Kallein omistamasi laukku, ikä ja koulutus
Aloitan: 750 euron Furla, 35 ja ylempi korkeakoulututkinto
Kommentit (2242)
mahalaukkuni on kallein laukkuni eikämulla muita olekaan
Yllättävän monen laukulla on maisterin paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kånken jotain 75 euroa, ikää melkein 60v ja korkeakoulututkinto
Tämän Kånkenin näin juuri kaupassa hintaan n.70eur ja ihmettelen kyllä miksi 5euron lasten repusta pitäisi maksaa noin paljon...sen merkin vuoksiko?
Mun kånken on ollu käytössä 30v. Koululaisen starwars-reppu hajos vuodessa. Siksi.
6e kirpparilta, 27v lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulberry bayswater, 1400 €. Eläkkeellä olen.
Sinä ansaisetkin jo tuon laukun . Ajaton, laadukas ja mukavan kokoinen. Fiksu hankinta!
Ajattelin pyytää että mun tuhkat sitten haudataan siinä laukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kalliit merkkilaukut on lähinnä matalasti koulutettujen ja ulkonäkönsä avulla rikastuneiden (instapyllistelijät, jääkiekkoilijoiden tyttöystävät ym.) juttu. Ne on tapa nostaa itsetuntoa, kun ei ollut riittävästi lukupäätä ja/tai istumalihaksia hankkia korkeakoulututkintoa.
Summa summarum! Eli mitä halvempi kassi kotipuolessa, sitä parempi ihminen.
Mulla on monta laukkua LV:lta. Kaikki 2000-6000 euron väliltä. Määrittääkö nyt nämä laukut minut? Eikö se ole aika bimboa ja pinnallista ajattelua?
Käsilaukku? Kipling, n 40€, ostettu pari vuotta sitten. Ja palvelee mua todennäköisesti vähintään tuplaten sen, mitä edellinen kirppariostos, eli onkin suurin piirtein loppuelämäni laukku. Ikä 45, opiskelija amk:ssa. Se on käyttöesine kuin auto, takki, kengät yms, eikä mikään egon pönkitysväline
Kallein omistamani laukku on Ted Bakerin, n.140euroa.
Palkkani on 4200e/kk, koulutukseltani tradenomi, valmistunut 2 vuotta sitten ja ikää 30.
Pieni sivukysymys... Käytättekö päivittäin noita LV yms kalliita laukkuja? Itse en uskaltaisi, kun kumminkin menisi paskaksi heti arjessa, likaantuisi tms. Mieluummin vaikka se Kånken, niin voi tunkea surutta pesukoneeseen tarpeen vaatiessa
Vierailija kirjoitti:
Pieni sivukysymys... Käytättekö päivittäin noita LV yms kalliita laukkuja? Itse en uskaltaisi, kun kumminkin menisi paskaksi heti arjessa, likaantuisi tms. Mieluummin vaikka se Kånken, niin voi tunkea surutta pesukoneeseen tarpeen vaatiessa
Minä ainakin käytän. Ei ole vielä yksikään LV mennyt paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Hermes Evelyn, ja kyllä, käytän tosi paljon, kesällä liki päivittäin, talvikeleihin tuo laukku ei oikein sovi. Laadukas laukku hyvästä nahasta kestää kyllä. Isoäidilläni oli LV:n käsilaukku, ja muistan hänen käyttäneen sitä jo 60-luvulla kun olin pikkutyttö kuolemaansa asti 1988. Häneltä saamaani Diorin lompakkoa käytin 20 vuotta, kunnes se hajosi. Laukku on käyttökamaa, merkistä riippumatta.
Joku Fjällräven reppu reilu 100 euroa. DI.
Laukku 140€ (matka) Kumisaappaat 260€ Matkailuala.
Yli sadan markan laukkua en ole koskaan ostanut. Euroaikana olen ostanut vain alle 30 euron reppuja kaksi. Olen 60 v. nainen, jolla opistoasteen tutkinto.
Marimekon Gratha laukku 300€, lähihoitaja, 51 v. Tätäkin ostosta puntaroin pitkään, suosin Kotimaista.
Varmaankin yksi matkalaukku, ei noita hintoja ole jäänyt mieleen. Ikää n 12 v, en ole kouluttanut sitä laukkua muutoin kuin numerolukon osalta.
Chanelin klassikko-Jumbo, hinta nyt noin 11000 eur, 60v, ylempi korkeakoulututkinto, muitakin tutkintoja useita, väitöskirja, dosenttikin vielä. So what?
Vierailija kirjoitti:
Nuo laukkunaiset saa mut raivoihini. Maailma on täynnä nälkäänäkeviä, ja joku laittaa isot rahat pelkkään tavarakassiin. Sopisi vähän miettiä, mikä on arvokasta käytöstä ja ostamista.
Häviääkö nälkä jos jättää laukun ostamatta? Laukku on kuitenkin tuote, jota iso osa käyttää joka päivä. Ei myöskään kuluta mitään bensaa jne kuten esim. auto joita miehet harrastaa.
Stella McCartneyn Falabella. Kun ostin n. 10v sit, maksoi 820€. Nykyään yli tonnin uutena.
Käytän paljon. On valmistettu Italiassa. Ekologinen.
Mieluummin Euroopassa valmistettu eurooppalaisen suunnittelijan laatutuote kuin halpatyövoimalla tehty epäeettisesti eläintehtaassa kasvatetun eläimen nahasta valmistettu halpislaukku.
Laukku on käynyt sekä Tampereen että Helsingin yliopiston. Olen tuplamaisteri, laukku on ollut luennoilla kanssa.
Nahkainen olkalaukku, Suomessa tehty, reilu 250 euroa taisi olla.
En pistä vaatteisiin tai asusteisiin valtavia summia. Laatu ja kestävyys on tärkeämpää kuin merkki. Amk-tasoinen koulutus.