Raskaudenpelko?
Hei kaikki! Haluisin kovasti mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä asiasata. Olen 20-vuotias tyttä, lopetin e-pillerit elo-syyskuun vaihteessa todetessani että ne ei sopinut minulle. Sen jälkeen harrastin seksiä kondomilla, aina ehkäisystä huolehtien. Silti varmasti jopa 4kertaaa sen jälkeen kun olen harrastanut seksiö on tullut paniikinomainen ahdistus raskaudesta. Jokakerta tämä sama toistuu. Nyt kuukautiseni ovat loppuneet viimekuun 26-27pv suunnileen 1pv harrastin seksiä (ehkäisyn kanssa). Viime viikolla 14.4 tein raskaustestin joka oli negatiivinen.
Minulla on kovat pms oireet eika kuukautiset ihan säännölliset olekkaan joten tässä niitä odottelen kovien kipujen ja paniikin omaisen tunteen kanssa että entä jos olen raskaana. Tämä tuntuu aivan järjettömälle, jokakerta kun harrastan seksiä puolet kk saan pelätä ja ostella testejä. Minulle raskaudesta on tullut niin suuri pelon aihe. Pitäisikö käydä psykologilla juttelemassa tästä vai mitä ihmettä minä teen? Tälläkin hetkellä saam ahdistus kohtauksia kun ajattelenkin sitä että jos menkkanki eivät alakkaan, ravaan vessassa kokoajan tarkistamassa.
Auttakaa minua ja jakakaa kokemuksia kanssani.
Kommentit (3)
Jotkut on tietty ihan extrahedelmällisiä ja tulee raskaaksi kun miestä päin vilkaiseekaan, mutta yleensä joka kk on vain 20% mahdollisuus tulla raskaaksi ja nyt siis puhutaan ehkäisemättömistä kierroista.
Jos kumia käytät ja ehjä on, niin aika pieni todennäköisyys raskaudelle. Hyvä tietty varmistustesti tehdä jos epäilyttää (ihan liikaa näitä "oho olinki raskaana ja synnytän nyt" tapauksia jo muutenkin) mutta kyllä se yksi testi riittänee kertomaan jos teet sen menkkojen myöhästyessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin pelkäät niin miksi ihmeessä jätät ehkäisyn vain kondomien varaan? Tuplaehkäisy peliin, vaihtoehtoja on vaikka kuinka
Kyllä aloitan juuri uuden e-pillerit kun kuukautiset alkavat.
Jos noin pelkäät niin miksi ihmeessä jätät ehkäisyn vain kondomien varaan? Tuplaehkäisy peliin, vaihtoehtoja on vaikka kuinka