Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos töissä ei ole tekemistä? Siivoatko esim. kahvihuonetta?

Vierailija
21.04.2016 |

Tuosta posti+nurmikonleikkuu tuli mieleen muutaman vuoden takainen keskustelu varajeesusten palstalta (Lemmikkipalsojen PP), että mitä töissä tulisi tehdä jollei ole töitä/tekemistä. Usean vastaajan mielestä työntekijän kuuluu tehdä jotain työpaikkaa hyödyttävää odotellessan, että omia töitä tulee taas. Esim. siivota kahvihuonetta (vaikka firmassa on palkatut siivoajat), järjestellä arkistoa (vaikka ihminen ei koskaan olisi arkistossa edes käynyt) tai muuta vastaavaa.

Täytyy myöntää, että minä en ole koskaan alkanut siivoajaksi jos töissä on ollut hiljaisempi hetki.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaisia päiviä tai aikoja. Aina voi tehdä taustahommina laadun parantamista.

Vierailija
2/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä teen? No olen vauvapalstalla 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma selaan nettia tai opiskelen. 

En todellakaan ala siivoamaan, olen asiantuntijatehtavissa. 

Vierailija
4/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä teen? No olen vauvapalstalla 😁

Mä kans! :-)

Vierailija
5/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en palstaile, niin aina on kukkien kastelua tai arkistointia sen verran kun vaan viittii. Työpöytää ei tuo siivojakaan siivoa, joten jos ei muuta niin sitä sitten.

Vierailija
6/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla pyörin, niinku nyt. Ja Facessa ja luen Hesaria netistä.

Vierailija
7/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuosiin tullut tuollaista tilannetta. Meillä muuten oman työpisteen siivous ja paperiroskien vienti kuuluu jokaisen työntekijän velvollisuuksiin. Firma säästää ja nämä tehtävät kuuluvat ns asiantutkijatehtävissä oleville. Ja toki teemme entiset sihteerien työt itse.  ( ja olen tänään sairauslomalla kotona).

Vierailija
8/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun netissä, käyn pitkillä lounailla kaupungilla jne. Ja nautin joka ainoasta hetkestä. Olen it-alalla hommissa joissa suurimman osan aikaa sitä keikutaan burnoutin rajoilla, henkisesti uupuneena. Ai ihanaa niitä aikoja, kun edellinen projekti on loppu ja seuraava ei ole vielä alkanut, ja saa vain levätä.

Vierailija
9/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kotiin. Ihan älyvapaata että vielä nykypäivänä aikuiset ihmiset jää pyörimään työpaikalle tyhjänpanttina, jos kerran ei ole työtä. Sitten kun on kiire tehdään pidempää päivää. En mene töihin päivähoitoon vaan tekemään töitä.

Vierailija
10/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävissä, aina ei olisi varsinaisesti ylimääräistä aikaa, mutta saatan tyhjentää/täyttää pesukoneen ja pyyhkiä pöydän vaikka on johdon assarin homma. Toimii hyvänä ajatustaukona jos hankala juttu jumittua. Myös iso pomo (tienaa noin 200te vuodessa) tekee samoin.

Mielestäni työpaikan viihtyvyys kuuluu kaikille, asemasta huolimatta. Miehet näitä töitä eivät kyllä koskaan näy tekevän vahingossakaan ja ottavat joka ikinen kerta uuden kahvikupin ja ihmettelevät kun ei ole joka kerta puhtaita kahvikuppeja. Johdon assarikin siis juoksee koko ajan tuli perseen alla, niin ei tosiaan ehdi jatkuvasti passaamaan aikuisia ihmisiä.

Vierailija
11/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan? Nykyään olen yrittäjä, joten jos vapaa-aikaa on niin ehdin ehkä nukkua. Mutta edellisessä työssä piti lorvia joskus kolmekin tuntia urakan jälkeen niin kyllä tuli siivottua kahvihuonetta ja hinkutettua keitin monta kertaa viikossa putipuhtaaksi, jynssättyä näppäimistöt ja muuta sellaista. Olen kyllä aina tykännyt siivota ja minulle rentputtavampaa kuin vain istua.

T. Siivoushullu ikiliikkuja

Vierailija
12/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vuosiin tullut tuollaista tilannetta. Meillä muuten oman työpisteen siivous ja paperiroskien vienti kuuluu jokaisen työntekijän velvollisuuksiin. Firma säästää ja nämä tehtävät kuuluvat ns asiantutkijatehtävissä oleville. Ja toki teemme entiset sihteerien työt itse.  ( ja olen tänään sairauslomalla kotona).

No eiko tuo nyt ole paivanselvaa? En laske siivoamiseksi omien jalkien siivoamista (tiskit koneeseen ja roskat roskiin). Tuntuu hullulta etta pitaisi palkata erikseen joku siivoamaan muiden paperiroskat ym. tyopoydilta. 

t. 3

Vierailija
13/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain työpaikalla oikeasti kahvihuone? tai joku vastaava tila. Kysyy avokonttorissa työskentelevä, joka joskus pesää keittiösyvennyksen pöydälle jätety astiat. Ihmiset juo kahvinsa työpöytänsä ääressä.

Vierailija
14/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiko tuo nyt ole paivanselvaa? En laske siivoamiseksi omien jalkien siivoamista (tiskit koneeseen ja roskat roskiin). Tuntuu hullulta etta pitaisi palkata erikseen joku siivoamaan muiden paperiroskat ym. tyopoydilta. 

t. 3

Ei tietysti työpöytiä saa siivota siivoojat muutenkaan. Mutta tyhjennämme itse roskikset ja siivoamme myös vapaat pinnat.

Vierailija
15/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden kotiin. Ihan älyvapaata että vielä nykypäivänä aikuiset ihmiset jää pyörimään työpaikalle tyhjänpanttina, jos kerran ei ole työtä. Sitten kun on kiire tehdään pidempää päivää. En mene töihin päivähoitoon vaan tekemään töitä.

Se on saatanan tylsää kun töissä ei ole tekemistä. Kotiin ei voinut lähteä kun siitä tulisi sanomista. Juteltiin joutavia juotiin liikaa kahvia ja tupakkaa kului. Onhan se älytöntä pojottaa tyhjän panttina ja koittaa saada aika kulumaan.

Vierailija
16/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimiehet käy käskemässä kotiin, tunnit menee saldoista. Periaatteessa tuosta saisi kieltäytyä, mutta käytännössä ei. Kiireaikoina on vastaavasti pakko tehdä pitkää päivää. Kirjoitin pitkää päivää, koska sanaa ylityö ei meidän firmassa saa käyttää.

Vierailija
17/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esimiehet käy käskemässä kotiin, tunnit menee saldoista. Periaatteessa tuosta saisi kieltäytyä, mutta käytännössä ei. Kiireaikoina on vastaavasti pakko tehdä pitkää päivää. Kirjoitin pitkää päivää, koska sanaa ylityö ei meidän firmassa saa käyttää.

Mitä ihmettä. :D Jäisitkö muka mieluummin roikkumaan sinne tyhjän pantiksi? Totta kai se menee noin, tuo on paljon järkevämpää kuin tavallisesti, eli olla 8-16 työpaikalla oli töitä tai ei.

Vierailija
18/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma selaan nettia tai opiskelen. 

En todellakaan ala siivoamaan, olen asiantuntijatehtavissa. 

Kiva asenne. Yleensä työpaikoilla siivoojille kuuluu tiettyjen alueiden siivous, ja voi olla hyvä, että itse sitten pitää siivoojille kuulumattomat paikat siistinä tai järjestyksessä. Ja en nyt tässä oleta, että asiantuntija kaivaa mopit kaapista ja alkaa kunnolla jynssäämään, mutta joo, ihmettelen todella sellaista "ei kuulu mulle" -asennetta. 

Vierailija
19/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. :D Jäisitkö muka mieluummin roikkumaan sinne tyhjän pantiksi? Totta kai se menee noin, tuo on paljon järkevämpää kuin tavallisesti, eli olla 8-16 työpaikalla oli töitä tai ei.

Kai se kommentoijan pointti on se, että joo, on ihan kivaa saada pari tuntia vapaata joskus, kun työtä ei ole, mutta vastaavasti nurja puoli on, että myös odotetaan, että joustetaan myös muutama tunti, jos työt sitä vaatii ja silloin ei muuta elämää mielellään saisi olla. 

Vierailija
20/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aspa-töissä, eikä täältä pois lähdetä ellei lähin esimies erikseen anna lupaa. Niinpä roikun netissä tai arkiston ja koitan siivoilla ympäristöäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi