Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraiden ihmisten työnteko

Vierailija
22.04.2016 |

Hieman ärsyttää kun kuulin että esikoista kiusataan koulussa siitä, että minä en ole töissä. Anteeksi nyt, mutta mitä se kuuluu muille? Olen kaksi akateemista tutkintoa suorittanut ihminen, joka on ollut töissä 14-vuotiaasta! Tämän vuoden olen ollut vuorotteluvapaalla. Nyt lasta sitten kuulustellaan mistä on kyse ja miten äitisi voi kuskata kouluun jne. Kasvattakaa niitä lapsianne hyväksymään edes vähän erilaiset ihmiset - ei kaikki mene töihin 8 - 16 jakkupuku päällä ja silti ne on ihan ok. Jopa ne oikeasti työttömät tällä hetkellä. Halusin vielä oikein olla yläkoululaisen tukena koulunvaihdossa, antaa aikaani ja viettää yhteisiä iltapäiviä ja nyt sitten tämä. Argh. Puusilmät!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ärsyttää kun kuulin että esikoista kiusataan koulussa siitä, että minä en ole töissä. Anteeksi nyt, mutta mitä se kuuluu muille? Olen kaksi akateemista tutkintoa suorittanut ihminen, joka on ollut töissä 14-vuotiaasta!

Eli tulit tänne kertomaan, että et ole töissä ja miksi et ole töissä ja samalla kysyt mitä se kuuluu muille?

Jos se ei kerran muille mielestäsi kuulu niin miksi tulit siitä tänne kertomaan?

Tiedän, että viestisi tarkoitus on saada itseäsi kehuvia vastauksia mutta viestissäsi ja tavassasi ajatella ei ole minkäänlaista järkeä.

Vierailija
2/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman ärsyttää kun kuulin että esikoista kiusataan koulussa siitä, että minä en ole töissä. Anteeksi nyt, mutta mitä se kuuluu muille? Olen kaksi akateemista tutkintoa suorittanut ihminen, joka on ollut töissä 14-vuotiaasta!

Eli tulit tänne kertomaan, että et ole töissä ja miksi et ole töissä ja samalla kysyt mitä se kuuluu muille?

Jos se ei kerran muille mielestäsi kuulu niin miksi tulit siitä tänne kertomaan?

Tiedän, että viestisi tarkoitus on saada itseäsi kehuvia vastauksia mutta viestissäsi ja tavassasi ajatella ei ole minkäänlaista järkeä.

Ei vaan tulin sanomaan, että kasvattakaa lapsianne käsittämään muitakin elämisen malleja kuin omanne! Sitä että jotkut tekee kotona töitä (kyllä ihan ovat työssäkäyviä eivätkä harrastavia kotiäitejä), jotkut tekevät muina aikoina töitä kuin kello 8 - 16 (eli ihan hyvin joku voi viedä mukulansa kouluun kello kymmeneksi ja silti olla työssäkäyvä) ja että työssäkäyvätkin pitää välillä vapaita.

Ärsyttää aivan tavattomasti tuo iänikuinen itsekeskeisyys. Ja ihan oikeasti mitä se kenellekään kuuluu, miten meidän perhe elää? Itse halusin oikeasti ottaa yhden vuoden rauhallisesti, laitella kotia kuntoon ja olla kiireettä lasten kanssa. Ja ei. Eihän se käy. Kun ei meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset tiedä mitä on vuorotteluvapaa.

Kun lapsille aletaan puhumaan 25 vuoden työurasta, he eivät osaa hahmottaa sitä aikaa.

Yksi hyvä lause voisi olla: "Äiti on tehnyt jo niin monta vuotta töitä, että saa pitää tosi pitkän vapaan".

Vierailija
4/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tulin sanomaan, että kasvattakaa lapsianne käsittämään muitakin elämisen malleja kuin omanne!

Eivätkö nämä lapset ole sitten kasvatettu käsittämään muitakin elämisen malleja, kuin heidän omansa kun kerran käsittivät sinunkin elämisesi mallin?

Nythän sinä et vain käsitä heidän elämisensä mallia ja valitat siitä, että heillä oli erilainen elämisen malli, kuin sinulla?

Vierailija
5/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuskaat melekin aikuista miestä kouluun.

Vierailija
6/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset tiedä mitä on vuorotteluvapaa.

Kun lapsille aletaan puhumaan 25 vuoden työurasta, he eivät osaa hahmottaa sitä aikaa.

Yksi hyvä lause voisi olla: "Äiti on tehnyt jo niin monta vuotta töitä, että saa pitää tosi pitkän vapaan".

Niin. Ei kuulemma käy. Kun töissä pitää käydä kello 8 - 16. Ja työn pitää olla elämäntehtävä. Muuten on luuseri. Lainauksia teinien käsityksistä.

Olen vähän vanhempi kuin nuo muut vanhemmat, jotka painaa ura putkessa tukka suorana. Olen elänyt jo sen vaiheen, saanut kaiken, ei kiinnosta.

Siellä on äitejä, jotka sanoo vanhempainillassa, etteivät näe teinejään koskaan. Siis ihan itse sanovat näin. Että ovat aina töissä tai teinit harrastuksissa.

Ymmärrän että me elämme toisin, koska voin viedä lapsia kouluun ja olla vastassa välipalan kanssa jne. Meillä on näin. Toisilla on toisin.

Vierailija
7/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää aivan tavattomasti tuo iänikuinen itsekeskeisyys.

Niin minuakin enkä siksi ymmärrä miksi tällä palstalla pitäisi nyt kauhistella ja ihmetellä miksi joku lapsi ei nyt suhtautunut sinuun juuri niin, kuin sinä haluaisit. Jos et olisi noin tavattoman itsekeskeinen saattaisit tajuta, että on muunkinlaisia tapoja ajatella asioita ja antaisit kaikkien kukkien ja mielipiteiden kukkia.

Vierailija
8/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vuorotteluvapaata sinä tarviset terve ihminen

Vierailija
9/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tulin sanomaan, että kasvattakaa lapsianne käsittämään muitakin elämisen malleja kuin omanne!

Eivätkö nämä lapset ole sitten kasvatettu käsittämään muitakin elämisen malleja, kuin heidän omansa kun kerran käsittivät sinunkin elämisesi mallin?

Nythän sinä et vain käsitä heidän elämisensä mallia ja valitat siitä, että heillä oli erilainen elämisen malli, kuin sinulla?

Eiväthän he käsitä meidän elämäntapaamme vaan kiusaavat lasta. Ja minä kyllä ymmärrän heidän mallinsa - olen elänyt sen jo.

Ja annan lapselle kyydin kouluun kympin aamuina, koska jatkan siitä sitten omaan harrastukseeni. Kyllä. Keskellä päivää. Kamalaa.

Vierailija
10/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää aivan tavattomasti tuo iänikuinen itsekeskeisyys.

Niin minuakin enkä siksi ymmärrä miksi tällä palstalla pitäisi nyt kauhistella ja ihmetellä miksi joku lapsi ei nyt suhtautunut sinuun juuri niin, kuin sinä haluaisit. Jos et olisi noin tavattoman itsekeskeinen saattaisit tajuta, että on muunkinlaisia tapoja ajatella asioita ja antaisit kaikkien kukkien ja mielipiteiden kukkia.

Niin. Minä en pidä siitä, että lastani kiusataan sen vuoksi, että yhden vuoden poikkeamme oravanpyörä-mallista. Minua ei ole haitannut muiden ihmisten olot mitenkään. Tai kiinnostanut. Mitä et tajua?

Vierailija
11/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minä en pidä siitä, että lastani kiusataan sen vuoksi, että yhden vuoden poikkeamme oravanpyörä-mallista.

Ahaa nyt ymmärsin! Olet näitä joille on tärkeätä tulla kertomaan muille miten muut ovat oravanpyörässä mutta sinä olet vapaa etkä ole. Selvä homma.

Vierailija
12/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minä en pidä siitä, että lastani kiusataan sen vuoksi, että yhden vuoden poikkeamme oravanpyörä-mallista.

Ahaa nyt ymmärsin! Olet näitä joille on tärkeätä tulla kertomaan muille miten muut ovat oravanpyörässä mutta sinä olet vapaa etkä ole. Selvä homma.

Et ymmärtänyt. Tulin kertomaan että kasvattaisitte lapsenne tajuamaan elämän moninaisuutta. Mutta sinähän vain jankkaat koska olet tyhmä.

Ehkä tuo kiusaaminen kateutta. En tiedä. Ei kiinnosta.

Vierailija
13/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinähän vain jankkaat koska olet tyhmä.

Niin minähän olen tietenkin tyhmä ja kateellinen, kun en ylistänytkään sinun oravanpyörästä vapaata elämääsi :-D

Huomaatko, että käyttäydyt nyt, kuin ne lapset joiden toimintaa arvostelit? Tai ehkä jopa heitä lapsellisemmin.

Vierailija
14/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasta lastasi kiusataan: siitä, että et ole töissä, vai siitä, että tuot hänet kouluun? Veikkaan jälkimmäistä eikä sillä ole mitään tekemistä työssäkäynnin kanssa.

Vierailija
15/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minähän olen tietenkin tyhmä ja kateellinen, kun en ylistänytkään sinun oravanpyörästä vapaata elämääsi :-D

Huomaatko, että käyttäydyt nyt, kuin ne lapset joiden toimintaa arvostelit? Tai ehkä jopa heitä lapsellisemmin.

Sinä käyttäydyt kuin kiusaaja. Tiedänpähän nyt millaisista kodeista ne kiusaajat tulevat. Huonoista.

Vierailija
16/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moitit muita vanhempia siitä, että eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan ymmärtämään erilaisia työelämän valintoja. Mutta, mutta ... miksi et itse ole kasvattanut lastasi pitämään puoliaan ja antamaan sanaa sanasta? Missä helkutin Junttilassa oikein asutte, kun moisesta asiasta kiusataan. Eihän tuollaiseen muualla edes kiinnitetä mitään huomiota. Et tainnut kertoa koko kuviota? Kahdella loppututkinnolla ei asian kanssa ole mitään tekemistä! Vai oletko vetänyt herneet nenääsi siitä, että kylillä luullaan sinun joutuneen työttömäksi?

Vierailija
17/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasta lastasi kiusataan: siitä, että et ole töissä, vai siitä, että tuot hänet kouluun? Veikkaan jälkimmäistä eikä sillä ole mitään tekemistä työssäkäynnin kanssa.

Voisi myös kysyä mistä toiset lapset tietävät ettet ole töissä. Ellet sitten itse ole mennyt kehumaan olevasi oravanpyörän ulkopuolella :-D

Vierailija
18/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä käyttäydyt kuin kiusaaja. Tiedänpähän nyt millaisista kodeista ne kiusaajat tulevat. Huonoista.

Etkö todellakaan osaa muuta, kuin haukkua kanssasi eri mieltä olevia tyhmiksi, kateellisksi, kiusaajiksi ja huonoiksi kodeiksi?

Vierailija
19/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ylistä sinun mielipidettäsi niin on kiusaaja. Alan ymmärtämään miksi lastasi kiusataan.

Vierailija
20/45 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asumme. Ja siitä kiusataan että olen kotona ja että kuskaan. On päätelty että olen työtön. Ja haukuttu luuseriksi. Mitään tietoa mistään ei ole. Pelkkiä omia päätelmiä ja kotoa perittyjä kapeita arvoja.

Ja minä en ole vaatinut ylistämään. Missä ihmeessä muka??? Minä en ole pyytänyt ottamaan mitään kantaa minun valintoihini. Minä en ota kantaa kenenkään muun valintoihin. Minulla ei ole mitään hajua, mitä muut vanhemmat tekevät työkseen tai eivät tee. Ei kuulu minulle.

Kasvattakaa lapsenne suvaitsevaisiksi ja muita kunnioittaviksi ja arvostaviksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi