Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettaisiin rivitalon pätkä, mutta moni kaatuu yhteen seikkaan

Vierailija
24.04.2016 |

"Huoltoyhtiöt talkoilla". Voi hemmetti, että se täällä päin maata onkin sitten yleistä. Meillä ei onnistu ilman säätämistä, koska olemme paljon reissussa. Kaipa täällä päin ihmiset ovat sitten aina kotona ja säästävät tuolla. Muiden kokemusten mukaan siitä tulee myös riitaa helposti.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltotyöt, eikä yhtiöt siis (ja tähän meinasi tulla huoltotytöt:)

Vierailija
2/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen huolla pihansa itse. Mitä huoltoja siten tarkoittaa? Oikeat korjaushommat kannattaa teettää ammattilaisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia muutettiin rivarista kerrostaloon. Oli liputusvuoro, ruohonleikkuuvuoro, yleisten tilojen siivousvuoro jne. Olemme kesäisin paljon pois ja aina piti suunnitella menonsa hommien mukaan. Nyt ei tarvitse!

Vierailija
4/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoisiin osallistuminen ei voi olla pakollista eikä siitä voi yhtiöjärjestyksessä määrätä. Jos yksi osakas ei halua tai voi tehdä talkootöitä, muut tekevät hänen osuutensa tai sitten koko homma hoidetaan rahalla asunto-osakeyhtiön kassasta.

Vierailija
5/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lipunnostoa sekä lumenluontia yhteisilta alueilta sekä ruohonleikkuuta. Taitaa joka talossa olla vähän yhteistäkin aluetta, sillä tontin päästä päähän rakentaminen ei taida nykyään olla sallittua? Ap. Lipunnosto lienee se hankalin, kun se on tehtävä just sinä päivänä kun liputuspäivä on. tuosta yhdellä kaverilla on vääntöä, kun jotkut ovat sitä mieltä, ettei saa pyytää muita, mikä sinänsä kuulostaa idioottimaiselta. 

Vierailija
6/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sanaa 'rivitalon pätkä'. Hrrrrrr.

Vierailija
7/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asunto rivitalosta sitten, jos kuulosta paremmalta. Tykättäisiin kuitenkin, että olisi pieni oma piha. Yksi oli kerrostalon 1. kerroksessa, niin että oli tavanomaisa isompi terassi, mutta se meni hetkessä, ei ehditty mukaan. 

Vierailija
8/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ap lisää, että omakotitaloa emme mitenkään ehtisi työmatkojemme takia huoltaa, joten siksi on siitä ajatuksesta luovuttu. 

Vierailija
9/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se käytännössä tarkoita, että jokainen vuorollaan kolaa/hiekottaa taloyhtiön yhteiset alueet talvella, ja vastaavasti aja kesällä nurmikot yms. Eli siis nakki napsahtaa omalle kohdalle ehkä kerran 2kk tms. riippuen asuntojen määrästä.. 

Ja tottakai suututaan, jos joku ei omalla vuorollaan hoidakaan hommia. Seuraavalla on sitten kaksinkertainen työ. Ja niitä vuorojahan voi sitten yrittää vaihtaa esim. lomamatkan takia päittäin jonkun kanssa. Mulla oli teininä poikakaveri, jonka talossa (vanha kivitalo, jossa 8 asuntoa) hoidettiin ainakin porrassiivous talkoilla. Eli heidän vuoro oli n. 1krt/2kk. Ja edellinen jätti aina siivoamatta sen rapun. Ihan käsittämättömän kauan meni silloin heillä siivota se rappu, kun edelllisen kerran oli siivottu joskus 2vko sitten. Niinä viikkoina, kun rappu oli siivottu, heillä meni noin 15 min...

Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin, eikä kyse olekaan tällaisesta talkootyöstä?

Vierailija
10/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lipunnostoa sekä lumenluontia yhteisilta alueilta sekä ruohonleikkuuta. Taitaa joka talossa olla vähän yhteistäkin aluetta, sillä tontin päästä päähän rakentaminen ei taida nykyään olla sallittua? Ap. Lipunnosto lienee se hankalin, kun se on tehtävä just sinä päivänä kun liputuspäivä on. tuosta yhdellä kaverilla on vääntöä, kun jotkut ovat sitä mieltä, ettei saa pyytää muita, mikä sinänsä kuulostaa idioottimaiselta. 

Sitten ei nosteta lippua, jos liputtaja on matkoilla tai unohtanut eikä kukaan muu voi sitä laittaa. Minä olen monesti liputtanut jonkun puolesta eikä ole ollut edes sellainen fiilis, että katsoisin keneltä jäi väliin. Kyylät keksivät aina jotain valitettavaa eikä niitä voi miellyttää mitenkään. 

Vierailija
11/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talkoisiin osallistuminen ei voi olla pakollista eikä siitä voi yhtiöjärjestyksessä määrätä. Jos yksi osakas ei halua tai voi tehdä talkootöitä, muut tekevät hänen osuutensa tai sitten koko homma hoidetaan rahalla asunto-osakeyhtiön kassasta.

Onko näin? Jäin itse tässä yksin lasten kanssa, aikaa ja energiaa ei todellakaan ole yhtään mihinkään ylimääräiseen. Naapureiden kanssa ensi kesän pihanhoitovuoroista (ruohonleikkuu, viheralueiden ja istutusten huolehtiminen jne..) keskustellessa kaikki oli sitä mieltä, että jos ei itse pysty, niin täytyy sitten vaan tilata omalla vuorolla ammattilainen hoitamaan. Omasta lompakosta, tietenkin. Muutto tästä pois on edessä, mutta juuri tällä hetkellä ei nyt vaan jaksaminen mitenkään riitä siihen, että lähtisin kaiken muun sotkun lisäksi vielä myymään asuntoa.

Vierailija
12/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä rivitaloon. Niissä asuu just näitä saitureita jotka haluaisi asua omakotitalossa, mutta osaaminen ei riitä sellaiseen, joten sitten talkoillaan rivarissa ja toivotaan että joku muu osaa tehdä hommat ja säästetään rahaa.

Vierailija
13/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä luulin että tuo "yksi seikka" olisi... dandandaaa... seinänaapurit!

Vierailija
14/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa. Talkoilla jokainen tekee halunsa ja kykynsä mukaan ja jos todetaan, ettei synny riittävää jälkeä, on palkattava hommaan ulkopuolinen taho. 

t.  oman yhtiönsä hallituksen pj

Vierailija
15/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokainen huolla pihansa itse. Mitä huoltoja siten tarkoittaa? Oikeat korjaushommat kannattaa teettää ammattilaisilla.

Näinpä juuri... Rivarissahan ei ole "omia pihoja" vaan kaikki pihat ovat yhtiön hallinnassa.

Vierailija
16/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse rivitaloyhtiössä, jossa on nämä talonmiesvuorot. Eipä ole meillä asumista haitannut. Talvella ei matkailla niin paljoa, jottei pystyisi niitä sen joka viidennen viikon väliin osuttamaan.

Ruohonleikkuu kerran viikossa, osuu ehkä kaksi kertaa kohdalle kesässä, liputus noin kerran vuodessa.

Jos jostain syystä sattuisi olemaan menoa, ollaan muutaman naapurin kanssa sovittu, että tekee puolestamme ja tietty tämä toimii toiseenkin suuntaan. Kaikki on asenteesta kiinni.

Vierailija
17/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näinhän asia oikeasti ja pykälien mukaan on, mutta aina näistä joutuu rivareissa vääntämään ja tappelemaan. Todennäköisesti joudut kiusatusi, jos et suostu muutaman persoonan keksimään omiin sääntöihin.

Vierailija
18/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo toimi hyvin. Kerran kuussa lumenluontiviikko, aina vaihdettiin päittäin jos jollain oli menoa. Lipputankoa ei ollut ja nurmikon leikkasi kaikki aina samalla kun leikkasivat omansa. Ei minusta yhtään työlästä. Nyt asutaan paritalossa eikä olla jaettu mitenkään. Se kolaa joka ehtii. Eli käytännössä minä 90 % kerroista :( pitäisi varmaan jakaa vuoro viikot. Naapuria ei tosin haittaa että piha on lumessa kun citymaasturilla pääsee.

Vierailija
19/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä juuri... Rivarissahan ei ole "omia pihoja" vaan kaikki pihat ovat yhtiön hallinnassa.

Kyllä se vaan käytännössä niin on, että jokainen hoitaa omalla kohdallaan olevan plänttinsä itse.

Vierailija
20/53 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan sanaa 'rivitalon pätkä'. Hrrrrrr.

Minä vihaan ylipäätään rivitaloja. Niissä asuu aina näitä talkooterroristeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän