Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysraskaus ja mielenmyllerrys

Vierailija
21.02.2006 |

Joku tähän tietysti sanomaa, ettei yllätysraskauksia olekaan, kaikki kyllä tietävät mitä seksistä voi seurata... Parempi olisi tätä meidän tilannetta ehkä sittenkin kuvata yllätysraskaudeksi.

Välillä ajatus vauvasta tuntuu ihan mukavalta tai varsinkin ajatus vähän isommasta lapsesta. Näin on yleensä silloin, kun olen kotona lapset nukkuvat (siis kolme jo olemassa olevaa) tai on muuten rauhallista. Välillä taas kämppä on kuin pommin jäljiltä, kaikki lapset huutaa ja toisinaan minäkin joukon jatkona. Silloin ajatus vauvasta ahdistaa. Samoin töissä on mielenkiintoisia projekteja ja " imua" . Myös elämän jatkuva helpottuminen tuntuu hyvältä. Vauvan myötä pari seuraavaa vuotta tulee olemaan todella raskaita. Pahinta tässä ehkä se, että miestä se tuntuu ahdistavan ihan jatkuvasti. Eikä syyttä... Ei meillä ruoka kenekään suusta lopu, mutta ei oikein olisi varaa uuteen kalliiseen autoon (tavalliseen ei todellakaan mahduta), joten voidaan joutua pysymään seuraavat viisi vuotta kotona. Asumme neliössä eli lapset saavat tyytyä jaettuihin huoneisiin, näistä lastenhuoneista toinen on vieläpä todella pieni -kerrossänky ainoa mahdollisuus. Myöskään isompaa asuntoa ei ole varaa ostaa (emme halua jättilainaa emmekä toisaalta muuttaa ns huonolle alueelle).

Ei siis todellakaan ole sopiva hetki vauvalle. Ei varsinkaan siksi, että meillä vanhemmilla ei ole vauvakuumetta. Välillä ajatukset vauvasta tuntuvat todella vaaleanpunaisilta ja tiedän, että lapsi tulee olemaan aivan yhtä rakastettu kuin sisaruksensa. Pelottaa vaan niin monet asiat, synnytyskin.

Tänään on ahdistanut aivan valtavasti... Ystäväni sai keskenmenon viikolla 16. Tuo raskaus oli todella toivottu 2 vuoden yrityksen tulos. Ajattelin, että olisi ollut parempi, jos keskenmeno olisi tullut minulle. Itsekin kauhistuin kamalaa ajatustani. Ja nyt tuntuu, että tulen hulluksi näiden ajatusten kanssa. Syyllisyys painaa.

Onko kokemuksia? Kommentteja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme pian isomman auton, mies niitä on metsästänyt. Sellaisen, jossa kaikki lapset saadaan turvaistuimiin tsm " penkkeihin" . Käytettyä harkitaan. Miehelle oli vähän harmin paikka, kun oli juuri ehtinyt uneksia uudesta perheautosta viidelle hengelle.

Vierailija
2/3 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kolme lasta, jo nyt vähän ahdas asunto, mielenkiintoinen työ, helpottanut vauva-ajasta, rahaa ei olisi ihan hirmuisesti joka suuntaan huiskittavaksi, asumme hyvällä alueella, nämä lapset piti riittää... olen raskaana yllätysyllätys---- aluksi otti koville, nyt olen sopeutunut tilanteeseen ja odotan ilolla tulevaa! Laskimme tarkkaan rahamme ja pohdimme tilannetta, koska mitään hirmu hätää ei ole, heitin huolet nurkkaan ja olen onnellinen odottaja. Töihin ehdin myöhemminkin.

Korvaan vähän särähti, että seuraavat kaksi vuotta ovat todella raskaat, ajatteletko, että pelkästään vauva sen aiheuttaisi, vai onko joku muu syy odottaa sellaista? Mielestäni se on paljon omasta asenteesta kiinni, siihen voi vaikuttaa. Ihan hyvin voisit ajatella niinkin, että jos et saisi enää yhtään lasta, seuraavat vuodet olisivat raskaita henkisesti.

Ps. iso perhe on ihana asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaalla 2 vuodella tarkoitan sitä, että ei saa yöllä nukkua kunnolla, mustasukkaisuudet, se ettei ole omaa aikaa juuri koskaan. 1-vuoden jälkeen se helpottaa ja 2-vuoden kohdalla on jo aika auvoista :)

Miten olette ratkaisseet auto-ongelman?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi