Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttunut ystävyys

popko
24.04.2016 |

Välini pitkäaikaiseen ystävääni ovat muuttuneet, enkä oikein tiedä mitä tekisin asialle. Olimme ennen samankaltaisissa elämäntilanteissa: kummallakaan ei ollut ammattia tai koulutusta. Minulla ei ollut motivaatiota opiskella ja välillä masentelin. Ystäväni keskittyi juhlimiseen opiskelujen sijasta eikä hänkään oikein löytänyt suuntaa elämälleen. Hän myös vammautui aikuisiällä, jonka johdosta liikkuminen on hankalaa. Kivut vaivaavat myös ajoittain.
Nyt tilanne on niin, että olen saanut elämääni kuntoon ja valmistun ammattiin tänä vuonna. Olen saanut myös töitä opiskelujen oheen. Ongelmana vain on ystävyyssuhde, joka on hiipunut. Opiskelujen aloittamisesta lähtien yhteydenpito on jäänyt minun vastuulle ja tapaamisetkin ovat vähentyneet. Nyt tuntuu jo, että ystävä välttelee tarkoituksella. Olen ehdottanut tapaamista, mutta mikään ehdottamani ei sovi. Olemme nähneet/ puhuneet viimeksi liki kaksi kuukautta sitten. Mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä? Ystävälläni on myös taipumusta antaa opetuksia ihmisille, joiden on kokenut toimivan väärin häntä kohtaan. En keksi tällaiselle opetuksellekaan mitään syytä. Mutta jos joku muukin on tämmöistä kokenut, olisi kiva kuulla miten tilanne eteni.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea ehdotus, mutta mitä jos asianomaiselta suoraan? 

Vierailija
2/3 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kokonaiskuvaa tuotua esiin, vaikka viesti olikin pitkä. Mutta kuitenkin, kokemuksia kaivataan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin keskustella asiasta suoraan, mutta se on aika vaikeaa kun hän ei ehdi tavata. En välitä tekstareilla selvittää vakavia. Mutta varmasti jossain vaiheessa keskustelu kasvokkain onnistuu. Sillä välin kyselen täällä palstalla...

Ap