Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan vauvan nukuttamista!

Vierailija
24.04.2016 |

Koko vauva-ajan ollut huono nukahtaja. Nyt kohta viisi kuukautta, ja joka ikinen ilta yhtä raskasta nukuttaminen. Ensin nukahtaa ja sitten kohta jo herää. En vaan jaksa. Sitten taas uusi nukuttamisjakso.
Päiväunille nukuttaminen, muille unille nukuttaminen. Kitisemisen sietokykyä koetellaan.

Nyt jätin vauvan itsekseen sänkyyn, kun nukahti jo kerran, mutta heräsi taas. Siellä jokeltelee. Parempi olla yksikseen kuin vihaisen äidin kanssa. Vauva kyllä vaistoaa tunteet.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutat vauvaa väärin. Meillä nukkuivat molemmat melkein parikuukautisesta lähes täydet yöt.

Vierailija
2/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä neuvolaan ja pyydä apua tilanteeseen, AP!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä olet valinnut niin, että nukutat lasta. Meillä ei nukutettu, pistettiin lapsi sänkyyn ja nukahti itsekseen. Jos ei nukahtanut, niin sitten ei ollut riittävän väsynyt.

Vierailija
4/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kuule äidissä jotain vikaa.

Vierailija
5/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutat vauvaa väärin. Meillä nukkuivat molemmat melkein parikuukautisesta lähes täydet yöt.

Millainen tapa on oikein?

Mulla on kolme lasta ja kaikkia oon nukuttanut samanlailla, mutta eipä vaan oo ollu samanlaisia nukkujia.

Vierailija
6/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi unipussi yöuniin. Nukahtaa kyllä rinnalle edelleen, siis yöunille. Kun on unipussissa ja siirtää omaan sänkyyn niin ei herää (lämpö pysyy tasaisempana). Ilman imetystä ei nukahda illalla esim. Omaan sänkyyn. Päivällä ei nukahda sisällä kuin rinnalle ja herää heti jos yritän siirtää esim. Sänkyyn. Vaunuihin nukahtaa vain kuin ne liikkuu.

Vierailija
7/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo ikinä tajunnut tätä nukuttamista. lapsi nukahtaa kun on väsynyt, vaikka kesken leikin. miksi tunget sitä väkisin sinne sänkyyn???

Vierailija
8/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tiedän tunteen. Jos vauva siellä vain jokeltelee niin on hyvä että annat olla, hänellä ei ole mitään hätää. Saattaa jopa olla että nukahtaa itsekseen. Pikku hiljaa kannattaa alkaa ihan opettamaan sitä itsekseen nukahtamista. Netti on pullollaan vinkkejä.

Vierailija
9/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä väkisin nukuttamista. Meillä lapsi nukkuu kun sitä väsyttää.. tosin mulla vasta parikuinen ja tää nukkuu tosi hyvin. Ja ymmärrän toki jos vauva huutaa väsymystä eikä "osaa" nukahtaa itsekseen.

Vierailija
10/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haitaa jos se jokeltelee itsekseen sängyssä?

Vierailija
11/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en oo ikinä tajunnut tätä nukuttamista. lapsi nukahtaa kun on väsynyt, vaikka kesken leikin. miksi tunget sitä väkisin sinne sänkyyn???

Jos lapsi nukahtaa kesken leikin niin on jo liian väsynyt, mutta tiedän valitettavasti sellaisiakin vanhempia jotka näin toimivat. Yksi vuotias viedään joskus 23.00 sieltä olohuoneen lattialta sänkyyn.

Vierailija
12/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio nyt arvon mammat, jotka ihmettelette, miksi lapsi pitäisi muka "nukuttaa". Tässähän on kyseessä pieni vauva ja pienen vauvan äiti. Vauva tarvitsee äidin läheisyyttä: apua nukahtamiseen.

Nyt vaan vaikuttaa siltä, että olet itse aika väsynyt tilanteeseen. Väsynyt äiti = levoton lapsi. Odotat varmaan joka ilta kovasti lapsen nukkumaanmenon jälkeistä "omaa" aikaa. Kun lapsi sitten sängyssään piehtaroi, niin todella ymmärrän turhautumisen ja ärsytyksen.

Minusta sinun kannattaisi soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä neuvoja.

Toivottavasti tänne kirjoittaminenkin helpotti vähän.

Tsemppiä ja kyllä se paremmaksi muuttuu. Kliseistä, mutta totta.

Terveisin yhden taaperon äiti

Vierailija
13/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi nukahtaa kesken leikin niin on jo liian väsynyt, mutta tiedän valitettavasti sellaisiakin vanhempia jotka näin toimivat. Yksi vuotias viedään joskus 23.00 sieltä olohuoneen lattialta sänkyyn.

Niinpä, tämä on järkyttävää. Lapsi raukka joutuu leikkien ääreen simahtamaan tv:n pauhatessa taustalla. Missä on pienen ihmisen oikeus rauhoittua ennen nukkumaanmenoa?

Vierailija
14/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Aamulla saa kuitenkin nukkua.

Vierailija
15/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset nukahtavat, kun ovat väsyneitä, toiset alkavat huutaa. Ensin mainittuja ei tarvitse nukuttaa, jälkimmäisiä tarvitsee. T. Kahden taaperon äiti

Vierailija
16/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokeltelee 😄

Ihana ;)

Toivottavasti vauvastasi tulee hyvä nukkuja.

Voimia 😃

Vierailija
17/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, samaa olen ihmetellyt, vauvan ei tarvi aamulla seitsemäksi töihin, ihan sama koska nukahtaa. Minä en ole koskaan vauvojani nukuttanut tiettyyn aikaan, se unirytmi on tullut itsellään kun on alkanut iltaisin antamaan velliä.

Vierailija
18/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, samaa olen ihmetellyt, vauvan ei tarvi aamulla seitsemäksi töihin, ihan sama koska nukahtaa. Minä en ole koskaan vauvojani nukuttanut tiettyyn aikaan, se unirytmi on tullut itsellään kun on alkanut iltaisin antamaan velliä.

Miten velli littyy mihinkään? Velliä ei suositella kenellekään.

Vierailija
19/19 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lopulta vauvan nukkumaan. Kyseessä siis todella herkkä tapaus vauvana kaiken kaikkiaan. Ja olen väsynyt tähän nukuttamiseen. Vauva neljäs lapsi. Kahta tyyppiä meilläkin ollut. Kaksi huippunukkujaa niin päivisin kuin öisin. Tämä vauva näköjään vaatii aika paljon enemmän nukuttamishommissa ja muutenkin, kuten aiempi aikaisempikin. Nukkuu yleensä yöt hyvin ja nykyään päivälläkin oppinut nukkumaan. Siis nukuttamisen jälkeen. Jos ei nukuta, niin sitten kitisee ja kitisee. Ei osaa itse nukahtaa juuri koskaan. 

Välillä olen vaan todella väsynyt ja erityisen turhautunut tähän hommaan. Vihan tunteet välillä leimahtavat. Kun ei ole sitä omaa aikaa tai omaa hengahdystaikoa.

Sellaiset äidit, joilla on ollut vaan niitä huippunukkujia, on vaikea käsittää tällaisia tapauksia. Muutenkin kyseinen vauva äärimmäisen tarvitseva. Vain äiti kelpaa. Seuraa päivisinkin kokoajan, missä se äiti on, eikä viihdy yksin hetkeäkään. Sylissä rakastaa olla. Syö minua kokoajan. Ei siinä kauheasti omaa aikaa jää. Vaistoaa kaiken.  Onneksi aika menee eteenpäin, eikä tarvitsevuus ole samanlaista vuodesta toiseen. Vauva-aika vaan on noh, järkyttävän rankkaa. 

Kiitos muutamista kommenteista. Kyllä tämä tästä. Huomenna kai taas sama turhautuminen. 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä