Kaikki kotona päivisin olevat eivät ole työttömiä.
Monet tuntuvat kyttäävän ja kritisoivan että eläisin valtion rahoilla eli työttömänä lusmuna kotona. Voin kertoa etten saa yhteiskunnalta yhtään mitään vaan perheyrityksemme elättää perheemme. Älkää siis luulko että kaikki kotonaolijat olisivat työttömiä yhteiskunnan loisia.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Monet tuntuvat kyttäävän ja kritisoivan että eläisin valtion rahoilla eli työttömänä lusmuna kotona. Voin kertoa etten saa yhteiskunnalta yhtään mitään vaan perheyrityksemme elättää perheemme. Älkää siis luulko että kaikki kotonaolijat olisivat työttömiä yhteiskunnan loisia.
Meidän perhe asuu pienessä 12 asunnon rivitalossa. Muutettiin tähän kuusi vuotta sitten. Mä teen vain yötyötä. Hiljattain taloyhtiön talkoissa kävi ilmi, että kaikki muut ovat koko ajan luulleet mua pitkäaikaistyöttömäksi ja ovat ajatelleet, että olen luonteeltani sulkeutunut tai mulla on mielenterveysongelmia, kun olen päivät kotona mutta mua ei kuitenkaan ihan hirveästi ulkona näy muiden asukkaiden seassa. Tai jos näkyykin, niin klo 12 aamutakissa tukka sotkuisena ja ilman meikkiä viemässä roskia tai tuulettamassa vuodevaatteita iltapäivällä. Kukaan ei kuitenkaan ole kehdannut kysyä mitään. Tosin pidän aika omituisina kriteerejä, joilla tämän taloyhtiön asukkaat määrittelevät mielenterveysongelmaisen.
:=DDDDDDDDDDDDDDD
Itse kuljen kylillä kotivaatteissa ja vien ja tuon lapsia päikkyyn ja kouluun - miksi pukeutuisin jotenkin ihmeellisesti etätyöpäivinä, kun kerran ei ole pakko... Varmaan pitävät meikäläistä jonain ikuisuusopiskelijana tai työttömänä.
Mua aina kutkuttaakim ajatus, että joku juoruilija joskus tarkistaa verotiedot veropalvelusta ja tajua että työstä saamani ansiotulot ovatkin 90000e/v.
Minä terveen näköinen ihminen olen eläkkeellä. Naapuri mies kyseli mitä terve ihminen kotona lusii. Meni kyllä hiljaiseksi kun kerroin että sairauksien hoitaminen pitää minut "kiireisenä".