Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä?

Vierailija
22.04.2016 |

Kertokaa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata,itelläni on kolmisuuntainen mielialahäiriö. Tiedän, se on harvinainen.

Vierailija
2/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla lääkityksellä ei miltään. Ilman lääkitystä täyttä helvettiä. Ikinä ei tiedä millainen päivä on edessä, liian hyvä vai aivan paska. Tunteiden vuoristorataa mihin ei itse voi vaikuttaa, kaikki on vaan kestettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viisisuuntainen.

Vierailija
4/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealla lääkityksellä ei miltään. Ilman lääkitystä täyttä helvettiä. Ikinä ei tiedä millainen päivä on edessä, liian hyvä vai aivan paska. Tunteiden vuoristorataa mihin ei itse voi vaikuttaa, kaikki on vaan kestettävä.

Minkälaisia tunteita sairastunut kokee ja teettääkö jo pelkkä sairaus ne tunteet? Mikä pahentaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä?

Vierailija
5/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

It has its ups and downs.

Vierailija
6/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, aika sekavalta. Välillä elän harmaassa puurossa. Hidastettu mustavalkoinen elokuva voisi olla oiva vertaus. En jaksa nähdä ketään, tehdä mitään. Kaupassakäynti on raskas suoritus, johon menee päivän energiat. Toisinaan taas maailma on värejä täynnä, rakastan kaikkia ja kaikkea ja maailma on ystäväni. Valitettavasti siit toivuttua tajuan yltiöpäisessä optimistissani tuhottuani raha-asiat ja arkea ylläpitävät kuviot.

Pyrin elämään veneen keskellä, keikuttamatta laitoja puolelle tai toiselle, koska jos menee yhtään väärään suuntaan, niin on vene kumossa.

Vierailija
7/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on ihanaa, mutta huomenna vituttaa ja kaduttaa. Kaikki.

Vierailija
8/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten itseään täynnä olevia ihmisiä mitä maa päällään kantaa. Itselläni ei onneksi ole, mutta valitettavasti tiedän tuon. Kamalia tyyppejä enimmäkseen, täysin epäluotettavia ja arvaamattomia.

Vierailija
9/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nelisuuntainen. Laita päähän neljän tuulen hattu, niin tiedät, miltä musta tuntuu.

Vierailija
10/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuuliviiri ja tällaiset on fiilikset:

Vierailija
11/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Axl Rosella ole se? Ilmeisesti ei ihan helppoa hänen käyttäytymisensä perusteella....

Vierailija
12/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä viisisuuntainen.

Tääl tuuliviiri 360stetta..

Vierailija
13/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmalta. Suurimmaksi osaksi olen oireeton tai sitten on masennusoireita. Kaikista hirveintä on, kun ei itse tunnista vaiheiden alkamista ja sitten kun tajuan, on jo myöhäistä. Samasta syystä en käytä lääkkeitä, kun en oireettomana koe niille tarvetta. Maniaa pyrin ehkäisemään satunnaisella unilääkkeiden käytöllä, kun uni vähenee huomattavasti.

Pystyn elämään täysin normaalia elämää ja vain lähimmät tietää sairaudestani. Sairaus kuitenkin vaikuttaa siihen, että rutiineista täytyy pitää kiinni.

Vierailija
14/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko voineet viettää ns normaalia nuoruutta, esim. käydä bissellä jne?

Vierailija
15/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Aileen Wuornos harrastanut bipolaarista?

Siltä ei kyllä enää voi kysellä kun taidettiin kypsentää sähkötuolissa.

Mutta tyypillinen kiltti suomensukuinen nainen oli.

Vierailija
16/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hel-Nyc?

Vierailija
17/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämä todettiin vasta yli 30:nä, eli nuoruus tuli vietettyä ihan kuin muillakin. Olisin kuitenkin todennäköisesti hirveän paljon paremmassa jamassa elämässäni, jos olisi jättänyt kaikki ne bisset vetämättä. Suosittelen samaa sullekin, jos oli siitä kyse.

Nykyään pyrin päihteettömyyteen, koska se on usein suurin syy siihen veneen keikkumiseen.

(6)

Vierailija
18/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tämä todettiin vasta yli 30:nä, eli nuoruus tuli vietettyä ihan kuin muillakin. Olisin kuitenkin todennäköisesti hirveän paljon paremmassa jamassa elämässäni, jos olisi jättänyt kaikki ne bisset vetämättä. Suosittelen samaa sullekin, jos oli siitä kyse.

Nykyään pyrin päihteettömyyteen, koska se on usein suurin syy siihen veneen keikkumiseen.

(6)

Vierailija
19/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole, mutta sanottava että ihan turha yrittää saada kaikkia jotenkin glorifioimaan tuota yhtä mielisairautta, kaikki eivät ole ihan niin vietävissä. Se on vakava ja koruton mielisairaus, siinä ei minun nähdäkseni ole mitään hienoa, se on aivan varmasti todella rankkaa, monesti lopulta liian rankkaa ihmiselle joka on lähellä. Se on yleensä viimeistään arjen astuttua kuvioihin kamalaa niille läheisille. Ja noilla niitä läheisiä tuppaa olemaan aina uudet, aina uudet, aina uudet. Kumppanit, lapset, vielä kerran uudet, eikun uusiks.

Mikä sun pointtisi edes oli, ap? Tai en halua tietää.

Vierailija
20/24 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäiden ihmisten sairaus?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi