Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen nimeä ei kommentoitu kasteen jälkeen mitenkään.

Vierailija
23.04.2016 |

Meillä oli lapsemme ristiäiset hiljattain ja minua jäi vaivaamaan kun kasteen jälkeen juuri kukaan vieraista (lähisukulaisia noin 12hlö) ei kommentoinut nimeä mitenkään. Yksi vieras sanoi, että lapsen toinen nimi on hieno, mitään muuta kommenttia en keltään saanut. Ja siis lapsi sai ihan tavallisen nimen, etu ja toka nimi ovat 15 suosituimman nimen joukossa. Eli nimi ei ollut mikään Yrjö-Pietari, mitä olisi ollut ns. vaikea kehua :) Itse jotenkin ajattelen, että hyviin käytöstapoihin kuuluu, että ristiäisissä lapsen nimeä kehutaan. Tai edes jotain sanotaan siitä. Kun sitä nimeä vartenhan ne juhlat ovat. Miten teillä muilla, onko teillä yhtä törppöjä sukulaisia?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ristiäiset nimeä varten. Kasteessa lapsi tosin "kutsutaan nimeltä" kirkon yhteyteen, mutta kyllä sulla nyt on mennyt jotain ihan olennaista kuule ohi. Voi jessus.

Tosin on tuo vähän outoa että lähes KUKAAN ei sanonut mitään.

Vierailija
2/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kai sitä yleensä kehutaan, vaikka vain muodon vuoksi, vaikka ei nimestä itse tykkäisikään. Kai se on hyvä tapaista. Ehkä nimi sitten oli niin tavallinen,ettei kukaan kommentoinut. Mutta ei sillä väliä. Aina se on niin,että jonkin mielestä nimi on kamala ja jonkun toisen mielestä kaunis.Ja jokainen omasta mielestään antaa lapselle kauniin nimen. Kaikkia ei voi miellyttää tässäkään asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo Eino Kaaleppi?

Vierailija
4/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset ei kyllä ole sitä nimeä varten... Itse en kenenkään nimiä kommentoi, enkä ymmärrä miksi pitäisi. Käytän lapsesta vanhempiensa antamaa nimeä, ja mielestäni sen pitäisi riittää. En myöskään ole erityisen ihastunut omien lasteni nimien kommentoinneista, olipa kommentit tyyliltään mitä vain. Mukahauskaa läppää on kuultu riittävästi eikä nimen ihastelussa ole päätä tai häntää. Jos on pakko ihastella jotain, ihastelkoot lasta eikä nimeä.

Vierailija
5/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko jonkun sukulaisen "varaaman" nimen kenties?

Vierailija
6/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, suurin osa vieraista oli kuusikymppisiä ja nuoremmilla vierailla on lapset jo "tehty" eli vastaus kysymykseen on EN.

-AP

Vierailija
7/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, suurin osa vieraista oli kuusikymppisiä ja nuoremmilla vierailla on lapset jo "tehty" eli vastaus kysymykseen on EN.

-AP

Jos ovat tuonikäisiä, niin kenties niin sivistyneitä (toivottavasti), että tietävät, ettei ristiäiset ole mikään nimenantotilaisuus. Meillä on jo kutsuttu ristiäisiin ihan lapsen nimellä. 

Vierailija
8/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan sama onko ristiäiset nimeä varten vai ei, se ei ole se pointti mitä haen. Haluan vain tietää, että onko muiden ristiäisissä nimi jäänyt kommentoimatta? Kun ne ristiäiset missä itse olen ollut vieraana, niin lapsen nimeä on kehuttu vaikka kuinka ja itsekin olen kehunut (vaikka en nimestä ole pätkääkään tykännyt). 

-AP

Vierailija
9/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisitko ollut tyytyväinen, jos joku oli sanonut "ei se nimi miestä pahenna" ?

Siskoni appi oli sanonut näin siskon lapsen ristiäisissä. Lapsen nimeksi tuli Saana.

Vierailija
10/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vaan välitä. Ilmaiset kakkukahvit tiedossa, ei muuta. Suku on pahin.

Vierailija
11/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kommentteja olet vailla, niin kerro nimi tässä ketjussa.

Vierailija
12/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan sama onko ristiäiset nimeä varten vai ei, se ei ole se pointti mitä haen. Haluan vain tietää, että onko muiden ristiäisissä nimi jäänyt kommentoimatta? Kun ne ristiäiset missä itse olen ollut vieraana, niin lapsen nimeä on kehuttu vaikka kuinka ja itsekin olen kehunut (vaikka en nimestä ole pätkääkään tykännyt). 

-AP

No en sillä nyt vähän väliä, jos ihminen on niin toope, että haluaa väenväkisin ristiäiset, vaikkei ole hajuakaan edes mistä koko  hommassa on kyse. Ite henk koht saattaisin revittäytyä paikalle (jos ns. pakollinen sukulainen), mutta välttelisin moisen moukan kanssa vaihtamasta sanaakaan. 

Vierailija
13/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kommentteja olet vailla, niin kerro nimi tässä ketjussa.

Lapsella on kaunis nimi ja se nimi ei ole tässä se pointti vaan törpöt sukulaiset. 

-AP

Vierailija
14/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa lapsenne ei olekaan muille niin tärkeä kuin teille, ehkä heillä on jopa muitakin ristiäisiä... ;)

Vierailija
15/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta voi pahoittaa mielensä. Jos oisi kommentoitu, sun mielestä ei riittävän innokkaasti tai oisit lukenut rivien välistä että nimessä on jotain vikaa.

Vierailija
16/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt, että ristiäisissä on velvollisuus kommentoida annettavaa nimeä tai varsinkaan, että sitä pitäisi näön vuoksi kehua. Ei kuulosta oudolta, että kukaan ei kommentoinnut. Mielestäni se ei oikeastaan ole kohteliasta kommentoida lapsen nimeä.

Vierailija
17/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt jaksa kommentoida mitään Ella Sofioita. Sitä paitsi ristiäisten merkitys on ihan muuta. 

Vierailija
18/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt jaksa kommentoida mitään Ella Sofioita. Sitä paitsi ristiäisten merkitys on ihan muuta. 

Kerroppa mikä ristiäisten tarkoitus sitten on? Eikä sitten mitään uskontodiipadaapaa, koska ei uskota sellaiseen ;)

-AP

Vierailija
19/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ateistina täytyy kommentoida edelliseen että vittuako järjestitte ristiäiset jos se uskontodiibadaaba ei kiinnosta?

Vierailija
20/58 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa mikä ristiäisten tarkoitus sitten on? Eikä sitten mitään uskontodiipadaapaa, koska ei uskota sellaiseen ;)

-AP

Miksi sitten piditte lapsellenne ristiäiset, jos ette ole uskonnollisia? Ristiäisillä kun nimenomaan on uskonnollinen merkitys ja siksi ne pidetään.