Mieheni maailman leppoisin, mutta humalassa tai vihaisena järkyttävän ilkeä!
Olen ihan järkyttynyt, kun olen huomannut, millaiseen verbaaliseen ilkeyteen mieheni kykenee humalassa tai ylipäätään turvautuu silloin kun riidellään. Olemme olleet yhdessä pari vuotta ja aina vain yritän uskoa, että ne ovat olleet satunnaisia suuttumisia. Nyt kuitenkin alan nähdä hänet koko ajan yhä epämiellyttävämpänä ihmisenä.
Hän on yleisesti leppoisan miehen maineessa, mutta jotenkin häntä myös pelätään. Hän ei epäilee sivaltaa ihmisiä sanallisesti, jos kokee olevansa alakynnessä. Hän lyö vyön alle nimittelyin, aggressiivisesti kiroten (jotenkin erityisen ilkeään sävyyn) ja loukkaa niin henkilökohtaisesti kuin voi.
Voiko tällaiselta ilkeydeltä suojautua? Vaikka tiedän että se on hänen puolustuskeinonsa, silti se joka kerta satuttaa.
Kommentit (29)
Mä haluaisin kuulla, miten muut suhtautuvat tuollaisiin ihmisiin.
Ap
En olisi missään tekemisissä tuollaisen kanssa. En päästäisi lähelleni ihmistä joka tarkoituksella satuttaa minua.
Mutta kun ei hän satuta tahallaan. Hän vain puolustautuu, mutta inhottavin keinoin. :(
Ap
No eihän tuollainen ole maailman leppoisin vaan kävelevä aikapommi. Ota ne ruusunpunaiset lasit pois silmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei hän satuta tahallaan. Hän vain puolustautuu, mutta inhottavin keinoin. :(
Ap
Totta kai se tekee sen tahallaan. Vaihtoehtona olisi niellä oma suuttumus, lähteä pois tilanteesta tai ilmaista ei-ilkeästi, että nyt on paha mieli. Mies itse valitsee olla inhottava, ja vastuu siitä on yksin hänellä.
Etenkin kun tämä sama ilmiö toistuu ilmeisesti kaikkien kohdalla eli ole kyse siitä, että joku yksi kiusaaja ahdistaisi miehen nurkkaan ja saisi luonteen ikävimmät piirteet esille. Vielä pahemmaksi ton tekee se, että on tiedossa, että miehestä tulee inhottava alkoholin nauttimisen jälkeen ja ilmeisesti se juo silti.
Mies tekee ton 100% tahallaan, muun väittäminen on vastuunpakoilua miehen osalta ja sinisilmäisyyttä sun osalta. Jos mies tiedostaa itse tämän tapansa, häpeää sitä, pyytelee anteeksi myöhemmin ja pyrkii muuttumaan, kyseessä saattaa olla muuten mukava mies, jolla om ongelma.
Jos mies ei häpeä, pyydä anteeksi ja pyri parempaan, mies ei ole mukava eikä hyvä tyyppi, vaan ikävä ihminen. Ikävän ihmisen kanssa ei kannata olla parisuhteessa, koska ennen pitkää se aina rikkoo enemmän kuin rakentaa.
Idiootti olet . Lapset puolustautuu tuolla tavalla. Onko äijäs jotenki jälkeenjäänyt tai sinä?
Äitini on ja oli tuollainen kun olin lapsi, se oli tosi traumatisoivaa. No, olen sellainen nykyään itsekin. Kyllä ne ilkeät jutut mitä sanon on sellaisia mitä olen esim siitä henkilöstä ajatellut joskus, vaikka suurimmaksi osaksi ajattelisin hänestä positiivisesti. Mutta olen pohjimmiltaan melko täynnä vihaa ja se tulee ulos noin. Minua pidetään yleensä ensivaikutelman perusteella ujona ja kilttinä.
Se ei ole pelkkä vitsi että lasten ja humalaisten suusta totuus paljastuu. Tyypit joilla känni/selvyys on jekyll ja hyde on vain ajan kysymys kun selvänäkin pimahtaa. Tiedän turhan hyvin tyypin. Läheisen uusi mies.
Vierailija kirjoitti:
Alkaako miehes nimi A:lla?
Hah hah, tuli sama mieleen! =D
Ajattelitko kestää tuota koko loppuikäsi? Jos et, lähtö on helpoin mitä aiemmin se tapahtuu.
Omani oli tuon lisäksi myös tukahduttavan kontrolloiva. Olen positiivinen, kiltti, reilu ja kohtelias, joten aluksi yritin vaan antaa asian olla ja luovia sitä yhteistuumin parempaan. No, eihän se auttanut. Sitten aloin ahdistua ja oireilla psyykkisesti ja fyysisesti. Lopulta aloin menettää omaa elämäniloani ja suhtautua mieheen aggressiivisesti ja lopulta passiivisesti ja sitten tajusin vihdoin poistua areenalta. Viisi vuotta kesti tämä kehityskaari.
Nykyään olen taas oma itseni, onnellinen ja tasapainoinen.
Mielestäni et voi sanoa, että miehesi on leppoisa? Kaikkihan ovat leppoisia silloin kun asiat menevät hyvin ja kaikilla oletetaankin olevan hauskaa.
Leppoisuus punnitaankin juuri siinä, että osaako ottaa asiat rennosti ja leppoisasti vaikka "olisi syytä raivota ja olla ilkeä". Minun mieheni on leppoisa, eli monesti ajattelelen, että miten joku voi ottaa asiat noin rennosti vaikka itse voisin kiivetä seinille samassa tilanteessa.
Miestäni ei tarvitse pelätä, eikä varsinkaan hänen sanomisiaan tarvitse pelätä vaikka olisi humalassa, joskus kyllä saa hävetä:)
Seurustelin samanlaisen kanssa. Kävi samoin kuin edelliselle kommentoijalle.
Tapailin tollasta miestä. Huomasin ton piirteen, ja mies lensi kuin leppäkeihäs. In vino veritas!
Sinulle ei näytä kelpaavan miehesi sellaisena kuin hän on, joten kannattaa kai sitten erota.
Mulla on samalainen mies ja hyi että miten veemäinen se osaakaan olla vihaisena ja humalassa. Jotenkin oikein sellainen kuvottava.
No, ollaan kuitenkin yhdessä oltu jo 15v. Harvoin niitä riitoja onneksi on ja kännejä vielä harvemmin.
Ei tuollainen mies ole leppoisa. En olisi tuollaisen kanssa.
Eihän miehesi ole leppoisa, jos se on vihaisena/humalassa ilkeä. Ei sellaista tarvitse sietää tai siltä suojautua, muuten kuin sanomalla, että ei käy ja jos ei lopu niin ukko ulos.