En saa nukuttua treenipäivinä
Teen useimmiten treenini jo hyvissä ajoin päivällä, vähintään yhdeksän tuntia ennen nukkumaanmenoa, mutta jostain syystä en saa nukuttua ollenkaan. Saattaa kyllä väsyttää, mutta uni ei tule millään tai sitten olen pirteä kuin peipponen, vaikka olisin ollut hereillä jo reilusti yli 16 tuntia. Kun lopulta nukahdan niin heräilen pitkin yötä, uni on aivan katkonaista ja kroppa ilmeisesti jotenkin ylikierroksilla. Olen urheillut säännöllisesti jo yli vuoden ja silti tämä sama homma vaan jatkuu.
Mikähän tähän auttaisi?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Syöthän tarpeeksi treenien jälkeen?
Uskoisin syöväni. Ainakin painoa on vuodessa tullut pari kiloa lisää. Täytyy kyllä varmaan kiinnittää parempaa huomiota tähän. Ap
Opettele meditoimaan tai muuten rentoutumaan, ehkä kuuma suhku/sauna? Hoida tämä oma rentoutumistapasi noin 2h ennen nukkumaanmenoa, sitten menet sänkyyn vaikka lukemaan viimeiseksi tunniksi. Älä syö mitään raskasta, ehkä lasi maitoa tms mitä sitten haluatkin.
Hiilareita iltapalaksi, auttaa mulla.
Vierailija kirjoitti:
Kevyemmät treenit.
Täytynee ottaa vähän kevyemmin, vaikka rakastankin raskaampia treenejä. En ollut tullut edea ajatelleeksi tätä. Ap
Kunnolla rauhoittuminen ennen nukkumaan menoa. Kännykkä ja muut älyvempaimet pois tuntia ennen ja lukee hetken vaikka kirjaa. Toinen mikä itselläni auttoi nukahtamaan oli selinmakuulla silmät kiinni ja yrittää olla jännittämättä lihaksia.
Syöthän tarpeeksi treenien jälkeen?