miksi läskejä ei saa dissata,mutta laihoja saa?
Äsken meni vissiin tunteisiin eräs keskustelu, kun piti ihan poistaa, mutta laihat nuo ruipelot jolle saa mennä sanomaan päin naamaan, että ei herranen aika kun olet tikku, etkö sä syö tarpeeksi? Jos kysyjä on läski vo vastapallona heittää, että oletkos sä yrittänyt laihuttaa? Mutta näinhän ei saa sanoa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Koska laihuus on ihanne. Oikeasti kaikki läskit haluaisivat olla laihoja, monet normaalipainoisetkin. Kukaan ei halua olla läski.
Se ei ole kaikkien ihanne. Tällä palstallakin on tullut vastaan lihavia naisia ja tyttöjä, jotka kertovat rakastavansa lihavuuttaan, läskejään ja ovat lihottaneetkin itseään. Erilaisissa nettiyhteisöissä on myös paljon läskinrakastajia ja lihottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loogisesti tämä on yhtä järkevää kuin se, että tupakoimattomia dissattaisiin ja tupakoijia ei. Jotenkin tässä asiat ovat käänteisesti ja se on typerää. Onhan kuitenkin sekä tupakointi että ylipaino omia henkilökohtaisia valintoja.
En minä ole ylipainoa valinnut.
Toki olet. Jokainen ihminen, joka jatkaa ylipainoisena oloa on sen valinnut.
En tokikaan ole. Tottahan minä tällä hetkellä muuttuisin normaalipainoiseksi, jos se olisi mahdollista.
Minulla on aivolisäkekasvaimesta johtuva sairaus. Elimistöni tuottaa liikaa kortisolia. Sairaus aiheuttaa lihomisen, vaikka söisin pelkkää melonia. Kasvain ilmeisesti voidaan poistaa, mutta sen jälkeenkin kestää kuukausia tai kenties vuosia ennen kuin olen terve. Eli ihan nopeasti en pysty laihtumaan. En valinnut tätä itse.
Youtubessa on useita ns bodypositive videoita/kanavia, joilla reilusti ylipainoiset ihmiset markkinoivat itsensä hyväksymistä yms (missä ei sinänsä ole mitään pahaa), mutta jos alipainoiset tekisivät samaa, niin kyseessä olisi pro ana-materiaali, jolla markkinoidaan nuorille haitallista kehonkuvaa.