Mistä bengalikissa?
Tietääkö kukaan hyviä bengalikissakasvattajia? Kellään ei tunnu olevan pentuja vapaana ja en todellakaan halua pentua, joka tuodaan Helsinkiin johonkin hotelliin, vaikka paperit olisikin kunnossa vaan haluan nähdä pentueen etukäteen! Paikkakunnalla ei ole väliä!
Kommentit (22)
Onhan rotuyhdistyksen sivuilla pentuja.
Mistä ihmeestä olet etsinyt, jos et ole käynyt yhdistyksen sivuilla?
Olen käynyt, mutta kasvattajilta olen saanut tietoa, että pennut on kaikki varattu tai vapaana olisi vain sellaisia marmorivärisiä! AP
No olisit heti sanonut, ettei marmori- tai himalaja- tai musta kuviointi kelpaa ;)
Odottele vähän aikaa, eiköhän sinne tule uusia pentuja.
Tai ok, yksi kasvattaja sanoi, ettei yhden pennun varaus ollut vielä vahvistunut, mutta jonossa oli jo kaksi ihmistä! AP
www.bengalikissa.fi/kasvatus tuollahan on vaikka minkä värisiä. Ruskeatäplikkäitä, kahta laatua lumitäplikkäitä, mustia panttereita....
Joo, kysyin juuri noilta (paitsi yhdeltä kasvattahalta kun olen kuullut huonoa) ja haluan sellaisen ruskeatäplikkään. Yhdellä oli tosiaan yksi vasta alustavasti varattu, mutta vaikka varaus peruuntuisi, oli jo kaksi ihmistä jonossa :(
Jos Suomessa ei ole, Ruotsista voi löytyä. Eikä se ole liian hankalaa; kyse on perheenjäsenestä seuraavaksi 15-20 vuodeksi...
No kai sitä voi yrittää jonkin kasvattajan jonotuslistalle? Vai pitääkö se saada juuri nyt? Ystäväni itseasiassa havittee myös bengalia. Jollain venäläisellä instagramkaunottarella on sellainen, joten se on kai nyt sitten muotirotu.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa ei ole, Ruotsista voi löytyä. Eikä se ole liian hankalaa; kyse on perheenjäsenestä seuraavaksi 15-20 vuodeksi...
Menee liian vaikeaksi keskustella kissan kanssa ruotsiksi.
Ap
Joo siis olen jo puoli vuotta kytännyt pentua, mutta aina olen ollut liian myöhään liikkeellä ja kuitenkin kun en nyt ihan keltä vaan kasvattajalta halua pentua! Joo, tosiaan yksi iso kissala tarjosi, että tuovat pennut Turkuun tai Helsinkiin ja hotellista voi sitten hakea pennun ja ei kuulemma voi tulla pentuja katsomaan heille kotiin kun kissoja on paljon ja stressaantuvat. NO THÄNKS! Paperit pennuilla kuitenkin oli että en sitten tiedä.
Näin viime viikonloppuna näyttelyssä yhden tosi hienon bengalin ja juttelin kasvattajan kanssa, että sille kollille tulee pentuja joskus loppukesästä, mutta että sen kollin pentua ei ole varmaan mahdollista saada kun jonotuslista on nyt jo kymmeniä ihmisiä pitkä. Juttelin myös ruotsalaisen kasvattajan kanssa... Ehkä pitäisi olla häneen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee liian vaikeaksi keskustella kissan kanssa ruotsiksi.
Ap
Voisitte kenties tehdä kompromissin ja valita yhteiseksi kieleksenne englannin?
Älä tosiaan osta sellaiselta kasvattajalta, joka ei halua tavata etukäteen ja esittele pentuja emoineen kotioloissa. Epäilyttävä kasvattaja. Myöskään alihintaan myyviltä "kasvattajilta" ei pidä ostaa, ovat pentutehtailijoita.
Tuo hintakin tuntuu vaihtelevan aika rajusti eri kasvattajilla! Tällä jolla ei vapaita pentuja enää ollu oli hinnat jotain 1400-1500 mun muistaakseni ja sitten toinen kasvattaja sanoi että 1800 on ihan minimihinta tällä hetkellä. Ei se hinta edes ole mikään kynnyskysymys tässä kun pitkäikäinen lemmikki kuitenkin kyseessä mutta haluan tavata pennun ja emon etukäteen ja puhua kasvattajan kanssa kasvotusten ja haluan että pentu on tottunut lemmikkielämään jo meille tullessa eikä asunut jossain häkissä. AP
Leokatin bengalit tms. Googlaa. Meidän kisu on heiltä.ja vaikka olenkin vengalin omistaja niin rohkenen varoittaa että mieti eka tosi tarkkaan haluatko bengalin vai jonkun hieman helppohoitoisemman/ei niin vaativan kisun..
Millä tavalla on vaativa rotu? Varmaan aika kissakohtaista? Ystävälläni on kolme bengalia ja tunkevat aina vain syliin kun sohvalle istuu. Joskus olen heitä hoitanut ystävän ollessa työmatkalla ja kyllä he vähän maukuivat ruoka-aikaan, mutta en siis keksi ihan heti miten ovat vaativia kissoja? Harvinaisen selväpäisiltä ja kilteiltä vaikuttavat ja tulevat jopa koiran kanssa toimeen.
Bengalin omistaja kirjoitti:
Leokatin bengalit tms. Googlaa. Meidän kisu on heiltä.ja vaikka olenkin vengalin omistaja niin rohkenen varoittaa että mieti eka tosi tarkkaan haluatko bengalin vai jonkun hieman helppohoitoisemman/ei niin vaativan kisun..
En ehkä nyt tosiaan tuolta kasvattajalta bengalia sitten halua, jos myy hankalia kissoja :D Ei toki, tosiaan yksilöitähän he ovat ja minulla on bengaleista vain tosi hyviä kokemuksia ja siksi sellaisen itselleni haluankin. Vaikuttavat eloisilta, älykkäiltä ja seurallisilta! AP
Bengalikussayhdistys ry. Sinne on linkki kissaliiton sivuilla. Näyttää olevan useampi pentue.