Miksei miesten päivää vietetä?
On suuri tasa-arvo loukkaus ettei miestenpäivää vietetä kuten naistenpäivää. Sodissa kuolleista 99% on miehiä, sadat tuhannet nuoret miehet antoivat henkensä 44-45 karjalan kannaksella, ja ei edes miestenpäivää vietetä?
Mielestäni miehiä pitäisi yhteiskunnassa arvostaa enemmän. Jos nuo miehet eivät olisi antaneet henkeään, ei naiset olisi nyt siinä asemassaan kuin nyt on.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole niin huomionkipeitä , eikä rahanahneita lompakkoloisia, joille materia, lahjat ja raha olisi jotenkin oleellisia saatavia jokaisesta keksitystä kissanristiäisestä.
Naiselle pitää olla nimipäivänä, naistenpäivänä , syntymäpäivänä, äitienpäivänä, hääpäivänä, ystävänpäivänä, tapaamisen vuosipäivänä ja ihan minä tahansa muuna päivänä kantamassa selkä vääränä kukkia ja lahjoja.
Mies saa sitten jouluna ne mauttomat bokserit.
Tässä sitä palstamammojen haikailemaa tasa-arvoa.
Oot valinnut vaimos huonosti, eli syytä itseäsi vaan. Kyllä minä muistan miestäni synttäripäivänä, hääpäivänä, ystävänpäivänä ja jouluna. Bokseritkin voivat olla yksi lahja, kun mies ei niitä osta, ennenkuin entiset on hajonneet. Ja miksi en ostaisi, miehenikin ostaa mulle alusvaatteita lahjaksi? Enimmäkseen mieheni saa multa kuitenkin kirjoja, levyjä, konjakkia, viskiä, jotain harrastusjuttuja ja sitä mitä toivoo kysyttäessä. Isänpäivänä hankitaan lasten kanssa yhteinen lahja ja tehdään iskän herkkuruokaa hyvän viinin kera. Nimpparia meillä ei ole tapana sen kummemmin muistaa, kuin että viedään nimpparisankarille aamupala vuoteeseen. Naistenpäivänä en pyydä mitään, enkä odota mitään lahjoja, mutta toki kivalta tuntuu, kun mies tuo töistä tullessaan yhden ruusun.
Toisen mieliksihän sitä tekee asioita siksi, että se tuntuu itsestäkin hyvältä, kun rakastaan ilahduttaa. Siksipä tuon silloin tällöin kaupasta miehelle jotain pientä tuliaista, kuten vaikka pari pulloa jotain hyvää olutta. Ja muutenkin voi ilahduttaa, esim. tekemällä ihan tavallisena arkena jotain miehen lempiruuista. Mies taas ilahduttaa mua vaikkapa kukkakimpulla tai sisustuslehdellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä se on joka päivä. Naisilla edes pari päivää vuodessa.
Kerro ihmeessä lisää. Mitä juhlaa miehillä on päivittäin?
Mä juhlasta puhunut. Etkö tosiaan tiedä mitä kaikkea saa kun on munat haaroissa?
Saa mm. rakentaa maailman, ottaa vastuun naisen onnellisuudesta, tehdä enemmän koti+ansiotyötä, saa tehdä raskaat työt jotka naisilta ei onnistu. Saa tehdä kaiket hommat seksissä silloin kun sitä haluttomamman naisen kanssa sattuu saamaan. Saa olla lähes aina häviäjä huoltajuusasioissa. Saa mennä joko armeijaan tai vankilaan, vuodeksi ilman korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä se on joka päivä. Naisilla edes pari päivää vuodessa.
Kerro ihmeessä lisää. Mitä juhlaa miehillä on päivittäin?
Mä juhlasta puhunut. Etkö tosiaan tiedä mitä kaikkea saa kun on munat haaroissa?
Nyt sinulla olisi mahtava tilaisuus kertoa mitä silloin saa.
Hah hah..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole aina ollut tasavertainen miehen kanssa. Esim. äänioikeus tuli naisille 100v sitten, miehillä se on ollut aina.
Naistenpäivä on ihan ansaittu.Miten ois jos annettais mustille valkoiset orjat, niin nekin sais menneisyydessä kokeneet vääryydet hyvitettyä sitten?
Jaa meinaatko, että naistenpäivällä korjataan kaikki ne vuosituhantiset vääryydet joita naiset silloin koki? Eiköhän naistenpäivänä ole tarkoitus juhlia sitä, että naiset ovat saaneet mm. äänioikeuden, oikeuden omaan pankkitiliin ja omaisuuteen, oikeuden opiskella yliopisossa jne. Eli asiat ovat edenneet hyvään suuntaan. Ei teitä tämän päivän miehiä syytetä menneistä typeryyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole niin huomionkipeitä , eikä rahanahneita lompakkoloisia, joille materia, lahjat ja raha olisi jotenkin oleellisia saatavia jokaisesta keksitystä kissanristiäisestä.
Naiselle pitää olla nimipäivänä, naistenpäivänä , syntymäpäivänä, äitienpäivänä, hääpäivänä, ystävänpäivänä, tapaamisen vuosipäivänä ja ihan minä tahansa muuna päivänä kantamassa selkä vääränä kukkia ja lahjoja.
Selkä vääränä, ei kai nyt sentään. Miehissä ja naisissa on eroja, usein naiset tosiaan kaipaavat enemmän huomionosoituksia ja tunnetta siitä että on tärkeä. Monet naiset tarvitsevat tekoja sanojen lisäksi. En usko että lahjat tai kukat kuitenkaan on se juttu mikä yksinään riittää. Kukkien annossakin on enemmän se tunne, mies on ajatellut naista ja nainen tietää sen. Huomionosoituksia voi antaa monella tapaa.
Miehet tuntuvat saavan enemmän hyvää tunnetta kun nainen antaa sille omaa aikaa. Oma mies tykkää jos leivon mieliherkkuja tai teen hyvää ruokaa. Tai jopa että ostan sille uudet boxerit kun on valitellut niiden vähyyttä tai huonoutta.
Itse en perusta naistenpäivään paljon enkä odota mieheltä mitään kun en itsekkään muista tuollaisia päiviä, mutta äitienpäivä on minulle tärkeä ja silloin toivoisin että mies muistaisi minua.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainv%C3%A4linen_miestenp%C3%A4iv%C3%A4
Olen jo useampana vuonna toivottanut miehille hyvää miestenpäivää ihan siinä missä naisille hyvää naistenpäivää. Sen isommin en sitä aio viettää jatkossakaan, koska en vietä muitakaan kaupallistettuja juhlapäiviä.
Totuuden nimissä sota vei enemmän siviilejä kuin miehiä. Siis toisessa maailmansodassa kuili 37milj. siviiliä ja 25 milj. sotilasta. Nämä siviilit oli yleensä naisia ja lapsia. Monet myös raiskattiin ennen tappamista. Mutta se ei silti poista sitä,etteikö miesten päivää voisi viettää. Ja saahan sitä viettää kuka haluaa. Eihän naisten tai lastenkaan päivää moni "vietä". Siitä vaan viettämään miesten päivää. Ja mitä niihin veteraanimiehiin tulee, ei niitä kiinnosta viettää miestenpäivää. Niillä on ihan muut asiat mielessä. Isäni on veteraani, eikä häntä voisi vähempää kiinnostaa, ja tunnen paljon veteraaneja,ihan työni puolesta. Kyllä heillä on muut murheet kuin viettämätön miestenpäivä. Mutta siitä vaan,ei kukaan kiellä viettämästä miestenpäivää. Ja ihmisten päivää voitais viettää ihan joka päivä jokainen. Kunnioitetaan toinen toistamme ja vietetään IHMISEN päivää.
Miestenpäiviä on 365 päivää vuodessa ja joka neljäs vuosi 366 päivää.
Kiitos sinulle ja kaikille muille Karjalan kannaksella taistelleille urhoille, jotka puolustitte maatamme.
Naiset vain makoilivat kotona sillä aikaa tai laiskottelivat Lottina - ja kaikki työt hoituivat ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole aina ollut tasavertainen miehen kanssa. Esim. äänioikeus tuli naisille 100v sitten, miehillä se on ollut aina.
Naistenpäivä on ihan ansaittu.Miten ois jos annettais mustille valkoiset orjat, niin nekin sais menneisyydessä kokeneet vääryydet hyvitettyä sitten?
Jaa meinaatko, että naistenpäivällä korjataan kaikki ne vuosituhantiset vääryydet joita naiset silloin koki? Eiköhän naistenpäivänä ole tarkoitus juhlia sitä, että naiset ovat saaneet mm. äänioikeuden, oikeuden omaan pankkitiliin ja omaisuuteen, oikeuden opiskella yliopisossa jne. Eli asiat ovat edenneet hyvään suuntaan. Ei teitä tämän päivän miehiä syytetä menneistä typeryyksistä.
Meinaan että aika typerää tulla valittamaan jostain menneisyyden naisten kokemista vääryyksistä. Ei se ole miehillekkään ollut herkkua mennä sotiin kuolemaan yms. Feministeillä tuntuu aina olevan se ongelma että katsotaan vaan niitä kaikista parhaimmassa asemassa olevia miehiä ja ollaan sokeita kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs yleistä. Minä en koskaan naisena ole vaatinut mieheltä mitään lahjoja tai huomionosoituksia, mutta mies kyllä muistää mainita joka syntymäpäivänään,että mitähän hän nyt saaa lahjaksi ja sama jouluna. Itse en ole juhla/lahja ihminen ja minun puolestani ne voisi unohtaa. Ja kun joku sanoi,ettei sen takia juhli naisten päivää , kun ei miehilläkään sellaista ole , niin onhan 19. 11. Ei kun juhlimaan. PS mieheni on kai sitten lompakkoloinen,eli on niitä miehissäkin ja paljon onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei vietetä naistenpäivää ihan tän takia. Sitte vietetää ku miehet saa oman päivän.
Miestenpäivää vietetään jo, mutta sitä ei ole vielä markkinamiehet osanneet kaupallistaa.
Syynä se, että naiset ovat niitä, jotka lahjoja kärttävät ja loisivat, eli naisilla ei ole intressejä päivää juhlistaa.
Voi sinua ressukkaa ja surullisia käsityksiäsi naisista. Harmi, ettei edes äitisi välittänyt sinusta lapsena. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs yleistä. Minä en koskaan naisena ole vaatinut mieheltä mitään lahjoja tai huomionosoituksia, mutta mies kyllä muistää mainita joka syntymäpäivänään,että mitähän hän nyt saaa lahjaksi ja sama jouluna. Itse en ole juhla/lahja ihminen ja minun puolestani ne voisi unohtaa. Ja kun joku sanoi,ettei sen takia juhli naisten päivää , kun ei miehilläkään sellaista ole , niin onhan 19. 11. Ei kun juhlimaan. PS mieheni on kai sitten lompakkoloinen,eli on niitä miehissäkin ja paljon onkin.
Hyvä että on. Naiset ovatkin viimeiset sata vuotta loisineet miesten lompakolla. Pitää korjata menneisyydessä tapahtuneet vääryydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkä vääränä, ei kai nyt sentään. Miehissä ja naisissa on eroja, usein naiset tosiaan kaipaavat enemmän huomionosoituksia ja tunnetta siitä että on tärkeä. Monet naiset tarvitsevat tekoja sanojen lisäksi. En usko että lahjat tai kukat kuitenkaan on se juttu mikä yksinään riittää. Kukkien annossakin on enemmän se tunne, mies on ajatellut naista ja nainen tietää sen. Huomionosoituksia voi antaa monella tapaa.
Miehet tuntuvat saavan enemmän hyvää tunnetta kun nainen antaa sille omaa aikaa. Oma mies tykkää jos leivon mieliherkkuja tai teen hyvää ruokaa. Tai jopa että ostan sille uudet boxerit kun on valitellut niiden vähyyttä tai huonoutta.
Itse en perusta naistenpäivään paljon enkä odota mieheltä mitään kun en itsekkään muista tuollaisia päiviä, mutta äitienpäivä on minulle tärkeä ja silloin toivoisin että mies muistaisi minua.
Hienoa, jos teillä menee noin. Et siis ole lukenut ensimmäistäkään naisen kirjoittamaa syntymäpäivä/hääpäivä/ystävänpäivä/äitienpäivä-ketjua av-palstalta? Joissa itketään jopa vääränlaisista lasten tekemistä korteista ja sitä kuinka mies ei tänäkään vuonna ostanut sitä timanttikaulakorua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että on. Naiset ovatkin viimeiset sata vuotta loisineet miesten lompakolla. Pitää korjata menneisyydessä tapahtuneet vääryydet.
Arvaapa huvikseen , kuka ne navettatyöt on maataloussuomessa tehnyt ja kenen lompakkoon niistä rahat meni? Aivan oikein! Naiset teki työn ja rahat meni miesten kukkaroon. Mokomatkin lompakkoloiset.
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivä on ihan ansaittu.
Et varmasti ole elänyt ilman äänioikeutta tuosta syystä. Eikä se minun vika ole että sitä ei nyt 100 vuotta aikaisemmin ollut. Millä perusteella koet ansaitsevasi oman merkkipäivän, kun minulla ei sitä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei vietetä naistenpäivää ihan tän takia. Sitte vietetää ku miehet saa oman päivän.
Miestenpäivää vietetään jo, mutta sitä ei ole vielä markkinamiehet osanneet kaupallistaa.
Syynä se, että naiset ovat niitä, jotka lahjoja kärttävät ja loisivat, eli naisilla ei ole intressejä päivää juhlistaa.
Voi sinua ressukkaa ja surullisia käsityksiäsi naisista. Harmi, ettei edes äitisi välittänyt sinusta lapsena. :(
Näitä ad hominen-kommentteja ja muita sönkötyksiä lukiessa tulee väistämättä mieleen se, että miksi naisille ylipäätään edes annettiin se äänioikeus aikanaan. Ja miksi naisia ei niissä johtajien hommissa näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivä on ihan ansaittu.Et varmasti ole elänyt ilman äänioikeutta tuosta syystä. Eikä se minun vika ole että sitä ei nyt 100 vuotta aikaisemmin ollut. Millä perusteella koet ansaitsevasi oman merkkipäivän, kun minulla ei sitä ole?
Voi pyhä sylvi. Mihin sinä sitä miestenpäivää tarviit, kun et tuon vertaa ymmärrä ottaa selvää, että sellainen on olemassa. MIESTENPÄIVÄ on 19 marraskuuta! Mihin tarvii miestenpäivää tämä mies joka ei edes ymmärä viettää sitä miestenpäivää vaikka sellainen on olemassa. Naistenko se miestenäiväkin pitäisi juhlia, kun ei miehet edes ymmärrä sitäkään tehdä. Täällä vingutaan,miksei miestenpäivää vietetä. Kuka estää viettämästä? Ai niin, jos naiset ei organisoi, niin pitämättä/viettämättähän se jää koko juhla. Naiset kai enimmäkseen kaikki juhlat joutuu järjestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivä on ihan ansaittu.Et varmasti ole elänyt ilman äänioikeutta tuosta syystä. Eikä se minun vika ole että sitä ei nyt 100 vuotta aikaisemmin ollut. Millä perusteella koet ansaitsevasi oman merkkipäivän, kun minulla ei sitä ole?
Yhyy 😢
No en henk.koht. ehkä ansaitsekaan. En vaadi erityistä huomiota mieheltä sinä päivänä eikä me sitä vietetä mutta kyllä mun mielestä kansainvälisesti ajateltuna naisen asema on joissain maissa todella heikko. Heille se suotakoon.
Miestenpäivä on joka vuosi marraskuussa. Kukaan ei estä sitä viettämästä, joten en ymmärrä mikä tässä on ongelma. Jos kaipaatte markkinatalouden ja mainostajien panostusta asialle, niin nykyisenä internetin ja somen aikakautena saa halutessaan varsin nopeasti ja vähällä vaivalla sen verran näkyvyyttä miestenpäivänvietolle, että ennen pitkää myös kauppiaat keksivät markkinaraon.
Globaalisti naisten asiat ovat paljon huonommin kuin miehillä. Suomessa ero on pieni.