. Tai sitten vain muutama tunti... yksilöllistä tuokin!
LARPPA: mahtavaa, että olit jo 4-5 cm auki!!! Tuohan on kerrassaan kadehdittavaa!! Eiköhän siellä ala kohta jotain tapahtua.
Tuntuu, et kävelen tulisilla hiilillä. Sais jo tapahtua edes JOTAIN!
39+4 edelleen
Minäkin täällä edelleen...rv 40+6 menossa...Ei limatulppaa eikä kovia supistuksia. Alkuyöt menee valvoessa, joten yöt on syvältä! Onneks sentään päiväunet tulee nukuttua hyvin.
Eilen kävi verikokeissa, kun jalat tuntuivat vähän kutisevan öisin. Ja ilmeisesti se oli enemmänkin henkinen oire, koska mitään ei ole tuloksista kuulunut. Neuvolassa eilen kaikki ok...tuntui hassulta ajatella, että seuraavan kerran sinne on sitten menossa nyytti kainalossa :) Huomenna pitäis soitella Kättärille ja varata se yliaikaiskontrolli.
Tällä hetkellä mieli ihan positiivinen. Nautiskelen löhöilystä... ja herkuista ;)
Aina, kun joku kirjottelee tänne palstalle, kohta varmaan tulee lähtö, niin meinaa tulla itku...ihan liikutuksesta. Ai että tunteeko pinnassa!? :) Kuitenkin tiedän, että ei ittelläkään voi mennä enää kauaa.
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä vielä odottaville...onneks me ei olla yksin =)
Curacao rv 40+6
Ei mitään uutta kerrottavaa, ei edes supistele.
Siskoni (2v esikoisen kummi) " sekosi" taas,kun vauva on tulossa...tuli eilen käymään ja toi masuvauvalle ihania uusia vaatteita ja esikolle vaikka mitä kivaa mm. koruja ja soittorasian.
Odotan innolla merkkejä synnytyksestä ja toisaalta yritän kerätä voimia ja levätä...kun kuitenkin lähtö synntykseen tulee yöllä!
Spiral 40+1
Kävin aamupäivällä synnärillä...Käyrät oli ihan hyvät, mutta supparit vielä liian heikkoja, vaikka niitä nyt tulee alle 10min.välein...
Verenpaine on 138/102 eli aika korkea tuo alapaine...voi kuulemma nousta ja nousta ja sitten käynnistää synnytyksen.
Pissassa oli proteiinia, eli ei sekään hyvä merkki. Sanoivat että kyllä se sieltä viim. pe syntyy, kun on niin hyvällä alulla jo. Voi syntyä kyllä jo tänäänkin. Tarvii mennä vähän lepäileen, jos näiltä kivuilta pystyy.
Mimmu1983 Rv40+6
Mitä ihmettä!!!Siis tuommosilla arvoilla ja noin selvillä raskausmyrkytyksen oireilla sut laitettiin kotiin? Ihmetellä täytyy.Raskausmyrkytys ei ole vaaraton äidillekään ja noin korkea alapaine ja viimeistään proteiinit pissassa niin en olis minä kotiin lähteny (kokemusta on). Suosittelisin soittamaan vielä synnärille ja kysymään miksi laittovat sut kotiin tai viimeistään huomenna neuvolaan. Toivotaan tietysti että pääsisit tietysti synnyttämään.
Mua on nyt sen ronkkimisen jälkeen alkanu supistamaan ihan napakastikin...heti kun muuttuvat säännöllisiksi ja tällasina pysyy mä lähden. Ei ole nimittäin aikomus synnyttää autoon.
Larppa jälleen,jolla jo vähän toivoa sittenkin lähestyvästä synnytyksestä
pinot vaan harvenee...mutta toivottavasti mimmu pääset sinäkin nyyttiä pian hakemaan. Multa on viimeisetkin toiveet lähestyvästä synnytyksestä kadonneet , joten sitä yliaikaiskontrollia täällä odotellaan. Yötkin nukun nykyään toooosi hyvin ja päikkärit päälle, joten en viitsi edes valittaa. Lähden valmistautumaan neuvolaan ja palailen ehkäpä sitten vielä uudestaan, että saadaan pino pidettyä pystyssä!
Nyt KAIKKI taustahelmetkin pinoon vaikka ei olisi ihmeempää asiaakaan niin nähdään ainakin paljon meitä vielä on :)
Larppa 40+1