Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko pareja joissa on pettäjä?

Vierailija
23.04.2016 |

Tiedän ainakin kolme pariskuntaa joissa toinen on pettänyt, mutta ovat edelleen yhdessä. Monesti mietin tietääkö puolisot asiasta.
Tunnetteko monta tälläistä paria, oletteko puuttuneet asiaan vai mitä ajattelette?
Haluaisitteko itse tietää jos kumppani olisi joskus pettänyt, mutta jatkaisi suhteessa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaveripiiri on täynnä:D ei oo kyl jukaan kertonut toiselle osapuolelle. Ollaan n. 30 ja muutama pari ollut yhdessä riparista, muutama vanhojen tansseista. Osalla lapsia talot jne. Laivamatkat ja la-yöt vaikuttaa olevan pahoja. Muutamat ovat kyllä pettäneet kaveripiirin sisälläkin, ihan jopa vestiksen kunppanin kanssa. Törkein ehkä et yks kaaso pani ystävänsä miestä ennen häitä, kun tuleva morsio nukkui alakerrassa:D aikamoista!

Vierailija
2/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran pettänyt ja mies tietää. Ei halunnut erota vaikka sekin vaihtoehto kävi pöydällä keskusteluissa. Yhdessä yli 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Suhde alkanut pettämisestä, ja nykyistään mies pettänyt ns. kaikissa suhteen vaiheissa. Yksi suhde jatkui naimisiinmenon molemmin puolin.

Ajattelen, että rouvan täytyy olla todella sokea jos ei tajua mitä äijä puuhailee. En ole puuttunut asiaan, ei ole minun asiani puuttua aikuisten asioihin.

Vierailija
4/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, itseasiassa suurin osa pareista ovat tällaisia. Tilastojen valossa 75% pettää jollain asteella ja 50% menee yhdyntään asti. Nämäkin tilastot ovat ihmisistä, jotka sen myöntävät. Ihme jos en tuntisi.

Vierailija
5/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Petetty avautui asiasta kännissä, kertoi miten oli yllättänyt itse teossa. En olisi kovin mielelläni sellaista asiaa sukulaisestani kuullut.

Vierailija
6/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirini on tosi pieni, mutta silti tunnen neljä pariskuntaa, joissa ainakin toinen osapuoli on käynyt vieraissa tai käy säännöllisesti. Yksi näistä on nainen. Minulla ei ole aavistustakaan, tietävätkö puolisot näistä syrjähypyistä, mutta luulisin, että kun toisen on tuntenut läheisesti vuosikausia, jotain kyllä huomaa, näkee, haistaa tai aavistaa.

Mutta mitäpä minä näistä asioista toisaalta tietäisin. Olen viisikymppinen sinkku, ja viimeksi on ollut pientäkään sutinaa viitisentoista vuotta sitten. Sillä perusteella, mitä minä kuitenkin muistan seksistä, hyvän seksin jälkeen näyttää (sekä mies että minä) tuntikausia kunnolla saaneelta, ja ulkopuolinenkin sen huomaa. Ja jos huonoa seksiä saa, miksi sitä kannattaisi käydä syrjähypyistä hakemassa ainakaan kahta kertaa. Mutta ehkä avioliitossa on eri säännöt ja motiivit kuin sinkuilla.

Vierailija
7/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä neljäskin pari mieleen.

Myös minua on etenkin nuorempana, kun enemmän viihteellä kävin, moni varattu yrittänyt saada mukaansa.

Itse haluaisin todellakin tietää jos puoliso puuhailisi muualla, tottakai se kirpaisisi mutta mielestäni karmeampaa olisi elää petturin, vaikka vain kerrankin pettäneen kanssa jos ympärillä olevat tietäisivät touhusta ja itse sinisilmäisenä luulisi olevansa hyvässä suhteessa.

ap

Vierailija
8/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku aiemmin totesi, pettäminen on tutkitusti todella yleistä. Jokaisella ravintolareissulla saa vahvistusta tutkimusfaktalle; varattuja vonkaajia on aina liikenteessä. Sama on tilanne työpaikoilla ja harrastuksissa.

Tällä reilun 40 vuoden elämänkokemuksella olen todennut, että täysi luottamus puolison uskollisuuteen on naiivia.

Vierailija
9/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomi tuntee ainakin yhden, Rita ja Aki Rakkausdieetistä. :D

Vierailija
10/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi paria. Toisessa parissa mies on reissuhommissa ja käy välillä maksullisissa ja välillä tinderöi kun on toisella puolella Suomea. Tässä suhteessa nainen ei tiedä mitään.

Toisessa suhteessa nainen on pettänyt kahdesti ja kertoi vuosia myöhemmin mutta pari ei eronnut.

Vierailija
11/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minua petettiin. Miehellä salasuhde toisen naisen kanssa. Meille tuli ero, en olisi voinut jatkaa. Kihlautuivat hyvin pian eromme jälkeen ja muuttivat yhteen.Siinä meni kaveripiirikin uusiksi, sillä moni tiesi  Juhan pettävän minua ja en tiennyt mitään asiasta. Ketähän tuossa haluttiin suojella ja miltä.

Vierailija
12/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää pariskunnan, jossa joku pettää, niin kannattaa tietysti mennä panemaan pettäjän kanssa. Voit selittää pettäjälle että tiedät hänen tempuistaan jo, joten "jos panet minua, riskisi eivät kasva mitenkään".

Vierailija
13/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Yksi sukulaispariskunta on eronnut niin monta kertaa miehen pettämisen takia, että lienevätkö itsekään enää selvillä. Sitten taas kohta saa anteeksi ja ovat yhdessä. 

Pienellä kotikylälläni oli yksi pari ihan julkisestikin yhdessä, mutta pettäjän pysyi liitto kasassa vuosikaudet molemmilla. VAsta lasten muutettua omilleen toinen pariskunta erosi, toinen taisi olla yhdessä vaimon kuolemaan saakka. Ja ihan kaikki tosiaan tiesivät kuvion. 

Vierailija
14/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere yhdistää kolmea tuntemaani tapausta:

Pariskunta aviota takana jo lähemmäs 40 vuotta, mies pettänyt vaimoaan ainakin pari vuosikymmentä. Vaimo tietää miehen pettävän. Mies asunut viikot toisessa kaupungissa, jossa myös pettäminen tapahtunut. Tosin pettänyt myös tamperelaisen naisen kanssa. 

Toinen pariskunta, nyt jo eronnut, mies petti usean eri naisen kanssa, kun nainen sai tietää, ero tuli heti.

Kolmas pariskunta, mies pettänyt todella monen naisen kanssa, vaimo ei ilmeisesti tiennyt asiasta, mies asui Tampereella työnsä takia. 

Kaksi em. miehistä akateemisia, yksi insinööri.

Vierailija
15/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

51% prosenttia naisista pettää kumppaniaan, joten on erittäin todennäköistä, että tiedättä pareja joissa on pettäjä.

Vierailija
16/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni. Hän on pettänyt vaimoaan kymmenien naisten kanssa, eikä vaimo tiedä, kuin ekasta. Mies siis kertoi itse vaimolleen ekasta hairahduksestaan, jonka johdosta vaimo meni todella sekaisin ja käy edelleen, vuosien jälkeenkin terapiassa puimassa asiaa. Mies on jatkanut pettämistä kaikissa tilanteissa, joissa joku kuka tahansa nainen on suostunut mukaan lähtemään. On jopa tuonut näitä naisia yhteiseen kotiinsa kun vaimo on ollut poissa ja lapset nukkuneet toisessa huoneessa! Vaimo ei tiedä mitään, enkä minä aio kertoa. Toivon, että mies jää kiinni, koska on tosi huolimaton.

Vierailija
17/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmasti jokaisen tuttavissa on pettäjiä, mutta kysyinkin niistä joista tietää varmasti että niin on tapahtunut.

Puuttumisessa/ilmiantamisessa on, ainakin minun tuntemissani pareissa, se ongelma etten tunne petettyjä osapuolia niin hyvin että voisin saada heitä vakuuttuneiksi tapahtumista, luulen ainakin näin.

Mulla ei ole mitään syytä suojella niitä pettäjiä, mutta kuka uskoo jos tuntematon/puolituttu alkaa tuollaista kertoilemaan?

ap

Vierailija
18/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman tiedän. Yhdessä oli ero jo lähellä ja toisesta pariskunnasta en ole varma, että tietääkö toine et häntä on petetty. Neuvoin kyllä naista kertomaan asiasta heti rehellisesti ettei asia kasva pikkuhiljaa ja muutu aina vain isommaksi. 

Yhteen pettämishommaan ju puutuin ja bustasin tekijän ja kaikki p**ka pistettii mun niskaa et mie muka olisin syypää. Siksen puutu sen kummemmin tähän toiseen.

Vierailija
19/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista ystävistäni on petetty, on pitkässä suhteessa ja koettavat jatkaa. Itse myös tulin petetyksi vähän aikaa sitten, vähän mietittyäni koetamme jatkaa, mutta vaikeaa on. Nämä pettämiset tuli ilmi ihan vain naisen vaiston takia. Olen itse pettänyt edellisessä suhteessani, mutta kumppani ei tiennyt siitä (pettäminen tapahtui ulkomailla).

Vierailija
20/27 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin sukulaisnaisen miehet ovat pettäneet vaimojaan. Ero tuli molemmissa tapauksissa. 

Muita en tiedä, vaikka verkostoni on todella laaja. Olen vanhoillislestadiolainen ja iso osa verkostostani koostuu samaan uskontoon kuuluvista. Pettäminen on kuitenkin iso asia, enkä tajua, miten luottamuksen saa takaisin, jos joutuu kokemaan tuollaista. Enkä ymmärrä, miten tällaisia pettureita voi olla niin paljon, kuin tilastollisesti väitetään. Mutta luulisin, että kukaan ei ole siltä turvassa, koska ihmisiä yritetään ohjata kaikkeen moraalittomuuteen nykyaikana esimerkiksi median kautta. Tai luomalla esimerkiksi pettämissivustoja. Sairasta. Ja pahinta on ehkä se, että porukka menee niille sivuille, luo kontakteja ja lopulta pettää. Mikä seikkailuvietti sekin?

Ihmiset ovat kuitenkin eläimiä, joita ohjaa panetus ja no, synti. Se on olevinaan hienoa, kun saa vierasta pesää. Herätkää ihmiset ja nauttikaa luottamusta läheisimmältä ihmiseltänne. kumppaniltanne. 

Missä on arvostus häntä kohtaan, jolle on luvattu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän