Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko puhua hyvin englantia

Vierailija
22.04.2016 |

Sitä vaan että ei kai sitä pidä olla englantialainen sitä osatakseen. Hyvä sitä olisi suomalaisenkin osata.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan riittävän hyvin. Käytän kotona päivittäin ja voin matkustaa ilman että tulee kieliongelmia

Vierailija
2/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan melko hyvin, mutta viime vuosikymmenten pituinen harjoituksen puute on kangistanut suun lihaksia ja supistanut sanavarastoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaa viisas opettelee arabian ja sen eri murteet. On sitten helpompi potkia niitä ulos notkumista.

Vierailija
4/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan melkein yhtä hyvin kuin suomea. Olen asunut 20 vuotta ulkomailla, enkä puhu suomea edes viikottain, englantia joka päivä.

Vierailija
5/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin osaan ihan riittävän hyvin että pystyn keskustelemaan. Melkein päivittäin tulee käytettyä.  

Espanjaa, ranskaa ja ruotsia haluaisin myös osata puhua lähes samalla tasolla, mutta vielä ei ihan taivu koska ei ole puhekummania jonka kanssa harjoitella. 

Vierailija
6/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sen verran että pystyn keskustelemaan ja matkustamaan ulkomailla. Osasin jo 15v.

Vierailija
7/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukaa viisas opettelee arabian ja sen eri murteet. On sitten helpompi potkia niitä ulos notkumista.

huvikseni kävin läpi arabian kirjaimet ja parit sanonnat ja vähän kielioppia että ymmärrän millaisesta kielestä on kyse. Tosin samalla lailla alkeet olen lukenut japanista, kiinasta, kreikasta ja venäjästä. 

Vierailija
8/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok osaan. Tosin osaan varmaan paremmin ranskaa ja saksaa nykyään.:)

Vierailija
9/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein yhtään. Olen 41 v ja töissä it-firmassa jonka virallinen kieli on englanti. Mutta eipä sitä täällä käytännössä koskaan tarvi sitä englantia. En tykkää matkustelustakaan, joten ei ole kouluaikojen jälkeen kielelle ollut mitään käyttöä.

Vierailija
10/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa hyvin. Mutta sen verran, että pärjään englannilla ulkomaanmatkoilla, osaan puhua englanninkielisten asiakkaiden kanssa, tehdä helpohkoja englanninkielisiä tekstejä työhön liittyen ja pitää esitelmiä työasioista englanniksi. Haluaisin puhua paremmin, mutta nämä taidot sinänsä riittävät minulle. Osaan saman verran ruotsiksikin, lisäksi venäjän ja ranskan alkeet. Joten kielitaitoni on minusta ihan ok.

Vierailija
11/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C2-taso piti aikoinaan suorittaa, kun piti alkaa vetämään kansainvälistä tiimiä ... joten kylläpä tuo sujuu.

Vierailija
12/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan työssä päivittäin, puhun harvemmin, nykyään muutaman kerran viikossa. Tuon puhumisen vähenemisen kyllä huomaa, puhe muuttuu hakevammaksi erityisesti väsyneenä, työasiat menee mutta arkijuttujen sanat on haussa. Toivon englanninkielistä työkaveria!

Vierailija
13/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut englaninkielisessä maassa viimeiset 25 vuotta, joten kyllä kai ihan hyvin.

Vierailija
14/14 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynmärrän lukemaani todella hyvin, sekä puhun ymmärrettävästi, mutta aksentilla ;) kaveriani ärsytti aikoinaan, kun lomalla amerikassa kaikki söpöt pojat ihastelivat aksenttiani ja yrittivät arvuutella mistä olen kotoisin. Kaverilla itsellään siis täydellinen englanti, josta olen ollut aina kateellinen. No puolensa tällä aksentillakin sitten :D suomalaisen korvaan suomalainen aksentti on kyllä aivan hirveä.