Pitääkö teidän rentoutua heti kotiin tultua?
Siis kun tulette esim. töistä tai koulusta kotiin? Ja jos, niin kuinka kauan? Mä yleensä istahdan kahvikupin ja kännykän kanssa sohvalle, siinä hurahtaa usein tunti, joskus ylikin 😑 siitä on vaan niin vaikea nousta tekemään hommia :D
Kommentit (24)
Työvaateet kotivaatteiksi, kupillinen kahvia ja vähän nettiä. Tekee sen jälkeen jotain jos huvittaa. Kukaan ei patistele kun yksin asun.
Voin rentoutua koko loppu illankin. Mutta jos on tarpeeksi motivaatiota, niin laitan hösseliksi.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan saan vaan heti otettua tissiliivit pois. Sen jälkeen olen rento :D
Väärän kokoiset liivit?
Kun olin töissä, kävin lepäämään heti kotiin tultuani enkä jaksanut muuta kuin levätä koko loppupäivän. Siivoaminen yms. jäi aina viikonloppuun. Jouduin irtisanoutumaan uupumuksen takia. Sen jälkeen en ole jaksanut olla työelämässä.
Lapset on nälkäisiä, joten pesen kädet ja alan laittaa ruokaa. Kun ruoka kypsyy niin istahdan ja juon kaffet. Ruoka on valmis n tunnin päästä ja sitten syödään. Illalla sitten viikkailen pyykkiä, pyykkään,järjestelen paikkoja, siivoan keittiön, imuroin ym pikku hommaa.
Siis sinkkuihmisiäkö tällä palstalla onkin, kun ei kiirettä ruoanlaittoon, vaan ollaan vain?
Ei tarvitse. Usein käyn vain kotona vaihtamassa vaatteet, ja suuntaan salille tai lenkille.
Ekana lähtee vaatteet vaihtoon ja otan rintsikat pois. Ja ei, ne eivät ole vääränkokoiset vaan pidän kaarituellisia rintsikoita ahdistavina. Tissini on sen verran isot että niiden täytyy olla kaarituelliset.
Sitten lösähdän läppärin kera sohvalle lukemaan facebookit yms. :) Eli kyllä, relaukseen on aina tarve kun saavun kotiin. Parasta on tietenkin jos olen yksin kotona :)
Vierailija kirjoitti:
Siis sinkkuihmisiäkö tällä palstalla onkin, kun ei kiirettä ruoanlaittoon, vaan ollaan vain?
Meillä syödään päivällinen n. klo 20, ei ole kiirettä suoraan töistä ruuanlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä laittaa lapset arkena usein ruuan valmiiksi, joten itselläni ei ole kiirettä ruuanlaittoon. Toisaalta, meidän porukalle ruuanlaitto se vasta rentoutumista onkin, viikonloppuisin vietän tuntitolkulla keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään päivällinen n. klo 20, ei ole kiirettä suoraan töistä ruuanlaittoon.
Siis eikö lapsilla ole nälkä? Meillä teinit on hirmunälkäisiä ja pojat sitten voi vetää kaakaota ja leipää naamaan älyttömät määrät ilman kunnon ruokaa. Ovat myös tosi kiukkuisia ilman ruokaa.
Toki. Ensin 20 etunojapunnerrusta ja pari viskipaukkua, sitten vasta alan laittaa lapsille ruokaa.
Miksi te ette tee niin, että esim. sunnuntaina valmistatte ison vaikkapa spagettikastikkeen ja kalakeiton viikolle, rasioitte ne annoksiin pakkaseen ja vaikka maalarinteipillä laitatte kanteen lapsen nimen ja viikonpäivän? Salaatin voi valmistaa jääkaappiin rasioissa odottamaan kahden päivän välein.
Lisäksi, ei kannata ostaa ruokakaappiin esim. kaakaota nälkäisenä läträttäväksi, vaan kannattaa ostaa välipalaksi vaikka terveellistä mysliä, banaaneja ja kananmunia, jotka on keitetty valmiiksi edellisenä iltana. Iltapalaksi voileipiä ja teetä, joita alakouluikäiset voivat itsekin valmistaa esille laitetuista tarvikkeista. Perjantaina jääkaapissa voi odottaa joku epäterveellisempi herkkupala välipalaksi, vaikka pirtelö tai vanukas.
Suunnitelmallisuus helpottaa lapsiperheen arkea kummasti.
Sellainen 90-120 minuuttia ainakin. En voisi hankkia koskaan lapsia, koska kotini rauha on minulle pyhä asia.
Kyllä. Ei jaksaisi muuten. Paikat on niin kipeät ja väsyttää niin kamalasti. Usein käytän tuon pelkän koomaamisen jalkojen hautomiseen jalkakylvyssä tai kauratyyny&geelityyny milloin minkäkin kipeän paikan päällä. Ruokaa laitan heti kun tokenen, mutta sekin vähän riippuu siitä sattuuko seisominen jalkoihin kuinka paljon kun en osaa jotenkin laittaa ruokaa jakkarallakaan istuen. Viikonloppuna jaksaa tehdäkin jotain järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi seurustelu estäisi lepäämisen töiden jälkeen? Kai se tyttöystävä itselleenkin saa välipalaa ja kirjan käteen, jos hänellä on nälkä tai tekemisen puute. En ymmärrä kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 90-120 minuuttia ainakin. En voisi hankkia koskaan lapsia, koska kotini rauha on minulle pyhä asia.
eivät ne lapset ikuisesti passausta vaadi. Isommat lapset voivat jopa laittaa ruokaa vanhempien puolesta ja antaa näille näin ylimääräisen lepohetken ja valmiin pöydän.
Vierailija kirjoitti:
En ole sinkku vaan viidettä vuotta jo naimisissa. Missä 50-luvun avioliitossa sä oikeen elät jos et voi töiden jälkeen vaan olla vaan on hirveä kiire laittaa ruoka miehelle valmiiksi 😂
Teen heti ruuan (yleensä max.puoli tuntia kestävän), on aina kiljuva nälkä kun tulen kotiin. Laitan tarvittaessa pyykit samalla koneeseen ja syönnin jälkeen voikin levätä loppuillan.
Kunhan saan vaan heti otettua tissiliivit pois. Sen jälkeen olen rento :D