SYYSKEIJUJEN KESKIVIIKKO!!
[color=DarkOrange1][size=6]♥[/size] [color=Chocolate][size=6]♥[/size] [color=Sienna][size=6]♥[/size]
Kommentit (27)
Olin tänään lääkärissä ja sieltähän ne pikkujumputukset kuuluivat! Oli tosin aika vikkelä kaveri kun pakoili anturia; kuului aina vaan muutamat sydänäänet ja sitten hävisi ja piti siirtää anturin paikkaa, lääkäriäkin nauratti :D
Rupesi vaan nyt ihmetyttämään kun oon lukenu kirjoituksia täällä, joissa lääkäri on suurinpiirtein painellut masun mustelmille kun on yrittänyt tunnustella kohdun kokoa. Meillä sitä ei tehty ollenkaan!? Kohdunsuun kyllä katsoi ja tunnusteli, siihen kului aikaa noin kymmenen sekuntia, en sitten tiedä onko hyvä vai huono.. Olisi vaan kiva ollut tietää esim. vastaako kohdun koko raskausviikkoja tai onko se yleensä iso vai pieni..
Onko teiltä muilta keijuilta tunnusteltu kohdun kokoa ekalla lääkärikäynnillä?
No on meillä onneks ultra viikon päästä, ehkä siellä selviää enemmän.
Onnittelut muille sydänäänet kuulleille ja ultratuille!
Voimia tupakoinnin kanssa painiskeleville, samoin Bluesille ja Rose74:lle! Itse en polta (enää) mutta kyllä osaan kuvitella miten vaikeeta lopettaminen on.
Itsellä on sitävastoin karmea räkätauti jo kolmatta päivää, toivottavasti helpottaa pian, keskiviikon jatkoja keijulaisille!
kerion rv 11+5
ajattelin ilmoittautua joukkoon, kun oon seuraillut palstaa jo vähän aikaa. ekan vauvan dead line olis 15.9, eli nyt mennään kymmenettä viikkoa ja oon edelleen hämmennyksissä.
piti vähän kysellä teidän oireista ja sitten siitä ekasta lääkäristä. onko teidän vatsat alkanut kasvaa niin että olis pitänyt siirtyä isompiin vaatteisiin? musta tuntu, että jollain muulla palstalla joku oli jo äitiysvaateosastolla näillä viikoilla. mulla ei omasta mielestä mitään muutoksia, ja siitä tietysti pieni huoli on, että mitäs siellä mahassa oikein tapahtuu jos tapahtuu ollenkaan. ainoa selvä oire on siis kuolettava väsymys ja ruokahaluttomuus/kauhea nälkä.
sitten miten niitä sydänääniä kuunnellaan siellä ekassa lääkärineuvolassa? tai siis sisäkautta vai mahan päältä ja kuunnellaanko aina? toivoisin niin varmistusta ens viikolla neuvolassa, että mahassa on elämää.
kysyy kysyy
a. ja a-
Minulla alkoi housut jäämään jo pari viikkoa sitten pieniksi ja tilasin parit mammahousut internetistä. Ne on kuitenkin niin valtavat ja roikkuu kyllä joka paikasta, etten niitä varmasti päälle laita kuin loppuraskaudesta. Niitä kyllä mainostettiin niin, että käyvät alusta loppuun asti. Sovitin kaupassa yksiä housuja ja ne olis ollut heti sopivat, niistä pystyi sitten vyötäröä isontamaan. Tosi siistit housut ja miellyttävät päällä, eikä ollenkaan mitkään verkkarityyppiset. Ja hinta oli joku 80euroa. Nyt käytän tasan yksiä vanhoja housuja, jotka kaivoin jostakin kaapin pohjalta, ja näissä jää vyötärö navan alle, eli vatsa nousee siihen päälle... Ok, saattaa mun painonnousu (n. 3kg) johtua enemmän hyvästä ruokahalusta, kuin vauvavatsan kasvusta, mutta kyllä tuo vatsa mun mielessä tuossa nätistä jo pömpöttää.
Tänään kävin ostamassa uusia rintsikoita. Kuppikoko on kasvanut A:sta B:hen! Ja vanhat rintsikat ei tosiaan mahdu. Ne puristaa ihan väärästä paikasta ja vääntyy hassusti. On se kiva kun on kerrankin hiukan liivintäytettä! :) Mieskin tykkää niitä rasvailla, samoin kuin rasvailee jo ahkerasti vatsaa, yritän välttyä ylimääräisiltä raskausarvilta...
Seirana rv11
Sydänääniä kuunnellaan vatsan päältä ensimmäisellä lääkärikäynnillä. Minulla ei myöskään vatsa ole juurikaan kasvanut, ehkä ihan hieman on pyöristynyt. Pahoinvointiakaan ei oo pahemmin ollut, suurimmaksi osaksi vaan juuri väsymystä ja paljoa ei pysty kerralla syömään, paino onkin vähän pudonnut.. Eli ihan rauhallisin mielin odottele vaan :D
kerion 11+5
Bluesille todella suuret pahoittelut!! Voimia teille! Mieheni isä kuoli kun mieheni oli vasta 14, pääsi muutaman viikon päästä ripiltä :/ ei varmasti ollut tunnelmaa kohottava juhla...
PAINOSTA: Minä taidan tehdä tässä pinossa enkat! On nimittäin tullut jo 5kg painoa!! *punastus* =-O
Tosin olin alipainoinen niin luultavasti elimistö nosti painon eka normaaliin tms.
TUPAKOINTI: En polta ollenkaan, tosin olen passiivinen polttaja,kun mies polttelee välillä autossakin, HYI!! Mitenkähän sen saisi uskomaan etten halua hönkiä niitä savuja??
Samaten alkoholin kanssa... kumpikaan meistä ei juo, paitsi juhlissa alkumalja ja polttareissani piti repäistä ;D
Omaa napaa: Kamalan turvonnut olo! housut kiristää ja puristaa, alkkarit jättää hirveen rannun vatsaan... Tulispa pian tilipäivä niin pääsis ostelemaan tilavampia housuja jälleenkerran.
KYSYMYS NIILLE JOTKA ODOTTAVAT KOLMATTA TAI USEAMPAA:
Millä viikoilla tunsitte ekat liikkeet? Mulla on nyt nähkääs niin että olen tämän päivän tuntenut hienon hienoja liikkeitä! eikä ole paukkuja ;D
Jaahas, mutta nyt pitää mennä viihdyttämään poikia, riitelevät taas...
*tiitiäinen79, masu 10+*
Eli päivää kaikille keijukaisille.
Olen jo tovin seuraillut juttujanne, mutta itse olen kirjoitellut tuonne ex-haahuihin eli km:n kokeneisiin (joskin harvakseltaan).
Nyt kävin np-ultrassa ja uskaltaudun (huh, vähän silti arveluttaa) tänne teidän seuraanne, kun siellä kaikki oli hyvin.
Eli kakkonen tulossa ja takana yksi km. La 5.9. - oliko se Mäkimeirami jolla sama?
terveisin kuonokas rv12+1
Onnea Fullmoonille sydänäänien kuulumisesta ja Minjuskalle ultrassa näkyvästä pienestä viuhtojasta!!! Ei ole sitten meillä enää sama laskettu aika Minjuskan kanssa, mutta saattaapahan se omakin vielä muuttua ensi maanantain ultrassa.
Sitten omaa hehkutusta: olin juuri neuvolassa ekalla lääkärikäynnilla ja jipii, sydänäänet kuuluivat!!! On se vaan aina niin ihmeellisen ihana ääni:) Eli nyt menen maanantaina siihen np-ultraan aika toiveikkain ja iloisin mielin.
Pahaa oloa on vielä hiukan, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, sen pitäisi loppua ihan näinä päivinä. Ja hassua muuten, taidan olla poikkeus raskauden ajan hemoglobiinin suhteen, nimittäin mulla se aina nousee laskemisen sijaan. (Näin siis myös ed.raskauksissa.) Lähtöhemppa oli 119, nyt se oli jo 136..! Lääkärikin ihmetteli, eikä osannut selittää asiaa. Painoa on tullut noin1,5 kg, eli ihan ok:sti.
Mäkimeirami rv 12+1 ja pojat 02 ja 05