Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten normaalipainoiset syö

Vierailija
21.04.2016 |

Nyt tuntuu et oon aivan hukassa syömisieni kanssa kun useampi vuosi on tullut vain lihottua. Laihdutus ei meinaa ottaa tuulta purjeisiin kun ei ole havaintoakaan miten pitäisi syödä. Eikä ole varaa mihkään superdieetteihin!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluat laihtua, niin et tee mitään tiedolla, miten normaalipainoiset syövät. He syövät kulutustaan vastaavasti. 

Sinun tulee syödä vähänenergisemmin kuin kulutuksesi on. 

Vierailija
2/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sitä mitä kulloinkin haluan, mutta arjessa rajoitan annoskokoja ja syömiskertoja. Olen 163/51 ja ikää 49 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

GoFatGo on ilmainen ja löytyy googlaamalla. Ainakin minulla se auttoi hyvin hahmottamaan annoskokoja ja mietn usein & mitä olisi hyvä syödä. Tosin en osaa syödä välipaloja vaan syön 4 kertaa päivässä, mutta mikä kenellekin sopii.

Normaalipainossa pysymiseni salaisuus on: ruokaa säännöllisesti, ei turhia rajoituksia ja täyskieltoja vaan kaikkea voi syödä, mutta kohtuudella. Askeesissa ei tarvitse elää ja ruoasta saa ja pitää nauttia. 

Vierailija
4/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

GoFatGo on ilmainen ja löytyy googlaamalla. Ainakin minulla se auttoi hyvin hahmottamaan annoskokoja ja mietn usein & mitä olisi hyvä syödä. Tosin en osaa syödä välipaloja vaan syön 4 kertaa päivässä, mutta mikä kenellekin sopii.

Normaalipainossa pysymiseni salaisuus on: ruokaa säännöllisesti, ei turhia rajoituksia ja täyskieltoja vaan kaikkea voi syödä, mutta kohtuudella. Askeesissa ei tarvitse elää ja ruoasta saa ja pitää nauttia. 

mietn usein = miten usein

Vierailija
5/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla ruispala (2 leipää) juustolla ja kahvia. Kahvitauolla kahvia. Lounaalla kotona tehty salaatti ja ruisleipää. Illalla poikkeuksellisesti myös salaattia (itse tehty caesarsalaatti ja  itse tehtyä vuokaleipää), iltapalaksi kananmuna, anjovista (jäänyt salaattikastikkeesta) ja ruisleipä.

Vierailija
6/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ja kahvi

Paneroitu kalapala, peruna, puoli lautasellista salaattia oliviiöljyllä, maito

Bataattia, punajuurta, pieni jauhelihapihvi ja kermaviilikastiketta. Vihersalaatti

Tee ja pari palaa suklaata, porkkana ja kurkkua

Siinä eilisen ruuat

Vierailija
7/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala pari ruisleipää juustolla kahvin kanssa, päiväruoka 4-5 perunaa ja 2 possun pihviä kastikkeessa, salaattia+maito, iltapäivä kahvit, iltapalaksi pari karjalanpiirakkaa juustolla ja maitoa, ehkä kuppi teetä. + päivänmittaan litra vettä. Hoikkana on pysytty, työ suht raskasta fyysisesti. Eipä juuri muuta liikuntaa. M31v

Vierailija
8/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eilen söin mm. makaroni-jauhelihamössöä lounaaksi kaksi annosta ja ranskalaisia ja kalapuikkoja iltaruoaksi. Aamupalaks äsken avocadoa ruisleivällä. Maitorahkaa raakana syön välipalaksi usein, oikeastaan joka päivä (nonih! älkee morkatke rahkaa! eiks näistä huomaa et se on selkeesti munkin hoikkuuden salaisuus?) , pähkinät maistuu mutta pikkukourallinen kerrallaan. Yritän syödä puoli kiloa hedelmiä/vihanneksia päivässä mutta varmaan ihan joka päivä ei tule, joskus taas tulee enemmänkin. Ainoat joita syön tosi vähän on roskaruoka ravintolasta, sipsit, karkit jätskit yms herkut. Paitsi yks viikko kuukaudesta menee hirveessä makeanhimossa ja silloin kyllä syön sitäkin. BMI 23,5, eli ei superhoikka mutta normaalipainoinen helposti. Rasvaprosentti on ok, lihasta on. Liikun 3-4 h/viikossa monipuolisesti ja tarpeeksi kovaa, ja sen lisäksi päiväni ovat perusaktiivisia lasten kanssa. Yleensä päivänä tulee pari kilometriä kävelyä tms mitä en laske treeneihin. Jos en pääse liikkumaan syystä tai toisesta, alan heti lihoa koska syömistä en tykkää vahtia.

Vierailija
9/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 on 32 v nainen ja pari pientä  lasta löytyy.

Vierailija
10/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla kaurapuuroa. Lounaalla 2 reissumiesviipaletta, leikkeleitä, jukurttia. Päiväkahvi ja sämpylä. Hedelmiä. Päivällinen jauhelihakeittoa, leipää. Iltapala banaani. Siinä ohessa vielä puoli levyä suklaata. bmi 21.

Vierailija
11/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin aamupalaksi kaksi hapankorppua sulatejuustolla ja banaanin, lounasta en syönyt, välipalaksu söin jogurtin, illalliseksi kanaa kookoskastikkeessa ja iltapalaksi hapankorppua ja kaakaota. Pompin trampoliinilla tunnin mutta muuta liikuntaa en harrastanut.

- 19v nainen, 161cm ja 52kg.

Vierailija
12/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa normaalisti tai normaalia terveellisemmin - joka aterialla vähärasvaista proteiinia, ei sokereita tai valkoista leipää ja tosi rajatusti pastaa (vain täysjyvää), rahkaa, 500-1000g kasviksia päivässä. Viikonloppuisin vastapainoksi menee todella paljon pitsaa, karkkia, jätskiä ja muuta mutta toisaalta myös urheilen vastaavasti 6-8 kertaa viikossa. Suosittelisin kyllä kelle tahansa mieluummin ihan tasapainoista, jokapäivästä järkevää ruokavaliota muutamilla herkutteluhetkillä, mutta toimii mulle. :)

Vierailija
13/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on lähinnä se, mitä normaalipainoiset eivät syö: siis kaikenlaisia naposteluja ja herkutteluja pelkkään tylsyyteen. Näläntunteen tunnistaminen on aika oleellista, nälkään kannattaa syödä ennenkuin tulee ahmittua mitä sattuu, jos taas ei ole nälkä niin ei kannata syödä. Puhtaat herkuttelut vasta jälkkäriksi. 8

Vierailija
14/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske laskurilla arvioitu päiväkulutuksesi ja vähennä siitä 500 kcal.

http://www.iifym.com/tdee-calculator/

Helpointa voi olla jättää pois juodut kalorit, mehut, limsat, kaakaot, kahvikerma jne. Jos ei kokonaan kykene siirtymään veteen, niin sokeriton vaihtoehto tai kivennäisvesi voi olla hyvä siirtymävaihe.

Vierailija
15/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 165 cm / 53 kg ja ikää 41, en harrasta liikuntaa.

Syön vain 2 kertaa päivässä ilman välipaloja. Vain mustaa kahvia aterioiden välissä.

Aamulla en syö, koska aamu-unisena ei ole nälkä.

Lounaaksi syön klo 13 aikoihin töissä salaattilounaan ja leipää.

Klo 20-21 syön päivällisen, jossa on salaattia, pääruokaa, lasi viiniä ja makea jälkiruoka. 

Vierailija
16/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla iso muki maitokahvia ja paahtoleipä omenahillolla. Lounaaksi iso keko kasvispastavuokaa, salaattia ja pari kauhallista tosi rasvaista salaatinkastiketta. Välipalaksi pähkinöitä ja mansikkakiisseliä. Iltaruoaksi kolme isoa juustotomaattileipää ja puolikas avokado. Illalla kaksi banaania ja ja yksi pieni rasvaa tihkuva lettu. Ton verran yleensä arkena syön, viikonlopulla sitten enemmän. Mitat 55.5/167 ja harrastan liikuntaa neljästi viikossa (juoksua, crosstrainer...)

Vierailija
17/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski tunkee apajille, mutta sivuhuomiona kerron omia huomioita elintavoistani, jotka johtivat siihen, että paino hivuttautui kymmenen vuoden ajan nykyisiin lukemiin (165 cm/ 79 kg).

"No yksi suklaapatukka (päivässä) nyt ei maailmoja kaada."

"Buffet-lounaalla täytyy syödä koko rahan edestä."

"No jos nyt pari kertaa viikossa käy mäkkärissä tai syö pitsan, ei se voi mihinkään vaikuttaa."

"No mulla on nyt [lisää tekosyy], en voi lähteä lenkille."

"No kuka nyt haluaisikaan olla luuviulu ja kalorihysteerikko."

"Mulle itse asiassa sopii pieni pyöreys."

Nämä ja muut kootut itsepetokset ovat aiheuttaneet ylipainoni, mutta nyt saa riittää. Olen käynyt kahden viikon ajan joka päivä harrastamassa liikuntaa jossain muodossa vähintään tunnin ja herkut ovat saaneet jäädä. Avainasemassa on juuri tuo herkkupalojen ja lohtusyömisen harrastaminen vähän joka välissä, kun ne malttaa jättää pois ja harrastaa sopivasti liikuntaa, paino ei (toivottavasti) nouse.

Vierailija
18/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää monista makeista herkuista, enkä esim nälkäisenä pysty syömään makeaa, se auttaa jo paljon. Käytän turhan paljon alkoholia ja siitä on tullut pari ylimääräistä kiloa.

Aamulla joko puuroa,marjoja ja raejuustoa tai täysjyväleipä päällysteineen ja kananmuna. Pari kuppia cappuccinoa.

Lounaalla toisinaan salaattia, useammin normiruokaa, pyrin pysymään lautasmallissa ja välttämään liiallisia hiilihydraatteja.

Välipala voi olla smoothie, pieni herkku tai pelkkä kahvi.

Iltaruoka perheen kanssa, pyrin laittamaan ruokaa jossa on paljon kasviksia, mutta kyllä meillä syödään parmesaanista risottoa, pizzaa, nakkikastiketta jne. Pasta ja riisi yleensä tummana.

Illalla ehkä voileipä tai muroja ja jugurttia lasten seurana.

Viikonloppuisin sitten herkutellaan.

Joudun tekemään töitä sen eteen että pysyn normaalipainoisena, kieltäydyn ei niin hyvistä herkuista, vahdin annoskokoja jne.

Nainen 39 v 170 cm 66 kg

Vierailija
19/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "kieltäydyn ei niin hyvistä herkuista" on muuten hyvä ja mullakin käytössä! Tai versiona mitä enemmän kaloreita, sen paremmalta on maistuttava :D

Vierailija
20/39 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin kompastuskivi on illalla syöminen tylsyyteen. Tiedättehän, lapset saa nukkumaan ja alkaa oma aika...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi