Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IKEASSA töissä olleita tai olevia?

Vierailija
15.07.2019 |

Millainen työpaikka on IKEA? Entä palkka? Haen sinne töihin (osa-aikainen 20-30h/vk, myöhemmin ehkä vakituinen) ja luin netistä ihmisten kokemuksia ja moni sanoi että paikka on kamala ja palkkaa huono, ja aina ei edes mitään perehdytystä, sekä kiire kova. Tietysti moni kehui ja piti paikasta, mutta millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
2/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole valittu parhaaksi työpaikaksi jossakin kisassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole valittu parhaaksi työpaikaksi jossakin kisassa?

Onhan se kai joskus, ja kun nuo mielipiteet eroaa nii. Paljon ja osa oli vanhoja niin kiinnostaa tän hetkinen tilanne.

Vierailija
4/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut tosi tyytyväinen, 2,5 vuotta oon ollut! Perehdyttiin tarkasti, aina voi kysyä, hyvä työilmapiiri ja yhteisöllisyys (!!!) suuresta määrästä työntekijöitä huolimatta, mahdollisuus etenemiseen, mielenkiintoisia koulutuksia jne. Kivat työkaverit jne. Oon tykännyt. :) 

Vierailija
5/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut tosi tyytyväinen, 2,5 vuotta oon ollut! Perehdyttiin tarkasti, aina voi kysyä, hyvä työilmapiiri ja yhteisöllisyys (!!!) suuresta määrästä työntekijöitä huolimatta, mahdollisuus etenemiseen, mielenkiintoisia koulutuksia jne. Kivat työkaverit jne. Oon tykännyt. :) 

Monta tuntia viikossa sulla on töitä, ja paljon on palkka? Kiinnostaa myös missä Ikeassa olet töissä?

Vierailija
6/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tuntia viikossa sulla on töitä, ja paljon on palkka? Kiinnostaa myös missä Ikeassa olet töissä?

On 12h/viikossa sopimus, mutta omasta halusta olen tehnyt enemmän, yleensä päälle 20 h viikossa opintojen ohessa. En muista paljonko palkka on tarkalleen, mutta ilta- ja viikonloppuvuoroista saa hyvin lisiä kuten kaupan alalla normaalistikin. En valitettavasti viitsi sanoa kaupunkia, mutta olen ollut tyytyväinen. Ikeaan tuntuu olevan vaikea päästä sisään, joten tsemppiä hakemiseen, on oma itsensä! :) 

Vierailija
7/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman mietityttää kun tosiaan moni taitaa olla opiskelijoita, mutta itse en opiskele. Ja vaikka kyse ei ole edes kokoaikatyöstä, ainakaan aluksi.. Että mahtaako sillä miten elää :D No katsotaan saanko kutsua edes haastatteluun. Moni taitaa tosiaan aina ikeaan töihin hakea..

Vierailija
8/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa vielä että mitä kaikkea teet siellä ikeassa? :)

Vierailija
9/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemusta?

Vierailija
10/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa vielä että mitä kaikkea teet siellä ikeassa? :)

myyntiä teen, eli kaikkea mitä ns. osastotyöhön kuuluu :) 

Vierailija
11/27 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni taas on aina kiinnostanut että ne jotka niissä tavarataloissa sisustaa ja suunnittelee ne huoneet niin onko ne kaikki sisustussuunnittelijoita?

Joskus lapsena mietin että ois kiva päästä tekemään niitä huoneita :D

Vierailija
12/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni taas on aina kiinnostanut että ne jotka niissä tavarataloissa sisustaa ja suunnittelee ne huoneet niin onko ne kaikki sisustussuunnittelijoita?

Kai ne jotain sisustajia ja mallihuonerakentajia on.

Vierailija
13/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta olin ja tykkäsin kovasti :) Olin myynnissä/asiakaspalvelusta sekä loppuvaiheessa toimistossa, ja voisin mennä takaisin kyllä. Palkka on ihan ok, mutta parempaa saa kyllä muualtakin.

Vierailija
14/27 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kaupanalan TES niin eikös sen palkan silloin täyspäiväisellä olla bruttona lähellä 2000e?

Vierailija
15/27 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on kaupanalan TES niin eikös sen palkan silloin täyspäiväisellä olla bruttona lähellä 2000e?

Pk seudulla n. 1900e, muualla n. 1800e.

Vierailija
16/27 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne jotain sisustajia ja mallihuonerakentajia on.

Huoneiden sisustuksen/rakentamisen hoitaa sisustussuunnittelu osasto, jotka eivät ole myyjiä, vain juurikin tälläisiä suunnittelijoita, joilla on alan koulutus. Myyjät ovat ihan erikseen ja harvoin pääsevät mukaan somistamiseen. Mallihuoneet suunnittellaan tarkkaan ja etukäteen :)

ex-ikealainen

Vierailija
17/27 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa volyymit suuret ja palkka minimi. Palkkaavat nuoria jotka jaksavat sen vuoden. Vaihtuvuus todella suuri ja 25% vaihtuu henkilökunnasta joka vuosi. Imago saatu huijaamalla Suomen paras työpaikka kyselyllä. En suosittele.

Vierailija
18/27 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeassa volyymit suuret ja palkka minimi. Palkkaavat nuoria jotka jaksavat sen vuoden. Vaihtuvuus todella suuri ja 25% vaihtuu henkilökunnasta joka vuosi. Imago saatu huijaamalla Suomen paras työpaikka kyselyllä. En suosittele.

Höpö höpö.

Itse olen ollut 3vuotta ja tykännyt paljon, ei tarvi huijata kyselyissä.

Vierailija
19/27 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10 vuoden kokemus ikealaisena. Se varmaan kertoo jo jotain että olen näin pitkään viihtynyt. Olen saanut tehdä kaikkea mitä olen halunnut ja elämäntilanteen mukaan saanut tehdä enemmän tai vähemmän työtunteja. Lähes kaikki myyntiosastot olen kiertänyt ja tullut paljon kokemusta alalta. Palkkaus on tes:n mukainen. Oma-aloitteisuus ja aktiivisuus palkitaan aina ja työkaverit parhaita mitä voi toivoa. Ei turhaan Suomen paras työpaikka.

Vierailija
20/27 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaus oli aika yksinkertainen... Jokaisella osallistujalla kellonaika kyselyyn ja lomake tietyssä järjestyksessä takaisin. Lomakkeet laitettiin painatettuihin kuoriin, jotka sitten avattiin ja muutettiin sopivimmiksi, jotta kysely voitetaan. Lopuksi lomakkeet laitettiin alkuperäisiin kuoriin ja lähetettiin eteenpäin. Näin he saivat tietoonsa mitä henkilökunta ajatteli sekä voiton paras työpaikka kyselyssä.