Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, olemme miehen kanssa täysin erimieltä lastemme kasvatuksesta

Vierailija
30.06.2008 |

Tai toisin sanoen hoitamisesta. Meillä on 2v taapero ja vauva. Miehen sukulaiset ja oma mieheni polttavat tupakkaa, mutta minä en salli kenenkään polttavan talomme parvekkeella enkä ulkona lasteni läheisyydessä. No, anoppi ja appi polttavat (ketjupolttvavat) samalla, kun tulevat esim. ihailemaan vauvaa vaunuihin ja aina ulkona, kun vahtivat taapera. Olen kyllästynyt vahtimaan ja kieltämään tupakoimasta lasteni lähellä, mutta mies ei tue minua, vaan pitää minua tiukkiksena.

Mökillä en haluaisi antaa lapseni mennä edes aikuisen seurassa laiturille, ettei lapsi opi menemän sinne yksin (mitä 2v edes tekee laiturilla??) mutta anoppi aina vie lapseb laiturille hakemaan vettä ym. En voi luottaa lasta hänen huostaan, kun äkkiä hän pistää tupakalle ja unohtaa vahtia lasta..

Olenko ylitiukkis vai en? Tässä oli vain kaksi esimerkkiä, mutta kuitenkin...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten viereen ei tarvi mennä polttamaan, mutta anna niiden apen ja anopin käydä parvekkeella tupakalla. Lapsesi ei mitenkään vahingoitu siitä. Miehesi kohdalla voit käydä keskustelua tarkemmin siitä, että menee lapsista kauemmaksi polttelemaan. Tietysti mieluiten lopettaisi kokonaan, mutta ellei lopeta niin ei ainakaan vieressä istu tupakka suussa.

Vierailija
2/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan esimerkkinä otan tuon laiturijutun. miten se lapsen vahtiminen muka unohtuu kun tupakan polttaa? kyllä polttaessa pystyy muutakin tekemään samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taitaa johtua siitä, että meillä ei polteta....

Vierailija
4/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meillä ei poltea)

Vierailija
5/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään hyväksy tupakanpolttoa lapseni läheisyydessä. Enkä kyllä päästäisi 2-vuotiasta laiturillekaan.

Vierailija
6/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekään pidä lasten lähellä tupakoinnista, mutta laiturijuttua en oikein ymmärrä...

Miksei lapset voi olla valvotusti laiturilla, sillonhan sen oppi, miten siellä kuuluu käyttäytyä. Ja opettamalla, ettei yksin laiturille ole asiaa.

Asumme meren rannalla ja laiturikin on, enkä näe tässä mitään ongelmaa.

Vierailija
7/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoisin täysin samalla tavalla kuin sinä, mutta minähän OLEN tiukkis! Kyllä ihmisellä PITÄIS olla oikeus oman lapsensa terveyteen ja turvallisuuteen vaikuttavissa seikoissa sanoa, mitkä on omat periaatteet ja rajat, kun ei ole kuitenkaan kyse mistään älyttömyyksistä. Mutta tiedän, heti pidetään niuhona. Tällä hetkellä yksi sukulainen on erittäin loukkaantunut, kun pyysin nätisti, ettei hän syöttäisi lapselle omia käsityksiään totuutena. Niinkään ei kai sitten olisi saanut tehdä. Olen itse lapsesta asti syvästi inhonnut tupakansavua, ja samaa asennetta parhaani mukaan opetan lapsilleni, kyllä, koska tupakansavu on erittäin haitallista! Sitä vaan aina tarttis kauniisti ja hiljaa sietää joka paikassa, muuten on täys tiukkapipo. Tulevaisuus sitten näyttää, mitkä ovat heidän valintojaan. Onneksi mieheni on samalla taajuudella. Tsemppiä sulle!

Vierailija
8/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoisin itse tismalleen samoin. Inhoan tupakansavua, olen lapsesta asti siitä kärsinyt. Toivon että lapsenikin oppivat sitä inhoamaan, ettei tulisi tarvetta ruveta tupakanpolttajaksi.

Vierailija
9/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen äitihän on vastuussa lapsistaan! Ja vedenäärellä ei voi koskaan olla liian tiukkis turvallisuuden suhteen...Juurihan eilen 4-vuotias hukkuin metrin syvään kotilampeen äidin ollessa pihalla myös :(

Vierailija
10/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä turvallisen aikuisen kanssa ihmettelee aaltoja, saaria, tuulta, hienoa maisemaa. Ruokkii kaloja. Katsoo kun ukki onkii. Kuuntelee kun kaislat suhisee. Fiksua meri- ja järvikäytöstä oppii kun siihen pienestä pitäen kasvaa. Tämä ei liity mitenkään siihen, kun jotkut lapset hukkuu ilman valvontaa.

Tupakanpoltto on musta tosi vastenmielistä, mutta melko turha siitä on isovanhemmille huomauttaa. Paljon suurempi merkitys on lasten isän tupakoinnilla. Vaikka eivät savulle altistuisikaan, niin saavat hänestä jokapäiväisen mallin sille, että tupakka kuuluu elämään.

Vierailija
11/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä anna periksi.

Vierailija
12/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus määrätä, miten paljon tupakansavua sallit lapsesi hengittävän ja onko OK, että hän tottuu hajuun pienestä pitäen. Ketjutupakoiminen on heikkohermoisten puuhaa. Haisee pahalle ja on epäterveellistä... siinä on syytä riittävästi! Ihailen sitä että olet ottanut määrätietoisen asenteen, vaikka muut olisivat röökeineen mitä tahansa mieltä.

Vierailija
13/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo laiturijuttu menee yli. Et kai kuvittele, ettei lapsi tajua koko laiturin olemassaoloa jos häntä ei sinne viedä?! Totta kai hän tajuaa, ja ihan taatusti menee sinne yksin kun silmä välttää.

Parempi on opettaa hänet pienestä pitäen siihen, miten laiturilla käyttäydytään ja miten ei. Ja antaa hänen nauttia raikkaasti järvi/meri-ilmasta turvallisesti aikuisen valvonnassa.

Vierailija
14/14 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi kannalla ole mitään merkitystä? Siinä olet oikeassa, että lasten vieressä polttaminen on vähän epämiellyttävää, vaikkei siitä satunnaisena mitään terveydellistä haittaa olekaan. Jos miehesi kerran tupakoi en tajua, miksi teet tästä ongelmaa... onhan miehesi polttanut jo ennen lapsiakin ja tiesit, että hän tulee sitä tekemään lasten nähden jonain päivänä.

Itse en polta, mutten jaksa intoilla toisten tupakoinnista kunhan eivät sisällä polta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi